Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak . |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:11
|
|
|
No faktycznie, można to chyba uprościć Właśnie liczyłem na jakieś dodatkowe dobre pomysły Po śniadaniu trochę to zmienię
Ja wykorzystałem oryginalny przekaźnik od załączania prądu na żarówki, ale można to zrobić dokładanym |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 10:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:22
|
|
|
Można jeszcze prościej, tylko wymaga to przekaźnika na 6V, rezystora i dwóch diód - przekaźnik tak jak wczesniej w jednej lampie zamienia mase z +12, cewka wpięta jest w +12 engine run, a drugi koniec cewki idzie do masy przez rezystor o rezystancji takiej samej, jaka ma cewka przekaźnika.
I teraz przez diodę na punkt łaczenia cewki z rezytorem dajemy + od pozycyjnych, oraz przez diodę oryginalny + jednej z żarówek długich.
W efekcie kiedy silnik pracuje, to przekaźnik dostaje 6V na cewkę (bo na rezystorze jest też 6V), więc działają szeregowo długie, natomiast jeśli zapalą się pozycyjne, to na rezystorze dioda poda +12, więc cewka przekaźnika ma z obydwóch stron +12 i przekaźnik puszcza.
Natomiast kiedy świeca się 'dzienne', to pomiędzy żarówkami, na ich oryginalnych + masz 6V, więc ta druga dioda nie puści prądu na rezystor. Jesli jednak właczysz długie, to wtedy bedzie tam 12V i tak samo się stanie, jak przy włączeniu pozycyjnych.
Dla pewności dałbym dwie diody w szereg, to daje 1,2V spadku napięcia - żarówki nie sa w100% identyczne, więc może nie byc idealnie połowy napięcia zasilania. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 11:11
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Struna napisał/a: | Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie. | Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion. | tylko coś nie do końca funkcjonalnie bo dziwne stany powoduje |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:13
|
|
|
Struna napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Struna napisał/a: | Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie. | Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion. | tylko coś nie do końca funkcjonalnie bo dziwne stany powoduje | Jakie dziwne? Pytanie jak u kolegi zachowują się pozycyjne? Może tak samo, ale on nie zwraca na to uwagi?
Tu rozpatrujemy przypadek Scorpio. W innych autach pozycyjne potrafią mieć oddzielną masę i wtedy nie ma problemu. My mamy wspólną masę do wszystkich żarówek. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:24
|
|
|
to co rysowalem jest jeden przekaznik i 2 diody i powinno obskoczyc to bez problemu i po co zdziwiac ,im wiecej przekaznikow tym bardziej sie koszt podnosi i wtedy lepeij kupic gotowe rozwiazania z allegro na PWM za ok 50-60zl i nie trzeba kombinowac bo uklad sie wpina rownolegle do instalacji i do kazdego auta bez jakis tam ingerencji |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 12:30
|
|
|
Zwróć uwagę, że w MKI i MKII mamy po 4 żarówki w światłach długich.
Uprościłem trochę powyższe rozwiązanie dzięki podpowiedzi trzypiona.
Jak znajdę chwilę to zrobię trzeci schemat wg. pomysłu trzypiona, chyba, że jemu będzie sie chciało |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 12:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 14:08
|
|
|
w sumie racja co do 4 żarówek |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:28
|
|
|
http://trzypion.pl/FST/Dzienne.jpg - proszę bardzo Jedyny myk, to przekaźnik 6V - można w sumie użyć 12V, tylko rezystor musi mieć mniejszą rezystancję i dużą moc. Ewentualnie zamiast rezystora przekaźnik odcinający. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 19:44
|
|
|
trzypion, weź to popraw, albo skasuj, bo ktoś nie daj Boże tę bombę zainstaluje w aucie ;/ |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Lut 2014|, 2014 03:29
|
|
|
No i co się mu stanie, jak zamontuje? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:06
|
|
|
Zrobiłem wersje z niebieskim przekaźnikiem i mostkiem 5-25 i:
po włączeniu zapłonu światła się zapalają, w momencie rozruchu pomrugują (wiadomo) i jak silnik zastartuje to albo nie świeci żadna, albo świeci jedna z lamp.
Może być przez to, że to ksenony? Pykniecie włącznikiem świateł czy na mijania, czy nawet na postojówki i powrót na załącza obie lampy i świecą prawidłowo pomimo przekręceniu włącznika na off.
Ale to pryszcz.
Jak to jest? Jadę sobie na tych skandynawskich dziennych i w międzyczasie zapada zmrok albo zaczyna padać. Czy muszę pamiętać o zapaleniu tylnych pozycji, czy jest do tego jakiś czujnik? Wczoraj robiłem testy i tył się samoczynnie nie zaświecał... |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:09
|
|
|
/ Aro napisał/a: | po włączeniu zapłonu światła się zapalają, w momencie rozruchu pomrugują (wiadomo) i jak silnik zastartuje to albo nie świeci żadna, albo świeci jedna z lamp |
Aro, wykończysz tym sposobem przetwornice od HID ; |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 14:24
|
|
|
Aro napisał/a: | Czy muszę pamiętać o zapaleniu tylnych pozycji, czy jest do tego jakiś czujnik? |
Czujnika żadnego nie ma więc musisz pamiętać o włączeniu normalnie świateł wieczorem. Bez ksenonów "skandynawskie światła" u mnie działają od miesiąca w dwóch autach bez problemu |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 15:17
|
|
|
Aro napisał/a: | czy jest do tego jakiś czujnik | - nie ma. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |12 Gru 2014|, 2014 16:37
|
|
|
Dzięki Panowie. Temat sobie odpuszczam i pozostaję przy buzerku - przypominaczu stosowanym przeze mnie od wielu lat. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
|