$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Szarpie po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy - dlaczego
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy - dlaczego
Autor Wiadomość
Anthrax
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:11   Szarpie po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy - dlaczego

WItam.
Autko odpala od strzału, wolne obroty lux, żadnego falowania itp (nawet troche za wysokie - nieco powyżej 1000 przy zamknętych całkowicie przpeływomierzach - btw jak zmniejszyć kiedyś miałem 800??)
No i tak:
Przy ruszaniu, jeździe daje wszytsko jak należy.
Przy prędkości np 60 km/h i puszczeniu nogi z gazu czasem lekko czasem mocniej szarpnie. Normalnie nie da się jechać na biegu z puszczonym pedałem gazu, trza wrzucać na luz.
Gdy dodam gazu przy nidskich obraotach np 1300 obr na 4-5 biegu (oczywiście jadąc z odpowiednia prędkością) zaczyna szarpać strasznie, pomaga wysprzęglenie i puszzcenioe go z wyższych obrotów jak pójdzie dalej idzię ok ( aż znowu nie puścimy pedału)

Dawniej jechałem 50 km/h na 5 biegu i sobie dodawałem gazu i puszczałem zbierał się elegancko żadnego walenia i rabania czy szarpania tak więc lux jazda, teraz jest inaczej...
No i trochę jakby power mniejszy jak zauważyłem, bo się zbiera wolniej.

Jakieś sugestie?????

Pozdrawiam, Grzegorz.

Scorpio 2.4 V6 1989 r.
Oczywiscie gaz :)
 
 
Księgowy
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:14   

1300 obr 5 bieg i przyspieszanie to nie najlepszy pomysł. Maja sugestia: utrzymuj jednak wyższe obroty tak min. 2000 będzie to zdrowiej dla silnika (o ile już nie jest za późno)
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:17   

Zgadzam się z Księgowym, dobrze by było żebys jeszcze popatrzał na podpore wału i poduchy silnika
 
 
Anthrax
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:21   

Księgowy napisał/a:
1300 obr 5 bieg i przyspieszanie to nie najlepszy pomysł. Maja sugestia: utrzymuj jednak wyższe obroty tak min. 2000 będzie to zdrowiej dla silnika (o ile już nie jest za późno)


Nie zrozumieliśmy się.

Ja nie przyspieszam na 5 od 1300 obr !!!!!
Autko mam 6 lat tak więc technika jazdy jest odpowiednia i dla niego i dla mnie.

NIe mówcie że jak jedzie przed wami sznur aut na drodze i sunie 50-70 km/h to jeżdzicie na 3 biegu.

Poza tym mówię o czymś co się zmieniło skoro cały czas było ok to nagle musiało coś się zepsuć/rozregulować itp.

Grzegorz
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:27   

Cytat:
dobrze by było żebys jeszcze popatrzał na podpore wału i poduchy silnika
sprawdź to, przyczyn może być wiele. Mój jak jest zimny na beni też tak robił, przyczyna było właśnie rozwalone poduchy silnika
 
 
Anthrax
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:31   

Acha no i żebyśmy sie dobrze zrozumieli.

To szarpanie występuję ZAWSZE po puszceniu nogi z gazu, niezależnie od prędkości.

Np jadę 80-90 km/h puszczam gaz przed zakrętem i szarpanina się zaczyna.
Tyle że jest to również odczuwalne w cyklu miejskim.
Ale uciążliwe w zasadzie cały czas przeciez nie mogę za każdym razem zrzucac na luz.

G.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:35   

Jazda na 4, czy 5 biegu i tak niskich obrotach jest bardzo niewskazana i prędzej, czy później odbije się właśnie na elementach napędu (sprzęgło, wał napędowy) i zawieszenia silnika i skrzynki biegów. Nie masz właściwie żadnego hamowania silnikiem.
Poza tym nie podałeś, czy to występuje na gazie, czy benzynie :)
Możliwe, że urwana jest poduszka pod skrzynią.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
DobryZiom
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:11   

[quote="Anthrax"]

NIe mówcie że jak jedzie przed wami sznur aut na drodze i sunie 50-70 km/h to jeżdzicie na 3 biegu.


no napewno nie na 5 ja 5 w miescie wogole nie wrzucam chyba ze na jakis szybkich dlugich odcinakch gdzie da sie jechac kolo 160 i wyzej ale jazda na 5 przy 50-70 to porazka samochod placze :(
 
 
Anthrax
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:25   

Hm, no kurcze nie wiem, mój normalnie sunie sobie spokojnie.

Z uwagi na różńe techniki jazdy zaweźmy temat do następującego:

- Zawsze przy hamowaniu silnikiem - niezależnie od prędkości - szarpie.

I tak te pytanie zostawmy.

Jakieś pomysły?
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:28   

Już pisałem... poduszka skrzyni biegów :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:46   

Moze z przepustnica cos nie halo ? Jakies luzy czy cus i jak puscisz noge z gazy to ona sobie wachluje i szarpie ?
 
 
 
Anthrax
[Usunięty]

Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:28   

Adam_2000 napisał/a:
Już pisałem... poduszka skrzyni biegów :)


Wymiana kłopotliwa będzie tego?
Sposób na sprawdzenie - wleźć pid auto i będzie widac czy jest strzelona czy inaczej jakoś zbadać ten temat?

G.
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:35   

Wymiana bardzo prosta. Dwie czy trzy śruby. Z kanału powinno być wszystko widać.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:54   

... dokładnie tak jak wspomniał Zbyszek.
Jak odkręcisz wspornik, to będziesz wiedział, czy poducha trzyma się mocno. Jeżeli nie, to wymień całość :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:40   

sadze ze to szarpanie to jest powodem roznej regulacji paliwa/ gazu napisz czy na benzynie i na LPG tak jest i jaka instalacja ( z komputerem czy na srubie) wyglada na to jak by TPS dawał głupawe sygnały, albo jak by regulator wolnych obrotow krzeczył i robił zabke (cały samochod) jak dobrze zrozumiłem, bo efekt jest jak rozumiem jak puscisz zupełnie ppedał gazu? noi z tym przyspieszaniem, to jest taka normalna czkawka, jak by wypadały zapłony?

A w jakim stanie sa przewody i swiece.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group