$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wymiana wahacza w Mk1
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wahacza w Mk1
Autor Wiadomość
Luk26 
cossi power



Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lis 2009
Skąd: Podkowa Leśna
  Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:06   Wymiana wahacza w Mk1

Witam,
jestem w trakcie wymiany wahacza i mam problem, wszystko ładnie pięknie ale nie mogę trafić na otwór w belce wahaczem, brakuje mi kliku centymetrów.
Czy istnieje jakiś sposób montażu tego cholerstwa, czy odkręcenie/poluzowanie kolumny Macprersona coś mi pomoże, jestem sam i na chwilę obecną nikt mi nie może pomóc.
Dajcie znać jak Wam to idzie.
_________________
'92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup :(
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:10   

ja dałem radę sobie to nagiąć breszką ale z tego co pamiętam to mój kolega sciskał stabilizator pasem i jakoś szło
może się inni wypowiedzą którzy mają większe doświadczenie bo ja to tylko na ogół rozbierałem
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:12   

Jak masz nie ruszony stabilizator, to załóż koło i opuść go na glebę delikatnie, powinien wsunąć się na miejsce, najwyżej trochę trzeba mu pomóc, napierając na dół koła. Ogólnie, wykrzystać ciężar budy, opuszczać, podnosić, z drugiej strony unieść kapkę drugim podnośnikiem itd itp kombinacje.
Jak rozbabrałeś mocno stabilizator i/lub próbujesz w powietrzu, no to się nie da bez pomocnego pudziana. Albo pasów czy ścisków, jw. Wąski pisze.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |4 Mar 2011|, 2011 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:13   

ano druga osoba zapiera sie o ziemię i ciśnie piastę w stronę silnika i wtedy siada . niemniej ciężko jest .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:15   

Tia, to jak masz drugą osobę i o co się zaprzeć...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Luk26 
cossi power



Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lis 2009
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:18   

stabilizator mam odkręcony od strony wymienianego wahacza, ale mogę go skręcić z powrotem, czyli rozumiem że metodą siłową to trzeba złożyć. Zrobię tak jak piszesz Boni, najwyżej poczekam do jutra na wsparcie bo dziś to chyba nic z tego.
Dzięki Wam za szybką odpowiedź
_________________
'92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup :(
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:23   

Jak mam niezruszony stab (w sensie, nie przesunięty / odkręcony z obu stron, itp) to na płaskim betonie wymiana gum jednej strony zajmowała mi ostatni raz z pół godziny na stronę, z łomkiem tylko i kluczami... no ale to są lata praktyki, po czwartym scorpio i -nastym wahaczu też będziesz dawał radę ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:29   

Ja sobie hydraulicznym lewarkiem i breszką pomagam...
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 00:13   

taa i mna najczesciej :) naginamy zazwyczaj ze dwoch ale samemu da rade zrobic jak wyzej lewarek i pret do naciagania.
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 01:28   

Najprościej jest ścisnąć stabilizator łańcuchem i śrubą rzymską :)
Można to również zrobić dobrym pasem do mocowania ładunków :):
_________________
Scorpio forever
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 02:01   

ford2fast napisał/a:
Można to również zrobić dobrym pasem do mocowania ładunków


Sprawdza się.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Luk26 
cossi power



Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lis 2009
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 06:38   

na szczęście dysponuje kanałem więc dostęp do wszystkiego mam dobry, pasy do ładunków też mam. Będę dziś próbował ale poczekam na brata, wierze wam ze wymiana zajmuje maks 30 min przy dobrych wiatrach tylko ten otwór w belce mnie powala, bo tak wszystko jest ok
_________________
'92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup :(
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed
 
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 08:03   

Ja pierwszego wymienialem z 4godz a drugi poszedl jak po masle ,jak opanujesz "sposob" to dasz rade spokojnie sam...
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Luk26 
cossi power



Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lis 2009
Skąd: Podkowa Leśna
  Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 11:51   

Właśnie jestem już po wymianie, śruba założona :-D
Mój sposób to druga śruba tej samej długości bądź dłuższa, o mniejszej średnicy, gwint dookoła zeszlifowany, czubek śruby lekko zaostrzony na szpikulec tak żeby miał jak wejść choć trochę w tulejkę, wbijać młotkiem aż przejdzie na wylot, później to samo ale już śrubą właściwą od drugiej strony. Wszystko ładnie wchodzi, teraz druga strona zajmie mi jakieś 30min. Jeśli oczywiście nie będzie niespodzianek :-D :-D :-D :-D
_________________
'92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup :(
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 20:24   

Aa, zapomniałem ci tego podpowiedzieć, ja sobie pomagałem czasem wielkim gwoździem ;) jak był jakiś pod ręką, w czasach budowy tego czy owego domu...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group