$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 12:37   

Larix napisał/a:
Rozumiem , że odcinka na Pb jest realizowana przez odcięcie wtryskiwaczy ? Jeśli tak to rozumiem.
dokładnie.
Larix napisał/a:
Mógłbyś sprecyzować ? Bo ja chcę poszerzyć swoją wiedzę (po to mi forum) a nie sprzeczać się :)
w jakim stanie skupienia podajesz paliwo a w jakim gaz ? i co za tym idzie nieco inne prawidła obowiązują dla rożnych stanów skupienia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 20:08   

blos zdlawia niestety na beni tez szalu nie bylo bo ok 124 albo 127KM juz nie pamietam ,musialbym sprawdzic na wykresie jak mialem auto hamowane,ale najgorsze to bylo ze moment obr polecial bardzo na psyk w dol i przenios sie w wyzsze partie oobr. ale tak jak pisalem musialem dac ciala z dolotem
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 20:21   

Cytat:
w jakim stanie skupienia podajesz paliwo a w jakim gaz ?


Do kolektora Pb ciekły ale do cylindra i Pb i LPG trafia w stanie gazowym no chyba, że FSI.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 22:40   

ano widzisz, a gaz masz już w fazie lotnej przed podaniem i tu jakby jest spora różnica, korekcje od ciśnienia, od temp. Tego w blosie nie masz i miał nie będziesz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 22:52   

Tak więc poprzestanę na razie na zmianie wpięcia parownika w obieg chłodzenia.
Jak zmieniać to na sekwencję w takim razie ( na allegro używki pod maskę od 300 PLN :shock: ). Ogólnie mój DOHC tego już nie warty.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 23:08   

sekwencja sekwencji nie równa - miej to na uwadze.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Lis 2011|, 2011 18:03   

Rozważań teoretycznych ciąg dalszy :)
Zakładając , że włożę sekwencję do 2.9 , to po jakim czasie będzie mi się przełączać na LPG przy np -5 na dworze ? Często robię krótkie odcinki 2 -3 km więc nie wiem czy bym nie jeździł głównie na Pb. Na Blos-ie pali na LPG przy -15 nawet (ale palę na Pb aby rozrusznika nie katować po czym przełączam po chwili)
Czyli podsumowując : czy ktoś ma sekwencję w 2.9 12V, ile mu to pali, jak się sprawuje i po jakim czasie przełącza na gaz ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Gru 2011|, 2011 11:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Gru 2011|, 2011 12:17   

Larix napisał/a:
...
Czyli podsumowując : czy ktoś ma sekwencję w 2.9 12V, ile mu to pali, jak się sprawuje i po jakim czasie przełącza na gaz ?
Irek miał, teraz to chyba wegus to to ma :) Podobno opalało tyle co benzinnn :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |1 Gru 2011|, 2011 12:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Gru 2011|, 2011 07:31   

Larix napisał/a:

Zakładając , że włożę sekwencję do 2.9 , to po jakim czasie będzie mi się przełączać na LPG przy np -5 na dworze ? Często robię krótkie odcinki 2 -3 km więc nie wiem czy bym nie jeździł głównie na Pb.

Zawsze możesz po uruchomieniu na Pb poczekać aż się rozgrzeje i przełączy na LPG. ;)
Jeśli masz zwyczaj, że odpalasz i jedziesz to średnio to widzę - 2-3km nie wystarczy na przełączenie.
Przykładowo u mnie w 8V przy temp. otoczenia ~0°C przełączenie następuje po ~5 min pracy na jałowych.
Sterownik mam ustawiony na +15°C .
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Gru 2011|, 2011 08:55   

Reader napisał/a:
2-3km nie wystarczy na przełączenie.
zależy jakie wtryski, jak dobrze grzeje reduktor i w jakim stanie układ chłodzenia w aucie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Gru 2011|, 2011 09:11   

Po jakim czasie (lub km) przełącza się u Ciebie przy obecnej pogodzie?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Gru 2011|, 2011 09:20   

jak zostawiam auto w blaszaku to zdążę wyjechać z niego, pozamykać bramy i jak włażę do auta to już potrafi chodzić na elpidżi, to może jakieś 3 minuty będzie, a jak stoi pod chmurą to ciut dłużej.
Ja mam ustawione rozgrzewanie wtrysków na 120 sek, więc na chłodno musi te co najmniej 120 sek minąć, plus bodaj 3 sek opóźnienia na zimnym, także absolutne minimum u mnie to 123 sek ( zakładając że w tym czasie osiągnie wymaganą temperaturę )
Hanki spoko na chłodno działają ( znaczy jak każde wtryski na zimno przylewają, bo gazucha zimna, ale spokojnie do opanowania korekta po temp )
Najgorzej to chyba matrixy w temacie przełączania się zachowują, zwłaszcza jak się nawet minimalnie przybrudzą.

Niebawem się ma pojawić nowy soft do AGIS-a uwzględniający sugestie użytkowników - powinno być jeszcze lepiej bo ma dojść wyższy próg górny korekty po temp, oraz korekta ma być "łamalna" a nie jedynie liniowa jak do tej pory.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Gru 2011|, 2011 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |8 Gru 2011|, 2011 22:32   

nie nauczyłeś się jeszcze że obiecanki cacanki .....
ja napiszę tak jeśli auto na małe odcinki to tylko blos
a wtrysk jest dobry ale podzespoły są kosztowne
a gaz kiepski

hanki już padają
ja mam w jednym aucie reg i po przejechaniu 800 metrów jest już na lpg temperaturę mam ustawioną na 20 c
w drugim mam MJ i podobnie się zachowuje tylko tu po przełączeniu są efekty
jeszcze w jednym mam hanki i na nich jest najlepiej tylko ciekawi mnie jak długo

[ Dodano: |9 Gru 2011|, 2011 15:47 ]
ja już mam dość agisa
kiedyś to był dobry sterownik a teraz to nie wiem czy nie za sprawą kosztów normalnie jaja
sterowniki żyją własnym życiem
zawieszają się , paliwo pokazują losowo
też to prawda
niby te nowsze wersje programowe mają być lepsze
a są o połowę okrojone
moja stara wersja ma więcej bajerów niż najnowszy program,
i jeszcze jedno nie wiem czy akurat babol jest tylko w tym aucie czy sterowniki mini mają ogólną wadę
wystarczy wykryć rodzaj wtrysku i sterownik jest zawieszony i laptop też zawieszony
za 3 razem mi system padł
więc taj jak ze scorpio im nowszy model to niby lepszy a wyszło jak wyszło
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
Ostatnio zmieniony przez pepi |8 Gru 2011|, 2011 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Gru 2011|, 2011 13:50   

No i kupiłem BLOS-a również do DOHC. Po świętach grzebanko, mam nadzieję że będzie lepiej a nie gorzej :)

[ Dodano: |17 Gru 2011|, 2011 13:51 ]
I że parownik podoła :P
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Gru 2011|, 2011 15:14   

jak chcesz foty jak ma byc zamontowany w dohcu to mow,to ci podesle
poza tym nie ma podstaw zebys byl niezadowolony
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group