|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy? |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 17:14
|
|
|
dokładnie - ale nie wszyscy mechanicy sa tego samego zdania i podejśca niestety |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 21:27
|
|
|
chyba odwrotnie, wadliwe skrecenie niedokrecenie, krzyni, czy koła było przyczyna jego urwania. Scigaj raczej ty ch co ci sklądali to do kupy, bo raczej jakas fuszerke tu widze. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 15:00
|
|
|
Skrzynka działa,ale nie tak jak poprzedniczka , koło zamachowe wstawione
Adam, poproszę o wyjaśnienie regulacji kick-downu.
No i jeszcze pytanko:przy jakich obrotach powinna być zmiana biegów w ASB?
Pozdrowienia
Oli |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 15:29
|
|
|
O'K... proszę bardzo
Potrzeba do tego 2-ch ludzi, albo... cegła
Po pierwsze sprawdzamy, czy działa załącznik przy przepustnicy (A4LDe).
1. Włączamy zapłon (nie uruchamiać silnika !)
2. Wciskamy do oporu pedał gazu i w tym momencie powinniśmy usłyszeć uderzenie elektromagnesu sterującego linką (i dźwignią) kick-down. Jeżeli nie ma tego trzasku, to albo linka jest żle wyregulowana, albo coś z elektryką.
Pomijam sprawę elektryki, uznajemy, że działa
Pomocnik trzyma cały czas wciśnięty pedał gazu, abo kładziemy na niego (na pedał, nie na pomocnika) cegłę...czy cóś takiego
3. Wchodzimy pod auto i sprawdzamy naciąg linki.
4. Poluzowujemy śruby mocujące elektromagnes i tak go ustawiamy, żeby naciskając palcem na linkę, miała ona ugięcie ok 1 cm. Odpowiada to ok. 2-3 mm luzu jaki ma dźwignia kick-down do zderzaka.
5. Dokręcamy śruby mocujące.
6. Odpuszczamy pedał gazu
7. Kilka razy wciskamy pedał do dechy (słychać trzaski ?)
8. Trzymając wciśnięty pedał gazu jeszcze raz sprawdzamy luz dźwigni. Jeżeli jest 2-3 mm, to dokręcamy dosyć mocno wszystkie śruby mocujące elektromagnes i jedziemy na jazdę próbną.
Prawidłowo ustawiony kick-down, powinien trzymać cały czas, kiedy wciskamy pedał do oporu. Jeżeli po chwili "odbija", to znaczy, że luz dźwigni jest za mały. Jeżeli nie chce w ogóle zaskoczyć - za duży.
W niektórych skrzyniach może się okazać, że luz ten może być większy, w innych mniejszy. Najważniejsze, żeby działało.
Powodzenia |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 16:24
|
|
|
a'propos koła zamachowego - o mało nie zrobiliśmy ostatnio czegoś podobnego jak u autora tematu - co prawda w manualnej skrzyni ale to jakby nie ma tu znaczenia. Otóż koło zamachowe jest przykręcone do wału 6-cioma śrubami - wydaje się na pierwszy rzut oka, że sa one dokładnie po okręgu umieszczone - a tu dupa blada - wcale nie są - sa niewielkie różnice ( pewnie dla wyważenia silnika ) no i jak sprzęgiełko zmienialiśmy to sobie koło przykręciliśmy nie tak jak trzeba co zaskutkowało pozrywaniem gwintów na trzech śrubach ( dobrze że na śrubach a nie w wale ) Dostępnośc śrub - czas oczekiwania tydzień - więc dorobił mi znajomy na tokarce - potem pieprzenie się z wykręceniem oberwanych śrub - MASAKRAA - potem przegwintowanie otworów w wale i dopiero poprawne ustawienie koła zamachowego i nagle da się wszystkie śruby wkręcić palcami
A oto jak ustawić koło zamachowe - Silnik ustawić w GMP ( pierwszy tłok w pozycji najwyższej ) i wtedy założyć koło zamachowe znakiem do góry ( na kole oczywiście jest znak )
Mniemam, że koło pękło Ci właśnie z powowdu jego niewłaściwego montażu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 17:55
|
|
|
Dobre...
Tak nawiasem mówiąc, to wał korbowy wyważany jest razem z kołem zamachowym.
Dlatego śruby pasują tylko w jednym położeniu |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:23
|
|
|
Śrubki wykręciło sie palcami - były całe. Wyrwało materiał tak jakby po obwodzie powyżej śrub mocujących...
Za mocno dałem w piz...de? Sprawdzałem kick-down
Pozdrowienia
Oli |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:31
|
|
|
Speedo nie oto chodziło że dosłownie palcami... Struna pisał że jak nie na te otwory to Masakra.... A tu nie - po kluczem wykręciło się dalej palcami...
Oli |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 15:55
|
|
|
no to chyba było OK no ale to łatwo sprawdzić - ustawiasz motor w GMP i patrzysz czy znak na kole jest u góry. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:41
|
|
|
Wielkie dzięki Adamowi.
Zajechałem sobie do mechaniora i mowię, że kick-down nadal źle działa... Gosciu się przejechał i faktycznie - nie za dobrze - mówi że trudno ustawić. A ja gosciowi, żeby podniósł auto na podnosniku... i dał mi klucz i 15 min. Zrobiłem w/g Twojej instrukcji. Przejechałem się, znów na podnośnik- delikatna korekta i na przejazdżkę - OK.
Sadzam mechanika za kółko i mówię żeby się ze mną przejechał . Po jeździe wysiadł z opadnięta szczęką i pyta jak to zrobiłem? A ja - 150 PLN i nauczę. Zakasowałem goscia i zasmuciłem - dzięki Twoim instrukcjom. Nawet gościu zapytał czy jak bedzie miał problemy to może zadwonić i poprosić o pomoc.. oczywiście odpłatnie...
Jestem zadowolony. Wszystko działo Ok
Jeszcze raz podziękowania wszystkim.
Oli |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:44
|
|
|
No to żeś gościa w kompleksy wpuścił za sprawą Adama |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 14:50
|
|
|
... nie ma za co Oli
Ja to przeżywałem kilka lat temu.
Jak pierwszy raz mechanik naprawiał mi skrzynkę, to owszem zrobił wszystko łądnie i starannie, ale jak podczas próby na drodze kick-down nie zadziałał ani razu, to usłyszałem od mechanika : "... a jak będzie pan chciał wyprzedzić, to wajcha na 2-kę i gaz do dechy...". To nie jest niestety żart - tak było na prawdę ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |