$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - swap
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap
Autor Wiadomość
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |13 Maj 2011|, 2011 22:14   swap

Witam,
mam takie pytanie nie cierpiące zwłoki, mianowicie jestem "szczęśliwym posiadaczem VMa"
i co chwila mnie czymś zaskakuje, więc postanowiłem coś z tym zrobić.
Mogę kupić w całkiem dobrej kondycji stary silnik 2.5 td PSA z Dafa, ale teraz pojawia się pytanie co oprócz samego motoru będę potrzebował??
Jakieś wiązki? komputery? nie chodzi mi o mechaniczne włożenie ale o podpięcie go do oczatego bo w tym temacie jestem jeszcze zielony.
Niby dużo na forum o swapie ale nikt nie pisze nic konkretnego.
bardzo proszę o poradę w tej kwesti.
 
 
kondzio508 


Auto: Passat b7 12r. 1,6 TDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: |14 Maj 2011|, 2011 05:09   

2,5 TD PSA ma sprzegło na linke i takie jak 2,9 v6 znaczy podobne i pasuje zamiennie .
_________________
Passat b7 2012 1,6 TDI .
Touran 2004 1,6 FSI .
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |14 Maj 2011|, 2011 06:02   

hm,no nie do końca z tą linką, gdyż sprzęgło jest niby przykręcone do zamachu a zamach do silnika, ale obsługa wysprzęglika idzie przez skrzynie a skrzynie chcę zostawić bo o ile się nie mylę to skrzynia MT75 była blokowana z 2.5 PSA,
Bardziej interesuje mnie zagadnienie w kwestii elektryki/elektroniki a raczej jej braku.
Ale dzięki za info, każda wiedza cenna w tym przypadku.
Ostatnio zmieniony przez Bolo.1 |14 Maj 2011|, 2011 06:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Maj 2011|, 2011 18:30   

Cześć. Temat swapa poruszałem tutaj parę lat temu. Generalnie "da się to zrobić, ale nikt tego nie zrobił"...
Piszesz, że jesteś w temacie zielony. Jeżeli tak, to nie kombinuj. Koszty przeróbek nie zwrócą się w żaden sposób.
A jeśli jednak uparłeś się to powodzenia
_________________
Waldi
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |15 Maj 2011|, 2011 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |15 Maj 2011|, 2011 19:31   

Waldi_L_N, Jestem zielony w tym konkretnym temacie, nie robiłem nigdy swapa, a temat mechaniki jest mi znany (ładnych pare lat temu kończyłem szkołę lecz nie mam styczności z zawodem od tamtych lat ),
Potrzebuje po prostu informacji i porad na jakie problemy instalacyjne mogę napotkać i co oprócz samej jednostki muszę mieć.
Myślałem że w sumie jest to proste zagadnienie ale jak widzę albo nikt nic nie wie albo nikt nie chce mówić (pisać)
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Maj 2011|, 2011 19:45   

Bolo.1, bo nikt takiego swapa nie robił.
Ja zmieniałem z VM'a MSB na 2,3 16v ASB i w zasadzie z budy wyleciało wszystko co miało jakikolwiek związek z silnikiem.
Z elektryki to moim zdaniem nic nie musisz dokładac.
Co prawda obrotomierza nie uruchomisz ale poza tym elektryka powinna zadziałac.
Co do połączenia MT75 od VM'a do PSA to nie mam bladego pojęcia.
Reszta to już tylko dopasowanie węży i przewodów.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |15 Maj 2011|, 2011 19:52   

Gaiger, Nie Chciałem bynajmniej nikogo urażać, po prostu nie znam silnika 2.5 PSA i nie mam gdzie sprawdzić jak to jest podłączone w oryginale, zdaje sobie sprawę że nie będzie to działać na zasadzie plug&play, ale wydaje mi się również ze ten stary diesel nie miał praktycznie żadnej elektroniki, więc nie powinno być to za takie trudne. fizyczne zainstalowanie tego motoru to też raczej nie problem.
A tak przy okazji to jak wyglądała u Ciebie przeróbka??
Dawałeś cały powerpack? jakie koszty?
Ostatnio zmieniony przez Bolo.1 |15 Maj 2011|, 2011 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Maj 2011|, 2011 09:11   

Bolo.1 napisał/a:
po prostu nie znam silnika 2.5 PSA

Tam nie ma żadnej elektroniki.
Czujnik temp. i ciśnienia oleju, elektrozawór na pompie i wszystko.
Sygnał do obrotka pobrany z altka więc w wielorybie obrotek nie zagada bo VM ma sygnał z kompa z odczytu czujnika położenia wału.
Bolo.1 napisał/a:
A tak przy okazji to jak wyglądała u Ciebie przeróbka??
Dawałeś cały powerpack?

Miałem całe auto na dawcę organów.
Przełożony silnik z osprzętem, skrzynia, wiązka podłużnicy, silnika i skrzyni, komp oczywiście, PATS, zegary, wał, dyfer, zbiornik paliwa z wężami, wydech, chłodnice, sprężarka klimy, stabilizator przedni, przednie amorki ze sprężynami, pompa hamulcowa z pedałami... to tyle co pamiętam :-d
Co prawda przy okazji swapa "doposażyłem" auto m.in. w TCS, spryski reflektorów, grzaną przednią szybę oraz przerobiłem dyfer z 2,3 montując do niego LSD i duże półośki od VM'a.
Bolo.1 napisał/a:
jakie koszty?

Cała robocizna własna, poniesione koszty zbilansowane sprzedażą pozostałych części ;)
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |16 Maj 2011|, 2011 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |16 Maj 2011|, 2011 09:42   

Gaiger, Dziękuję za informacje, co do obrotka to da się bez niego żyć :)
a na bene to nie będę raczej przerabiał bo to za dużo pracy a ja nie bardzo mam na to warunki ;)
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Maj 2011|, 2011 22:20   

no tez można obrotka z alternatora ,
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2011|, 2011 11:01   

Przeróbkę czas zacząć, silnik zanabyłem :)
VM już w częściach leży (przy okazji mam części na zbyciu do niego po taniości)
Po wstępnych oględzinach wiem że nie będzie to proste,ale do odważnych świat należy ;)
Tu pojawia się prośba do posiadaczy skorupek z silnikiem 2.5 PSA, potrzebuję dla ułatwienia sobie pracy fotek komory silnika, najlepiej bez filtra powietrza żeby było widać jak najwięcej szczegółów podłączeń.
Bardzo proszę o wsparcie merytoryczne i techniczne, jak będzie po wszystkim to nie omieszkam napisać o przeróbkach co by dla potomnych było :0
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |29 Maj 2011|, 2011 10:32   

Jak idą postępy z przeróbką ??
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
Bolo.1
[Usunięty]

Wysłany: |29 Maj 2011|, 2011 14:52   

zelazny_gst, Na tą chwilę mam zastój z powodu braku żurawia i kilku części, ale cały czas projekt trwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group