$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 11 pytan na temat FS - POMOCY!!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
11 pytan na temat FS - POMOCY!!
Autor Wiadomość
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 18:48   

hej.ja jutro odbieram kompletne sprzęgło ze sklepu.cena wyjściowa to 860zł,ale ja mam2.9.jeśli chodzi o a-mon a to daj namiary .z interfejsem to może być problem ale może cos wymyślę :)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 20:25   

Ad.10 Kabelek podpięty pod TPS jest do kompa instalacji gazowej, i spełnia dokładnie takie samo zadanie jak sam TPS przy jeździe na benzynie - czyli - informuje o stopniu otwarcia przepustnicy, co dla kompa jest jedną z bardziej koniecznych rzeczy do ustalenia składu mieszanki i zapłonu. ( to chyba też wyjaśnia zagadnienie z pytania 2 )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 20:28   

Ad. 4 Skopana instalacja gazowa. Moje 2.4 V6 nawet przy totalnie extremalnej jeździe nie bierze więcej niż 18l gazu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 20:30   

Ad. 8 Nie jestem pewien na 100% ale to raczej nie może być nic innego jak wstępne ustawienie położenia przepustnicy. Coś w rodzaju wolnych obrotów.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 05:25   

Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)

1. widocznie sprzeglo sie slizga, nawet ohc przy odrobinie staran na benzynie zapiszczy, dohc piszczy slllicznie, dosc dlugo i przy odrobinie staran nawet przy zmianie z 1 na 2, a ze startu nie trzeba az tak mocno krecic wiec - sprzeglo sie powoli pewniekonczy -sorawdz, a jak jest jak redukujesz bieki? piszczy, blokuje kola?

2. Czujniek polozenie przepustnicy daje sygnal do sterowania wszytkim, katem wyprzedzenia zaplonu i wtryskami i sterowaniem wolnymi obrotami. Jak go kilka razy odpinales, albo masz walniety to komp nauczyl sie bladow, tudziesz przeszedl w tryb awaryjny skutek - wielka mułowatośc i gigantyczne spalanie. Czujniek latwo sprawdzic, na biegu hjalowym powinien dawac napiece ok 0,6 v i pozniej w gore i dac plynnie to potencjometr wiec jeli ma rzerwe, czyli przy dodawaniu gazu jak gdzies przerywa to znaczy ze sie wytarl i est do zmainy. Co do regulatora , jak sprawny to utzyumuje obroty ale wydaje mi sie ze tu mylisz pojecia regulatora i czujnik przepustnicy (TPS)

3. Posiadasz calkowiceelektryczny licznik wiec albo same zegary wariuja, albo tzw pradniczak lub jej przefody fiksuja - sprawdz ja, jest z prawej strony skrzyni bodajze.

4. Spalanie benzyny jak najbardizje w normie, w polsce gorsze drogi i benzyna, wsio ok.

Spalania gazu - mnie w miescie pali 15- 16 agresywnie 17 -18 wiec spoko, ciezkie auto trzeba krecic obroty tak wychodzi. Moje osoagi rekord to 12 l po miescie,a le zmiana biegow wtedy przy 2000 obrotow, i deelikatan jazda. Normalnie 14 - 15 trzeba liczyc , nie da rady inaczej jak instala z komputerkiem, po trasie powqinien spalac ok 12,5 - 13,5 litrow, chyba ze cisniesz mooocno i powyzej 160 to 14- 16 zje gazu

Skoro mieszkasz w lodzi to gdzie ty jezdzisz na regulacje ??? jedz do " na gaz " na 1 wszego maja na egulacje, i zoabacz co oni powiedza, tylko najpierw instalacja do poprawki.

5. Odlacz komputer albo wyjmij bezpiecznik. A badziewie toto nie jest, poczekamy jak wylądujesz w rowie, albo nie wyjdzie ci hamowanie, moim skromnym zdaniem, raczej doprowadzil bym do sprawnosci to uzadzenie, co do tego jak onao funkcjonuje, wbrew temu co piszesz, w scorpiaku ABS dziela bardzo dobrze, raczej nie glupieje i wlaczas ie baardzo pozno i jest mocno przydatny, nawet do hamowania na suchym. Twoje odczucia moga byc spowodowane tym, ze skoro mowisz ze 1 czujak urwana byla z tylu, to abs dziala tylko przodem, skutkiem czego jest jego glupienie, zarzucanie tylem i dziwne hamowanie. ale to by sygnalizowala sie palaca kontrolka. Osobiscie, radzial bym naprawic abs, szczegolnie prze d zima, przydaje sie na mokrym i sliskim asfalcie. powaznie.

6. W lodzi 2 p[unkty nabijaja R 12 i nie powinno byc z tym problemu. Jeden sie przeniusl z ul kilinskiego , nie wiem gdzie, 2 to w polmozbycie na retkini, na ul maratonskiej rog popiełuszki, koszt ok 60 zl za 100 g czynnika. Co do wiatrala, to da sie go zdemontowac bez demontazu chlodnicy, demontujesz z tym stelazaem, da sie napewno sam to robilem :)

MOzna dostac taki wentylator, cen nie znam, w lodzi sa sklepy z uzywkami, sadze ze ok 150 zl, jak chesznamiary na sklepy to sie zglos na piev lub gg

7. Wymien katalizatory na tlumik przeplywowy. Jak sie da na jakies lepsze, jak masz kase, jak nie to asmeg, w najgorszym razie inne polskie. NAjlepiej skladaj wydech na skrecanie ine spawanie, ale to zalezy od finansow. Jezeli masz gaz, to zapomnij o filtrach stopzkowych, magnetyzery tez sobie daruj, tak wogole to ten silnik nie koniecznie lubi takie przrrobki, tak jak i nie lubi 3 elektrodowych swiec. W ostatecznosci mozesz wrzucic sportowy wklad do foiltra powietrza, ale ja bym sobie poprostu dopusci,, nie da to odczuwalnych efektow,

8. W ktorym miejscu śruba??? przepustnica raczej nie jest regulowana... opisz wiecj lub daj fotka, lub podjedz do mnie... Tam jest tylko ogranicznik zamkniecia...

9. To jest klasyczny blad instalatorow gazowych, lubich lenistwo tudziesz nieumiejetnosc, ton silnik bedzie zle pracowal bez tego regulatora i glupial, pomijaac gasnieciana wolnych obrotach i nomoznosc podlaczenia klimy. Niehc gazownicy to poprawia, wklada sie specjalna podkladke pod regulator, bieze powietdze z za mixera gazowego i wsio dzialac musi. Sytuacja do naprawienia - cofniecia domagaj sie tego. komp gazowy potrafi to wysterowac, ja tak mam zapraszam obejzec u mnie.

10. Sluzy do zbierania przez komp lpg inf o polozeniu przepustnicy, tak ma byc

11. spoczynkowe ok 0,.6v i pozniej roiwno rosnace bez przerw.


Generalnie zapraszam do siebie, na porownanie i pomoc w rozwiaazniu problemow, jako ze tez jestem z lodzi. podam namiary na sklepy z czesciami, i warsztaty co sie przyda, udziel rad pokaze to i owo. namiary do mie to : mail, rafantek@wp.pl gg: 765214

pozdrawiam
 
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 08:48   

Antek to jest gość :D
Szkoda że nie mieszka w Białym :D
Pozdawiam
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 09:53   

Rafał A.(antek) napisał/a:
Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)


Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

Okazuje sie, ze aby znalezc odpowiedzi na wszystkie moje pytania wystarczy sie spotkac z Rafalem :)

Jak tylko bedzie mozliwosc to tak zrobie - nie moge sie juz doczekac.

Do milego zobaczenia!
 
 
leo
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 10:25   

Rafał A.(antek) napisał/a:
Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)
....
pozdrawiam


Rafał jestem pełen podziwu, zarówno dla Twojej wiedzy, jak i postawy względem potrzebujących. Wprawdzie mieszkam pod (właściwie nad) Warszawą, i do Ciebie mam jakieś 140 km, ale chętnie bym się z Tobą spotkał i posłuchał mądrego człowieka ;-) , może na jakimś zlocie... tak czy inaczej imponuje mi Twoja postawa i potwierdza się, że użytkownikami Scorpiaków nie są przypadkowi ludzie ;-) .
Ostatnio zmieniony przez leo |21 Lip 2004|, 2004 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 12:40   

tiaaa, post pisałem o 5 nad ranem, jak go teraz czytam i patrze na błędy i literówki to mi wstyd aż nie wiem :) no ale śpiący byłem, wybaczcie!! W warszawie bede jakos w przyszłym tygodniu i to chyba na 2 dni wiec wszystko dodogadania. Wiedza słuze na bierząco - co umiem opdpowiem. Nie umiem ABSu i bede dopiero zglebial temat, bo znow mi padł i meni wścieka, i nie wiem czy to czujniki czy znów pompa!! wrr!

A co do wlascicieli, no coz ja zminilem skorpiaka na skorpiaka, wiec cos w tym jest, tyle ze trzeba to auto pokochac a nie znienawidzic, ma mankamenty ale da sie kochac ( zupelnie jak kobieta...) no ale nietety skonczyli je produkowac i czeka mnie chyba bol i rozstanie ze skorpiakiem na rzecz jakiegos mondeo - cięzko bedzie.

PS moze ktos chce skorpiaka :) :P
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 19:07   

programik wysłałem,daj cynk czy doszedł czy coś zamotałem.z autronika wychodzą dwa kable do tps-u.program komunikuje się po włączeniu zapłonu
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 19:10   

aaaa ,zapomniałem ,w razie jakiś problemów wal jak w dym.
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 22:02   

PODSUMOWANIE:

Uzyskalem odpowiedzi na wszystkie moje pytania,z ktorego to powodu zalaczam podziekowania dla wszystkich, ktorzy chcieli mi pomoc!

Spotkalem sie z Rafalem i istotnie poszerzylem dzieki temu swoja wiedze, oraz dostalem od Gantana program do obslugi instalacji gazowej ten sam co u gazownikow, ktorego nigdzie nie moglem znalezc!

Dzieki pomocy Rafala wiem juz ze sprzeglo faktycznie mam do wymiany i wiem jak powinien "piszczec" przycisniety SCORPIO z takim silnikiem jak moj ... przyznam ze bylem pod wrazeniem. Przy okazji jeszcze kilka innych rzeczy a w tym taka blachostka jak kwestia dzialania elektrycznych szyb uaktywniana przez otwarte drzwi kierowcy.

Jestem pod glebokim wrazeniem. FORD SCORPIO FORUM RULeZ!!!

Pozdrowienia dla wszystkich!
Temat uwazam za zamkniety.

Igor

P.S.
Gantan, wyjasnij prosze co chciales powiedziec przez: "... z autronika wychodzą dwa kable do tps-u"? U mnie do TPSu dochodzi tylko jeden kabel od komputera gazowego.
Poza tym chetnie przedyskutuje jeszcze sprawe schematu kabla do komunikacji programu z kompem autronika.
 
 
koniec
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2004|, 2004 23:44   

Odnośnie punktu 4 czyli spalania. Z tego co napisałeś na benzynie pali normalnie 8-10 trasa, 9-11 miasto, ale na gazie masakra. Też mam założony gaz i mój rekord na trasie to 9,1/100. Maksymalnie spalił w zimie prawie 14/100. Ale 15-20 litrów na setkę to raczej przesada. Może nie przejechałem na gazie zbyt dużo (instalacje mam dopiero od roku), to w porównaniu z bęzyną spalanie wzrosło o jakieś 10-15%. Staram się jeździć ekonomicznie(poniżej 3000/min), ale słabo mi to wychodzi.
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 08:43   

qantan napisał/a:
aaaa ,zapomniałem ,w razie jakiś problemów wal jak w dym.


Hej!

Znalazlem i spreparowalem w paincie ;) taki schemat podlaczenia do AUTRONIKA:



Teraz pozostaje mi sie dowiedziec czy ze standartowego kabla RS232, ktory kupie w sklepie wychodza tylko 4 zyly i sa w takich wlasnie kolorach. Jesli tak, to sprawa jasna ... no moze prawie jasna, bo zagadkowe sa dla mnie jak narazie + i - ale wszystko powinno wyjasnic sie w miare rozwoju sprawy.

Jakby ktos mial jakies sugestie to prosze o info.

Pozdro!

P.S.
Kontrola nad instalacja gazowa z wlasnego notebooka to super sprawa - po pierwsze nie trzeba robic 120km do gazownika ;) i mozna wedle zyczenia modyfikowac ustawienia i np bardzo latwo przelaczac tryby jazdy miedzy NORMALNY EKONOMICZNY i SPORTOWY :D .
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 13:46   

nono oknstruujcie ten kabelek... dojakich instalacji pasuje , chetnie bym pogrzebal tez w moim gazie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group