Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy? |
Autor |
Wiadomość |
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:32 Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?
|
|
|
Witam
Moje autko jest po przeszczepie ASB (od Speedo). Wyjechałem sobie na jazdę testową... Był jakiś problem z kick-downem (źle redukował) ale po ostrym przejechaniu kilkunastu km nastapiło momentalne "rozłączenie" skrzyni, obroty poszły na full. Zatrzymałem się na poboczu, silnik zgasł. No i juz nie odpaliłem. Rozrusznik kręcił - ale jakos tak lekko jakby same koło zamachowe. O północy na drodze - cholera by go wzięła... Dzis lawetką do mechanika. Odkręciliśmy rozrusznik - i koło zamachowe można okręcać palcem. Mistrzu sugeruje na 80% - pęknięcie wału. Jeżeli to jest faktycznie to - czy jest sens szukać i wymieniać wał korbowy, panewki, uszczeniacze itp? Chyba zbyt duże koszty. Czy lepiej wymienic cały silnik? A może wrzucić granat do kochanego autka i dać sobie z nim spokój?
Co o tym wszystkim sądzicie?
Pozdrawiam, Oli |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:52
|
|
|
w pizde trzeba było dać. Jak sprawdzać to sprawdzać. Dobrz że byłem sam i w mieście. A dzisiaj miałem zamiar z rodzinka wyjechać. I co by było gdyby pierdykneło wieczorem gdzieś w lesie? Z dziećmi ( najmłodszy ma 5 tygodni - nazwałem go draiverek bo lubi jeździć...) to by była katastrofa...
A co do tematu. Gdyby poszedł łańcuch rozrzadu - koło zamachowe też dałoby radę tak lekko sie obracać? I jak wygląda wymiana rozrządu? Jakie mogą byc koszty?
Oli |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:05
|
|
|
To prawie na 100% nie jest sprawa rozrządu.
Jedyne wytłumaczenie, to albo wał, albo scięło wszystkie śruby mocujące koło zamachowe do wału (jeżeli były lużne, to bardzo prawdopodobne).
A tym kick-down-em, to sprawa jest dosyć prosta, i nie wiem dlaczego wielu mechaników nie może sobie z tym poradzić.
Jak zrobisz silnik, to daj cynk - wyjaśnię jak się reguluje kick-down
Powodzenia ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:16
|
|
|
Adam swoją drogą to mógłbyś napisać nawet w FAQ jak się reguluje kick-down. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:21
|
|
|
Gdyby ścieło śruby to zapewne było by słychac że coś "lata i łomocze" - a tu nic - żadnych metalicznych dżwięków.... Wychodzi więc chyba że wał.
Oli |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:51
|
|
|
Cytat: | swoją drogą to mógłbyś napisać nawet w FAQ jak się reguluje kick-down |
... jak znajdę trochę czasu, to to zrobię
Cytat: | Gdyby ścieło śruby to zapewne było by słychac że coś "lata i łomocze" |
... przy tej mocy silnika i wysokich obrotach, wszystko się zapewne ładnie i równiutko zeszlifowało.
Nie bardzo mogę uwierzyć w urwany wał |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:55
|
|
|
Dzieki Adam za podtrzymanie na duchu. Oby tak było, że zostało tylko wszystko ścięte.
Pozdrawiam, Andrzej |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:36
|
|
|
ja tez jakos tak, urwać wał w 2,9?? pierwsze słysze... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:51
|
|
|
Adamie widzę że jesteś z ASB na "Ty"więc mam do ciebie pytanie, zmieniałeś może elektromagnesy 3-4 i spięcia konwektora? Przymierzam się do tej operacji i potrzebuję kilku info np jak te e-m są mocowane do asb i czy jest to prosta operacje itp... |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:58
|
|
|
Operacja jest może prosta, tylko wymaga ostrożności i delikatności
Trzeba wykręcić płytę sterownika, więc za wczasu trzeba przygotować wszystkie nowe uszczelki (pod sterownik i pod miskę). Samo mocowanie cewek jest proste - jak zdejmiesz sterownik, to widać. Tylko jeszcze raz uczulam na bezwzględną czystość przy wszelkich pracach na sterowniku !
Podczas montażu sterownika wszystkie śruby trzeba po kolei delikatnie dokręcać, aby nie zwichrować płyty ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 14:04
|
|
|
liczyłem że bez zdjęcia tej płytki się obejdzie, wiesz może gdzie i za ile takie e-m i uszczelki można u nas dostać? |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:11
|
|
|
Koledzy - mieliście rację.... a Rafał A. nadal nie będzie słyszał o pękniętym wale.
Rozerwało koło zamachowe na śrubach. Mistrzu juz podymał po nastepne i jutro wstawia. Odezwę się jak zrobi.
Dzieki wszystkim za podtrzymywanie na duchu..
Oli
Ps. Czy rozerwanie koła mogło być przyczyną wadliwego skręcenia (niedokręcenia) skrzyni? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:15
|
|
|
Osobiście uważam, że to jest jedyny powód !
Nie ma szans, żeby coś takiego się stało jeżeli koło było dobrze dokręcone |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:28
|
|
|
Czyli jednym słowem zawinił mechanior?
Przy wymianie skrzyni odkreca się koło zamachowe?
Jeżeli tak, to mój master za te dodatkowe roboty, kółki i mój stres nie dostanie ani zeta. Howgh.
Oli |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:43
|
|
|
Odkręcać, to raczej nie ma potrzeby.
Jednak mając zdjętą skrzynkę chyba wypada sprawdzić wszystkie dostępne śruby, to zajmuje niewiele czasu, a można uniknąć późniejszych niespodzianek.
Takie jest moje podejście |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
|