$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 17:14   

dokładnie - ale nie wszyscy mechanicy sa tego samego zdania i podejśca niestety
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 21:27   

chyba odwrotnie, wadliwe skrecenie niedokrecenie, krzyni, czy koła było przyczyna jego urwania. Scigaj raczej ty ch co ci sklądali to do kupy, bo raczej jakas fuszerke tu widze.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 15:00   

Skrzynka działa,ale nie tak jak poprzedniczka , koło zamachowe wstawione :D :D :D
Adam, poproszę o wyjaśnienie regulacji kick-downu.
No i jeszcze pytanko:przy jakich obrotach powinna być zmiana biegów w ASB?

Pozdrowienia
Oli
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 15:29   

O'K... proszę bardzo :)
Potrzeba do tego 2-ch ludzi, albo... cegła :))
Po pierwsze sprawdzamy, czy działa załącznik przy przepustnicy (A4LDe).
1. Włączamy zapłon (nie uruchamiać silnika !)
2. Wciskamy do oporu pedał gazu i w tym momencie powinniśmy usłyszeć uderzenie elektromagnesu sterującego linką (i dźwignią) kick-down. Jeżeli nie ma tego trzasku, to albo linka jest żle wyregulowana, albo coś z elektryką.
Pomijam sprawę elektryki, uznajemy, że działa :)
Pomocnik trzyma cały czas wciśnięty pedał gazu, abo kładziemy na niego (na pedał, nie na pomocnika) cegłę...czy cóś takiego :)
3. Wchodzimy pod auto i sprawdzamy naciąg linki.
4. Poluzowujemy śruby mocujące elektromagnes i tak go ustawiamy, żeby naciskając palcem na linkę, miała ona ugięcie ok 1 cm. Odpowiada to ok. 2-3 mm luzu jaki ma dźwignia kick-down do zderzaka.
5. Dokręcamy śruby mocujące.
6. Odpuszczamy pedał gazu
7. Kilka razy wciskamy pedał do dechy (słychać trzaski ?)
8. Trzymając wciśnięty pedał gazu jeszcze raz sprawdzamy luz dźwigni. Jeżeli jest 2-3 mm, to dokręcamy dosyć mocno wszystkie śruby mocujące elektromagnes i jedziemy na jazdę próbną.
Prawidłowo ustawiony kick-down, powinien trzymać cały czas, kiedy wciskamy pedał do oporu. Jeżeli po chwili "odbija", to znaczy, że luz dźwigni jest za mały. Jeżeli nie chce w ogóle zaskoczyć - za duży.
W niektórych skrzyniach może się okazać, że luz ten może być większy, w innych mniejszy. Najważniejsze, żeby działało.
Powodzenia :))
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 16:24   

a'propos koła zamachowego - o mało nie zrobiliśmy ostatnio czegoś podobnego jak u autora tematu - co prawda w manualnej skrzyni ale to jakby nie ma tu znaczenia. Otóż koło zamachowe jest przykręcone do wału 6-cioma śrubami - wydaje się na pierwszy rzut oka, że sa one dokładnie po okręgu umieszczone - a tu dupa blada - wcale nie są - sa niewielkie różnice ( pewnie dla wyważenia silnika ) no i jak sprzęgiełko zmienialiśmy to sobie koło przykręciliśmy nie tak jak trzeba co zaskutkowało pozrywaniem gwintów na trzech śrubach ( dobrze że na śrubach a nie w wale ) Dostępnośc śrub - czas oczekiwania tydzień - więc dorobił mi znajomy na tokarce - potem pieprzenie się z wykręceniem oberwanych śrub - MASAKRAA - potem przegwintowanie otworów w wale i dopiero poprawne ustawienie koła zamachowego i nagle da się wszystkie śruby wkręcić palcami :)

A oto jak ustawić koło zamachowe - Silnik ustawić w GMP ( pierwszy tłok w pozycji najwyższej ) i wtedy założyć koło zamachowe znakiem do góry ( na kole oczywiście jest znak :) )

Mniemam, że koło pękło Ci właśnie z powowdu jego niewłaściwego montażu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 17:55   

Dobre... :)
Tak nawiasem mówiąc, to wał korbowy wyważany jest razem z kołem zamachowym.
Dlatego śruby pasują tylko w jednym położeniu :))
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:23   

Śrubki wykręciło sie palcami - były całe. Wyrwało materiał tak jakby po obwodzie powyżej śrub mocujących...
Za mocno dałem w piz...de? Sprawdzałem kick-down :D

Pozdrowienia
Oli
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:31   

Speedo nie oto chodziło że dosłownie palcami... Struna pisał że jak nie na te otwory to Masakra.... A tu nie - po kluczem wykręciło się dalej palcami...

Oli
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:55   

no to chyba było OK no ale to łatwo sprawdzić - ustawiasz motor w GMP i patrzysz czy znak na kole jest u góry.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:41   

:D :D :D
Wielkie dzięki Adamowi.
Zajechałem sobie do mechaniora i mowię, że kick-down nadal źle działa... Gosciu się przejechał i faktycznie - nie za dobrze - mówi że trudno ustawić. A ja gosciowi, żeby podniósł auto na podnosniku... i dał mi klucz i 15 min. Zrobiłem w/g Twojej instrukcji. Przejechałem się, znów na podnośnik- delikatna korekta i na przejazdżkę :D - OK.
Sadzam mechanika za kółko i mówię żeby się ze mną przejechał . Po jeździe wysiadł z opadnięta szczęką i pyta jak to zrobiłem? A ja - 150 PLN i nauczę. Zakasowałem goscia i zasmuciłem - dzięki Twoim instrukcjom. Nawet gościu zapytał czy jak bedzie miał problemy to może zadwonić i poprosić o pomoc.. oczywiście odpłatnie...
Jestem zadowolony. Wszystko działo Ok

Jeszcze raz podziękowania wszystkim.
Oli
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:44   

No to żeś gościa w kompleksy wpuścił za sprawą Adama :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:50   

... nie ma za co Oli :)
Ja to przeżywałem kilka lat temu. :))
Jak pierwszy raz mechanik naprawiał mi skrzynkę, to owszem zrobił wszystko łądnie i starannie, ale jak podczas próby na drodze kick-down nie zadziałał ani razu, to usłyszałem od mechanika : "... a jak będzie pan chciał wyprzedzić, to wajcha na 2-kę i gaz do dechy...". To nie jest niestety żart - tak było na prawdę !
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group