$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Podłączenie parownika
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie parownika
Autor Wiadomość
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 20:17   Podłączenie parownika

Witam. Panowie takie krótkie pytanie: na dzień dzisiejszy mam parownik wpięty tak że na wężu zaraz za pompą jest trójnik i od niego wychodzi wąż do parownika a z parownika do nagrzewnicy (chyba z tego co pamiętam) Parownik mam umieszczony pod tłumikiem szumów. Dzisiaj mechanior powiedział ze nie za dobry układ - ma racje? 6 lat tak jeździłem i problemów nie było. Zmienić czy zostawic układ??
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 20:24   

zmienić na szeregowo
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 20:29   

wywal trójniki i wrzuć w szereg
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |25 Paź 2011|, 2011 22:16   

Czyli... cholera nie pamiętam dokładnie jak są węże bo teraz bez silnika stoi... jutro przypasuje jak to wyglądało.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
rynio35 


Auto: 95' 2,0 16V ,kombi, manual
Dołączył: 03 Wrz 2011
Skąd: DL- Chojnów
Wysłany: |13 Sty 2013|, 2013 23:16   

witam .
podepnę się do tematu i moje pytanko brzmi - w jakiej kolejności wpiąć w szereg ,
a)silnik, nagrzewnica(nówka sztuka) parownik/reduktor, chłodnica oleju czyli powrót ,
b) silnik, parownik, nagrzewnica , itd czy też
c) nie ma znaczenia kolejność tzn nagrzewnica -parownik
dodam że parownik genius max, silnik bob jak w podpisie
pozdro :-D
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 10:59   

Z tego co widziałem do tej pory to chyba "B" czyli między silnikiem a nagrzewnicą.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 11:19   

Wszystko zależy jaki efekt chcesz osiągnąć ;)
Przy A - problemem może być niedogrzanie parownika (aczkolwiek w mojej sierrze DOHC tak mam i działa doskonale)
Przy B - problemem może być niedogrzanie wnętrza (aczkolwiek w Scorpio tak mam i działa dobrze)
Jeszcze wariant D - czyli silnik, nagrzewnica, chłodnica oleju, parownik - tutaj tylko teoretyzuję, wygląda mi na to, że to układ nieco lepszy od A, bo po chłodnicy oleju płyn chłodzący bedzie miał wyższą temperaturę niż po nagrzewnicy. Natomiast nie wiem, jak wówczas z wężami długością etc.

W każdym razie wygląda na to, że C jest prawdziwe - jeśli nie ma ewidentnych niedoróbek, to będzie działać.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 11:56   

Niestety trzypion, nie masz racji . Zazwyczaj ważniejszy jest parownik ,ponieważ jak chcesz szybko przełączyć na LPG potrzebujesz temp. na rozprężenie gazu .
Druga sprawa parownik zabierze mniej ciepła niż nagrzewnica przez co więcej pójdzie do drugiego podzespołu.
Dlatego obstawiam wariant B
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:19   

Adam73 napisał/a:
...
Druga sprawa parownik zabierze mniej ciepła niż nagrzewnica przez co więcej pójdzie do drugiego podzespołu.
...
Dyskutował bym. U mnie parownik zabiera dużo ciepła. Jak przełączę na benzynę to momentalnie temperatura rośnie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:25   

Kwestia priorytetów - jedni chcą tanio, inni szybciej mieć ciepło. Zależy też od rodzaju instalacji etc. Ja w swoim przełączam na gaz w obecnych temperaturach (-5) w zasadzie od strzału (znaczy - sam się przełącza po przekroczeniu 2 tys. obr/min, w sierrze, gdzie parownik jest za nagrzewnicą w zasadzie od razu po uruchomieniu.
Oczywiście w innych rodzajach instalacji, niż I i II generacja może być inaczej.
Bierz pod uwagę, że LPG ma temperaturę wrzenia w okolicach -8 stopni, więc nawet 'zimny' dla nas płyn o temperaturze -5 stopni jest dla LPG tym samym, co płyta nagrzana do 103 stopni dla wody.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:29   

Ja czekam, aż mi wskazówka temp. dygnie w okolice białego pola i przełączam. Przeważnie przełączam tak po ok. 500 metrach plus kilka sek. na postoju.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 12:39   

MOżna i tak. Tyle,że co jest najśmieszniejsze, wbrew opinii 'fahoffcuw' wszelkiej masci, to przy pracy na benzynie zimne membrany dostają w kość mocniej, niż na gazie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
fordofil 



Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2011
Skąd: warszawa
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 17:11   

"przy pracy na benzynie zimne membrany dostają w kość mocniej, niż na gazie." az sie obsmarkałem ze smiechu :)
_________________
"jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..."
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 18:11   

No własnie - wiekszośc tak zrobi, zanim pomysli.
Dwa pytania:
1. Jaka jest temepratura reduktora przy pracy na LPG w stosunku do temperatury płynu, przy założeniu, że mamy sprawny obieg chłodzenia?
2. Jaka siła zapobiega maksymalnemu wychyleniu membrany I i II stopnia, kiedy silnik pracuje na benzynie - kiedy pracuje na gazie, tą siłą jest parcie gazu?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Sty 2013|, 2013 19:24   

Ad 1. Przy ujemnych temperaturach gaz zapiernicza do reduktora z taka prędkością, że w zależności od reduktora i jego budowy, mrozi go mniej lub bardziej, z membraną włącznie. W temperaturze praktycznie parowania. W zal. od budowy reduktora i wydajności ogrzewania "komory cyklonu" czasem to widać na zewnątrz, czasem nie. W każdym razie na pewno jest u wylotu (częściowo odparowanego tylko) bogato.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |14 Sty 2013|, 2013 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group