Swiatla drogowe na dzienne, moduł SD-2 |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Mar 2011|, 2011 17:35
|
|
|
aa pomyliłem się ja to w R7 wciskałem a nie R14
[ Dodano: |7 Mar 2011|, 2011 19:42 ]
wcisnięcie R14 powoduje że nie świecą lampy ale przyczyną jest brak tego rezystora obniżającego napięcie na lampy . ale jest ratunek i zrobić mostek na pinach 5 i 25 w dużej wtyczce i działa . albo tam wpiąć regulator PWM i dowolnie sobie ustawić siłę świecenia . Chyba poszukam bo moje byłe bordowe cudo ma taki rezystor a jest do pocięcia .
w MC nie da się znaleźć tego elementu . a prawdopodobnie będzie to długi przewód oporowy leżący sobie albo na podłużnicy albo gdzieś obok . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |7 Mar 2011|, 2011 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |8 Mar 2011|, 2011 08:21
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | zrobić mostek na pinach 5 i 25 w dużej wtyczce i działa | - przecie pisałe, zresztą z 26 możesz też zasilić jakies inną dołożoną lampke bez robienia mostka wtedy. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |8 Mar 2011|, 2011 08:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |8 Mar 2011|, 2011 16:09
|
|
|
ja zastosuje to co wymyśliłem . tylko ten opornik muszę wykombinować . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |8 Mar 2011|, 2011 19:05
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | tylko ten opornik muszę wykombinować | - po co opornik? niech sie normalnie świecą. Nie jestem pewny, ale wstawienie opornika chya nie zmniejsza poboru prądu. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |8 Mar 2011|, 2011 19:07
|
|
|
ależ oczywiście że tak . najchętniej to oryginał bym zasadził ale niedostępne więc będę tworzył . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 18:08
|
|
|
Polaczyc szeregowo zarowki? Ale najlepszy bylby PWM jak juz napisales |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 18:26
|
|
|
z wyliczeń potrzeby by był opornik 0,5 oma przewidziany na 20 W mocy . druga opcja to połączenie w szereg 8 diód prostowniczych o prądzie przewodzenia 10 A . można PWM można liniowy regulator zrobić .niezłą opcją było by dorwać aluminiowy przewód instalacyjny . cel - 10 V na żarówkach zamiast 14 . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 18:28
|
|
|
Kurde, gufer... Ty już może nic nie pij dzisiaj |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 18:31
|
|
|
właśnie colę popijam herbatą dobrze posłodzoną .
parametrów tego cuda w TIS-ie nie podali |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |10 Mar 2011|, 2011 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 22:31
|
|
|
IMO PWM bedzie najlepszy a moze nawet jakis buraczany stepdown bez cewki chocby na mc34063 w trybie pradowym? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Mar 2011|, 2011 22:41
|
|
|
Oczywiście, że tylko PWM.
Nawet są do tego gotowe moduły :
Do zanabycia tutaj |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |11 Mar 2011|, 2011 09:00
|
|
|
7A to trochę tak na styk momentami może być.
Tak w ogóle to ktoś sprawdzał czy żarówki 55W połączone szeregowo spełniają warunki przepisów odnośnie intensywności świecenia ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Mar 2011|, 2011 11:15
|
|
|
Reader, mierzonych nie miałem ale diagnosta i policja zastrzeżeń nie miała. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |11 Mar 2011|, 2011 17:07
|
|
|
ma wymog 3V roznicy - czyli 14,5 - 3 to 11,5V - deko slabo na zarowkach - trzeba byloby go obchodzic przekaznikiem a wtedy pewnie dac diode no i jeszcze go wylaczyc... |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |11 Mar 2011|, 2011 18:19
|
|
|
Gaiger to masz tak zrobione swiatla do jazdy w dzien ? z dlugich swiatel zarowki w szeregu?Ogolnie reszta oswietlenia Ci tez swieci czy tylko dolaczasz jak przelaczasz na normalne mijania jak warunki drogowe niepozwalaja |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
|