$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak .
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Kwi 2013|, 2013 14:08   

Zamiast mostka w tej wtyczce oryginalnie jest rezystor 0,5 oma 10 albo 20W zamocowany pod przednim pasem celem chłodzenia . Wtedy soczewki nieco słabiej świecą . Rozwiązanie skandynawskie czy coś tam .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 15:28   

artur.k napisał/a:
patent guferka działa w polifcie mk3 proponuje ogarnąć ten temat i wrzucić na warsztat
- to nie żaden "patent", ale orginalne rozwiązanie w MK2 i MK3, jedynie zamiast mostka jest rezystor, co przyciemnia światła i redukuje ryzyko przegrzania styków w górnej wtyczce. w efekcieswiatła na dziennych są przyciemnione.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
artur.k 



Auto: BOB,Chevy Tahoe
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Skąd: 3miasto
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 15:30   

nie łap mnie za słówka,chodzi mi o to, że on to opisał a ja skorzystałem :)
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 15:31   

drugie rozwiązanie polega na połaczeniu długich w szereg, ale działa to tylko na załaczonych pozycyjnych ... kombinuje jeszcze z innymi rozwiązaniami, włacznie z załaczaniem świateł po odpaleniu silnika (dziwne mostki w MK2 spowoodwały, że przez pewień działało to tak, ale przy okazji działały wycieraczki reflektorów )...

[ Dodano: |1 Maj 2013|, 2013 16:41 ]
artur.k napisał/a:

nie łap mnie za słówka,chodzi mi o to, że on to opisał a ja skorzystałem
- a mi chodziło o to, że nie jest to żadna samoróbka, która nie wiadomo, czy będzie działać i czy nie skończy się to źle dla auta, tylko prawidłowe rozwiązanie przewidziane przez fabrykę i przez nią też stosowane w autach, i że działa to we wszystkichj MK2 i MK3.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
modzian 



Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Skąd: Chorzów/Bytom
Wysłany: |13 Sie 2013|, 2013 22:21   

jutro ja wyprobuje, przekaznik juz mam

[ Dodano: |17 Sie 2013|, 2013 16:42 ]
film dla potomnych :D http://www.youtube.com/watch?v=07kMltOeu88
_________________
Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |11 Lut 2014|, 2014 18:06   

gufer-posepny napisał/a:
Zamiast mostka w tej wtyczce oryginalnie jest rezystor 0,5 oma 10 albo 20W zamocowany pod przednim pasem celem chłodzenia . Wtedy soczewki nieco słabiej świecą . Rozwiązanie skandynawskie czy coś tam .

zakladalem to dzis w swoim skorku jest to przewod wpiety w piny we wtyczce na duzej skrzynce besp,to jest jakis gotowy przewod w zasadzie 2 przewody podlaczone rownolegle ,pisze na nich 0,27 ohm/m i to ustrojstwo ma dokladnie 1m ,widac ze lekko slabiej swieca w pozycji dziennej,zmierze dokladnie jakie jest napiecie na zarowce bo dojdzie jeszcze spadek napiecia na calosci ukladu ale ok 1,5V pewnie bedzie mniej niz normalnie
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |11 Lut 2014|, 2014 19:15   

A gdzie takie coś oryginalne znalazłeś?
Ma to jakas fachowa nazwę?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Lut 2014|, 2014 09:58   

Pewnie coś stąd: https://www.google.pl/sea...pbEDKiP7Ab3iYFY
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |12 Lut 2014|, 2014 19:20   

zdemontowalem z skorpio ktore mialo takie cos.
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Lut 2014|, 2014 18:05   

taki przewód oporowy występuje w scorpio mającym kanapę składaną elektrycznie . są one wzdłuż progów robią za zabezpieczenie silników kanapy czy coś . jest czarny długi na około 1 m .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |13 Lut 2014|, 2014 19:23   

tak dokladnie czarny jest ,sprawdzalem spadek napiecia jest ok 1,7-1,8V ogolnie na zarowce mam 11V w systemie dziennym i 12,8V jak normalnie swieca.
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 09:12   

Dobra koledzy, jak chcecie sobie obniżyć napięcie o 2V to może nie ładujcie metra przewodu tylko jakiś opornik, po co wam makarony?
Tak się zastanawiam, po co wogóle obniżać to napięcie? Nie wystarczy odseparować tylko załączanie samych świateł mijania bez pozostałych lampek?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:32   

Chyba po to to obniżenie żeby mijania jako dzienne nie żarły prunda :D
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:34   

JORZO napisał/a:
Chyba po to to obniżenie żeby mijania jako dzienne nie żarły prunda :D
A co się dzieje przy obniżaniu napięcia? Może się jakieś ciepło wydziela? To nie jest tracona moc?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:36   

No to ciepło można wykorzystać do ogrzewania skrzynki ;)
_________________
Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group