$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Mikser-dwie sprawy.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mikser-dwie sprawy.
Autor Wiadomość
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |15 Maj 2005|, 2005 21:31   Mikser-dwie sprawy.

Sluchajcie mam dwa pytania i ciekaw jestem co mi powiecie:

1) ostatnio ktos mi powiedzial (pozdro Kevin Xy :) ) ze lepiej zeby mikser był zasilany przewodem doprowadzonym z dołu. ja aktualnie smigam z wejsciem od gory-obrocic zaden problem tylko na ile taka zmiana ma sens?
2)w paru miejscach sie spotkalem z opinia ze mikser musi byc przed przeplywomierzem. (chodzilo o klapkowca) a nieraz widzalem miksery za przeplywomierzem (ale tym razem chodzi o te z drucikiem). denerwuje mnie taka lokalizacja i chcialbym to zmienic. na stronie www.rybacki.pl widzialem miksery do ohaca EFI przed przepustnice i drugi pod zawór biegu jałowego. co o tym sądzicie?

troche duzo sie nazbierało ale ciekaw jestem bardzo waszych opinii.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Maj 2005|, 2005 22:40   

miejsce podania gazu ma niewielkie znaczenie, moze byc z dołu lub z boku.

uściclij co znaczy mixer przed przepływomierzem? od ktorej strony patrzac?

i po co 2 mixer pod reg wolnych ?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |16 Maj 2005|, 2005 11:56   

Jeżeli przepływomierz jest klapkowy jak to ujołeś to mikser musi się znaleść przed przepływomierzem. Jeśli jest to przepływomierz (drut) to może być a nawet powinien międzi między kolektorem a przepływomierzem.

Te 2 miksery montuje sie do DOHC i faktycznie jeden jest przykręcany na kołnierz kolektora ssącego zaraz przed przepustnicą a drugi (taka mała płytka z 2 otworami i rurką) pod silnik krokowy czy też jak ty to ujołeś pod zawór biegu jałowego.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |16 Maj 2005|, 2005 13:04   

Rafał mialem na mysli tak jak pisze tomi503. miedzy filtrem a przeplywomierzem.

tomi ok, ale

p1: dlaczego
p2: dlaczego
piszcie piszcie bo mam trase w piatek i chcialbym do tego czasu zrobic jakies zmiany.
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 11:45   

Przy klapkowym przepływomierzu powinien być mikser przed przepływomierzem poniewarz gdyby był między przepływomierzem a kolektorem to na wolnych obrotach by go zalewało. Klapka na wolnych zostaje przymknięta a w przypadku gdyby tam był mikser to tak jakby była dziura międzi przepływomierzem a kolektorem więc klapka w przepływomierzu została by prawie całkiem zamknięta a auto zalane gazem.

Co do pytania drugiego czyli dlaczedo 2 miksery to to sprawa jest prosta dlatego że mikser jest na kolektorze ssącym a silnik krokowy jest troszke dalej od kolektora co za tym idzie na wolnych obrotach przepustnica zostaje zamknięta czyli nie ssie gazu (niektóży wiercą lub uchylają przepustnice BŁĄD) wtedy silnik krokowy otwiera przepływ powietrza do kolektora ssącego (więc na beni jest oki) ale na gazie puszcza czyste powietrze bez gazu. Ten mikser pod krokówke przepina sie tak żeby ssał gaz na wolnych obrotach i wtedy działa tak jak na benzynie.

Jak coś zamieszałem zabardzo to mówcie a wytłumacze.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 13:06   

1- przeciez nawet jak jest klapka zamknieta to jest kanał do wolnych i mimo zamknietej klapki doplyw powietrza jest caly czas.

2-na logike patent z dokładka pod krokówke powienien zdac egzamin w ohc EFI. ja mam uchylona przepustnice i chcialbym to zmienic.
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 18:11   

!. Owszem jest dopływ powietrza ale normalnie na wolnych obrotach klapa w przepływomierzu jest otwarta w połowie a gdybyś między kolektorem a przepływomierzem zrobił dziure to klapa by się całkiem zamkneła bo by ciągną lewe powietrze co za tym idzie były by fałszywe wszkazania do kompa i komp by zmniejszył dawke paliwa. Natomiast na gazie gdy klapa w przepływomierzu się zamknie za bardzo bo jest mikser między kolektorem a przepływomierzem to będzie wtedy ssał zadurzo gazu i go zaleje.

O OHC silnik krokowy jest za przepusnicą już na kolektorze ssącym więc on reguluje już mieszanką powietrzno gazową więc niema takiej potrzeby jak w DOHC. Zresztą tak samo jest w V6 też niema potrzeby stosowac podkładki pod krokówke.


[img][/img]
Zobacz na zdjęci wyrzej jest OHC w punkcie 1 jest mikser i silnik ciągnie gaz więc od miksera poprzez punkt 3 aż do silnika w całym dolocie jest gaz. Punkt nr. 2 to krokówka ona ma kanał z przed przepusnicy (punkt 4) za przepustnice i przed przepusnicą jest powietrze z gazem więc niema problemu. Apropo wiem że w tym OHC-u niema gazu to tylko poglądowo jest wklejone.
[img][/img]
Natomiast w DOHC jest to problem ponieważ w punkcie 1 jest mikser a w punkcie 2 jest krokówka czyli tam niema gazu a co za tym idzie przy zamkniętej przepustnicy nr 4 nie dostaje się gaz do punktu nr 3 i dlatego jets potrzebna ta podstawka pod silnik krokowy.

Myśle że teraz już jest jasne. :D :D :D

Aha jak masz przepusnice podchyloną tzn. że masz uszkodzony silnik krokowy lub jeśli masz obcięte wtryski przekaznikiem to przy okazji obcieli ci mase do krokówki bo masa najprawdopodobniej idzie włsnie ta sama co do wtrysków.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 20:48   

tomi503 napisał/a:
!. Owszem jest dopływ powietrza ale normalnie na wolnych obrotach klapa w przepływomierzu jest otwarta w połowie[/glow]


jestes pewny? jaki mialby sens wtedy kanał od wolnych? i dodatkowa reuglacja na srubke w starszych wersjach?

tomi503 napisał/a:
Natomiast na gazie gdy klapa w przepływomierzu się zamknie za bardzo bo jest mikser między kolektorem a przepływomierzem to będzie wtedy ssał zadurzo gazu i go zaleje.

o i wlasnie o to mi chodzilo:) az wstyd ze sam o tym nie pomyslalem :oops: :oops:

tomi503 napisał/a:
Aha jak masz przepusnice podchyloną tzn. że masz uszkodzony silnik krokowy lub jeśli masz obcięte wtryski przekaznikiem to przy okazji obcieli ci mase do krokówki bo masa najprawdopodobniej idzie włsnie ta sama co do wtrysków.


mam papiery na emulator - wiec mam podstawy sadzic ze jest - ale zycie zycie i cholera wie co tam znajde.
co do krokówki to jesli jest emulator to i powienien miec zasilanie- moim zdaniem ma bo jak sciagne kabel to wolnych prawie nie ma a czasami na wolnych jak pokrece kierownica to jakies proby korygowania obrotów są. wiec chyba jest podpiety. jakkolwiek pewnie nie dziala prawidlowo skoro przepustnica jest uchylona.
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 21:01   

z moich sierrowych doswiadczen(OHC) wynika,ze mixer przy samej przepustnicy jest duzo duzo lepszy. szukalem dlugo gaziarza co mi to zrobil. koszt 150 zl za nowy mixer. praca silnika duzo lepsza i mniej strzelal. inni gaziarze twiedzili ze tam mixera nie da sie zalozyc a jednak sie dalo.
pozdrawiam
maciek
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Maj 2005|, 2005 23:50   

a jako dodatek dodam że blosa można nawet w silnikach z klapowymi przepływomierzami dać pomiędzy kolektorem ssącym a przepływomierzem i będzie działać :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 18:17   

@mmmk masz racje dać to się da wszystko załorzyć ale z tego co wiem to mimo że miałeś tam mikser to jesteś przeciwnikiem gazu czyli jednak niebyło to dobre.
Nie chce sie sprzeczać jak jest lepiej a jak gorzej ja poprostu zawsze tak robie jak napisałem i jest oki.

@Struna pewno da rade zamontować tam blosa ale to inna bajka którą tylko nieliczni mieli szczeście poznać. Mam nadzieje że wkrutce też się przekonam jakie zalety ma blos.
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 18:31   

no fakt gazu nie lubie ale po przelozeniu mixera bylo lepiej. moze ja mialem zbyt zuzyty silnik do gazu ale jak mialem mixer przed przeplywomierzem to przy przelaczniu prawie gasl albo i gasl(po ponownym odpaleniu zawsze strzal) a jak przelozyli mi mixer to przelaczal sie bezproblemowo i troche mniej spalal(moze mniej go uciekalo bokami :?: w koncu po kilku strzalach dolot stracil swa szczelnosc.)
pozdrawiam
maciek
 
 
remi
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 20:19   

witam to ja tez sie włoncze mam instalke gazowa podlaczona niby jak powinna ale wlasnie jak sprawdzic czy regulator wolnych obrotow nie ma odcietej masy (czy jak odepne wtyczke i silnik zgasnie to jest ok?podlaczone)i jeszcze jedno co ma do miksera dolot gazu czy z dolu czy z gory mozecie mi to wyjasnic bo ja mam z gory
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 20:40   

Moim zdaniem niema to wpływu czy dolot jest z góry czy z dołu ale niewiem bo tak szczerze nigdy tego nie testowałem a chcąc jednoznacznie stwierdzić trzeba by było jakiś teścik przeprowadzić.

Po wyjęciu wtyczki z krokówki powinno auto przyświrować czyli stracić obroty lub zgasnąć wtedy masz pewność że jakieś sterowanie jest co wcale nie znaczy że krokówke masz dobrą.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 20:44   

z tym dolotem gazu góra-doł to chcialem wysadowac co o tym sądzicie - bylem dzisi u dobrego gaziarza i powiedzial ze to nie ma znaczenia. a mikser przed przepustnice i takl sobie zrobie. to musi dzialac. nie widze przeciwskazan zeby nie dzialalo.
a emulator jednak mam:) az sie niektórzy dziwili:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group