$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS w DOHC - jaki parownik ?
Autor Wiadomość
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 23:41   

A zaś tam, zabijecie chłopaka rozważaniami.
Blos nie zdławi ani DOHCa ani żeliwiaka ani cossiego nawet.
Pod warunkiem, że parownik wydoli i gaz nadąży napływać (fi)
140 KM to po wyciągnięciu z pudła, pytanie ile teraz ale po prostu załóż blosa, wywal w kibini mater wszelakie czary do regulacji, zestrój to jak Pan Bóg przykazał i ma chodzić. Fini.

Pisałem coś o szczelności dolotu? Nie? To ma być BEZWZGLĘDNIE szczelny pomiędzy kolektorem a Blosem i w miarę szczelny dalej.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
Ostatnio zmieniony przez maup |15 Paź 2011|, 2011 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 07:00   

nawet blos dławi
gdzieś w necie były wykresy jak auto zachowywało się
na paliwie - mikser -blos -wtrysk lotny -wtrysk ciepły
i dla ułatwienia dodam że to było to samo auto
wyniku nie muszę pisać
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 09:35   

dla mnie prosta sprawa
zalozylem blosa + parownik tomasetto do 140KM
auto jezdzi,jezdzi sprawnie,na gazie nie ma zadnych problemow
po prostu nie kombinowalem tylko zrobilem i mam spokoj
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 09:53   

ogolnie jest z blosem tak : problemow nie ma autko smiga na LPG odrazu nawet przy duzym mrozie ,praktycznie bezobslugowa instalacja,co jakis czas slit przemyc i tyle.Co do osiagow to szalu nie ma ale nie jezdzilem autem co ma pojedynczy dolot wiec nie mam porownania ,u mnie na podwojnym dolocie troche moc poszla w lac bo bylo ok 107KM ,o momencie juz nie wspomne bo ucieklo tyle co maluch mial hehe ,ale to raczej wina zle dobranego dolotu,cos penie przekombinowalem.Ogolnie bede montowal sekwencje tyle ze z braku czasu niewiem kiedy to nastapi ,bo graty juz czekaja w garazu hehe.
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 09:07   

Struna napisał/a:
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja,


Aż tak źle ? :/ Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ? :/

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a:
bylo ok 107KM


Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 10:40   

no a czego larix się spodziewasz? przeca na gazie na zwykłej instalacji mocy będzie zawsze mniej...i z takiego dohca jak 15 koni zje to jeszcze nie tak źle :)
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 11:05   

Larix napisał/a:
Struna napisał/a:
VIK napisał/a:
DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo.
to racja,


Aż tak źle ? :/ Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ? :/

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a:
bylo ok 107KM


Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ?

Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |17 Paź 2011|, 2011 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 12:55   

plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 16:47   

VIK napisał/a:
Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy.


No dobra , ale ograniczenie powierzchni dolotu przy Blos-ie można chyba pominąć bo nie jest większe niż fabryczna zwężka DOHC (chyba, że się mylę) . Do tego jeżeli ustawimy mieszankę bogato (nie tak żeby zalewała ale żeby starczała do końca obrotów, parownik dajemy duży aby wyrobił, rurkę 8 mm itp ) to z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ?

[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 17:47 ]
Struna napisał/a:
plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika


To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie .
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 16:52   

Larix napisał/a:
plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika


To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie .


nie można tego pomijać bo to bardzo ważne...20 letni silnik na pewno nie ma takiej samej sprawności jak świeżutki z fabryki...zużycie materiału jest nieodwracalne, gorsza kompresja itp itd...nie oszukujmy się...

a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115...wszystko ma znaczenie precyzja podawania paliwa, dawkowanie i w ogóle...
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 17:01   

YaKuZ napisał/a:
nie można tego pomijać bo to bardzo ważne


Wiem o tym ale rozważam czysto teoretyczny nowy silnik :)
YaKuZ napisał/a:
a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115


Ale można zrobić na gaźniku (gaźnikach ) więcej niż 115 KM (nawet dużo więcej) a to, że DOHC miał 100 to już problem owej konstrukcji a nie tematu zasilania gaźnikowego.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 17:31   

Larix napisał/a:
z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ?
z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 19:21   

Struna napisał/a:
z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG


-innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje)
-dupiaty zapłon - to mnie przekonuje


Ciekawostka , że jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 21:19   

Larix napisał/a:
-innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje)
to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki
Larix napisał/a:
jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej.
a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ? kręcisz aż silnik przekręcisz
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 09:39   

Cytat:
to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki


Mógłbyś sprecyzować ? Bo ja chcę poszerzyć swoją wiedzę (po to mi forum) a nie sprzeczać się :)
Cytat:
a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ?

Rozumiem , że odcinka na Pb jest realizowana przez odcięcie wtryskiwaczy ? Jeśli tak to rozumiem.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group