$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?
Autor Wiadomość
Oli
[Usunięty]

  Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:32   Zmieniona ASB - i znów problem - pęknięty wał korbowy?

Witam
Moje autko jest po przeszczepie ASB (od Speedo). Wyjechałem sobie na jazdę testową... Był jakiś problem z kick-downem (źle redukował) ale po ostrym przejechaniu kilkunastu km nastapiło momentalne "rozłączenie" skrzyni, obroty poszły na full. Zatrzymałem się na poboczu, silnik zgasł. :cry: No i juz nie odpaliłem. Rozrusznik kręcił - ale jakos tak lekko jakby same koło zamachowe. O północy na drodze - cholera by go wzięła... Dzis lawetką do mechanika. Odkręciliśmy rozrusznik - i koło zamachowe można okręcać palcem. Mistrzu sugeruje na 80% - pęknięcie wału. Jeżeli to jest faktycznie to - czy jest sens szukać i wymieniać wał korbowy, panewki, uszczeniacze itp? Chyba zbyt duże koszty. Czy lepiej wymienic cały silnik? A może wrzucić granat do kochanego autka i dać sobie z nim spokój?
Co o tym wszystkim sądzicie?

Pozdrawiam, Oli
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:52   

:) w pizde trzeba było dać. Jak sprawdzać to sprawdzać. Dobrz że byłem sam i w mieście. A dzisiaj miałem zamiar z rodzinka wyjechać. I co by było gdyby pierdykneło wieczorem gdzieś w lesie? Z dziećmi ( najmłodszy ma 5 tygodni :D - nazwałem go draiverek bo lubi jeździć...) to by była katastrofa...
A co do tematu. Gdyby poszedł łańcuch rozrzadu - koło zamachowe też dałoby radę tak lekko sie obracać? I jak wygląda wymiana rozrządu? Jakie mogą byc koszty?
Oli
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:05   

To prawie na 100% nie jest sprawa rozrządu.
Jedyne wytłumaczenie, to albo wał, albo scięło wszystkie śruby mocujące koło zamachowe do wału (jeżeli były lużne, to bardzo prawdopodobne).
A tym kick-down-em, to sprawa jest dosyć prosta, i nie wiem dlaczego wielu mechaników nie może sobie z tym poradzić.
Jak zrobisz silnik, to daj cynk - wyjaśnię jak się reguluje kick-down :)
Powodzenia ! :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:16   

Adam swoją drogą to mógłbyś napisać nawet w FAQ jak się reguluje kick-down.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:21   

Gdyby ścieło śruby to zapewne było by słychac że coś "lata i łomocze" - a tu nic - żadnych metalicznych dżwięków.... Wychodzi więc chyba że wał. :(

Oli
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:51   

Cytat:
swoją drogą to mógłbyś napisać nawet w FAQ jak się reguluje kick-down

... jak znajdę trochę czasu, to to zrobię :)

Cytat:
Gdyby ścieło śruby to zapewne było by słychac że coś "lata i łomocze"

... przy tej mocy silnika i wysokich obrotach, wszystko się zapewne ładnie i równiutko zeszlifowało.
Nie bardzo mogę uwierzyć w urwany wał :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 12:55   

Dzieki Adam za podtrzymanie na duchu. Oby tak było, że zostało tylko wszystko ścięte.

Pozdrawiam, Andrzej
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:36   

ja tez jakos tak, urwać wał w 2,9?? pierwsze słysze...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:51   

Adamie widzę że jesteś z ASB na "Ty"więc mam do ciebie pytanie, zmieniałeś może elektromagnesy 3-4 i spięcia konwektora? Przymierzam się do tej operacji i potrzebuję kilku info np jak te e-m są mocowane do asb i czy jest to prosta operacje itp...
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:58   

Operacja jest może prosta, tylko wymaga ostrożności i delikatności :)
Trzeba wykręcić płytę sterownika, więc za wczasu trzeba przygotować wszystkie nowe uszczelki (pod sterownik i pod miskę). Samo mocowanie cewek jest proste - jak zdejmiesz sterownik, to widać. Tylko jeszcze raz uczulam na bezwzględną czystość przy wszelkich pracach na sterowniku ! :)
Podczas montażu sterownika wszystkie śruby trzeba po kolei delikatnie dokręcać, aby nie zwichrować płyty !
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 14:04   

liczyłem że bez zdjęcia tej płytki się obejdzie, wiesz może gdzie i za ile takie e-m i uszczelki można u nas dostać?
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:11   

:D :D :D :D
Koledzy - mieliście rację.... a Rafał A. nadal nie będzie słyszał o pękniętym wale.
Rozerwało koło zamachowe na śrubach. Mistrzu juz podymał po nastepne i jutro wstawia. Odezwę się jak zrobi.
Dzieki wszystkim za podtrzymywanie na duchu..

Oli

Ps. Czy rozerwanie koła mogło być przyczyną wadliwego skręcenia (niedokręcenia) skrzyni?
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:15   

Osobiście uważam, że to jest jedyny powód !
Nie ma szans, żeby coś takiego się stało jeżeli koło było dobrze dokręcone :))
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:28   

Czyli jednym słowem zawinił mechanior?
Przy wymianie skrzyni odkreca się koło zamachowe?

Jeżeli tak, to mój master za te dodatkowe roboty, kółki i mój stres nie dostanie ani zeta. Howgh. :D

Oli
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 16:43   

Odkręcać, to raczej nie ma potrzeby.
Jednak mając zdjętą skrzynkę chyba wypada sprawdzić wszystkie dostępne śruby, to zajmuje niewiele czasu, a można uniknąć późniejszych niespodzianek.
Takie jest moje podejście :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group