$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze.....
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze.....
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 10:17   

no tutaj to by juz trzeba poeksperymentować - ale z pewnością na dwóch blos-ach by poszło.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |27 Maj 2005|, 2005 22:16   

Macie racje, na jednym blosie istnieje duże prawdopodobienstwo ze nie będzie to chodziło tak jak powinno, na dwóch może i dobrze ale to już się nie kalkuluje.
Poeksperymentuje z innymi przepływomierzami i zobaczymy jak wyjdzie :)

Zrobiłem próbę bez mikserów i tak jak myślałem komputer zaczął pokazywać mniejsze spalanie i osiągi wzrosły :)
Wyszło na benzynie mniej więcej tak:
Jazda w mieście (Wrocław) przy rozgrzanym silniku 11-14l
Jazda w mieście (Wrocław) startując z zimnym silnikiem 17-22l - odcinki kilkaset metrów
Za każdym razem jazda "normalna" tzn bez szaleństw.

Po wynikach widać że spalanie spadło do 40-50% tylko nie po to mam gaz żeby jezdzic na benzynie

Sprawdzę inne miksery i opublikuję wyniki.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |27 Maj 2005|, 2005 22:38   

Pytanie do osób które mają Scorpio 2,9 12V automat, jakie obroty ma silnik przy 90 km/h albo ile przy 140 km/h?? bo u mnie stało się coś dziwnego : przed wyciągnięciem mikserów miałem przy 90 km/h 1250 rpm, przy 140 km/h 2000 rpm, skrzynia chodziła ok, teraz po ponownym wstawieniu mikserów przy 90 km/h jest 1700 rpm, 140 nie jechałem po zmianie, ale pewnie bedzie koło 2500 rpm. Skrzynia ładnie chodzi tylko obroty wzrosły na poszczególnym biegu i dłużej ciągnie na każdym biegu.
Teraz już nie wiem, czy wtedy było źle, czy teraz jest źle. W sumie nic poza mikserami nie grzebałem.
Proszę o info :)
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |27 Maj 2005|, 2005 23:49   

Slawek napisał/a:
Skrzynia ładnie chodzi tylko obroty wzrosły na poszczególnym biegu i dłużej ciągnie na każdym biegu.
Teraz już nie wiem, czy wtedy było źle, czy teraz jest źle. W sumie nic poza mikserami nie grzebałem.
Proszę o info :)


Wg. mnie nie jest źle, i stawiasz niewłaściwe pytanie, nie ma czegoś takiego jak "właściwe obroty dla biegów" przy A4LD i EEC-IV. Silnik i EECIV nie mają przecież "pojęcia" o tym, co wyprawia skrzynia, o ile pamiętam dopiero przy EECV w "wielorybie" można coś tak dyskutować. Skrzynia robi co ma robić, i jeśli robi to ładnie, to się nie przejmuj - moduł i silnik próbuje dopasować się tylko do "swoich" czujników, szczególnie do MAP, pedału gazu i sond lambda, także do temperatur. Jak grzebiesz na gazie, na benzynie, wyjmujesz i wkładasz elementy układu dolotowego (a może kasujesz moduł przy okazji?) to nie dziwne, że zmieniają się charakterystyki, i silnik inaczej reaguje na obciążanie przez normalnie działającą skrzynię.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Maj 2005|, 2005 00:04   

Cytat:
nie ma czegoś takiego jak "właściwe obroty dla biegów" przy A4LD i EEC-IV. Silnik i EECIV nie mają przecież "pojęcia" o tym, co wyprawia skrzynia,


Nieprawda Boni :)
Po pierwsze : skrzynia automatyczna, dalej pozostaje skrzynią z ustalonymi przełożeniami na poszczególnych biegach. A więc dla danych obrotów silnika i znanego biegu możemy dokładnie ustalić prędkość z jaką auto powinno jechać (pomijamy uślizg na konwerterze).
Po drugie :EEC IV jest mimo wszystko dosyć zaawansowanym komputerkiem i jeżeli "wie" jakie są obroty silnika i wału napędowego, to "wie" też co się dzieje w skrzynce. Oczywiście nie tak dokładnie jak EEC V, ale zawsze.
Większość kłopotów z A4LDe (jeżeli jest sprawna) wynika właśnie z błędnych odczytów czujnika prędkości.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Maj 2005|, 2005 00:17   

Cytat:
przed wyciągnięciem mikserów miałem przy 90 km/h 1250 rpm, przy 140 km/h 2000 rpm, skrzynia chodziła ok, teraz po ponownym wstawieniu mikserów przy 90 km/h jest 1700 rpm, 140 nie jechałem po zmianie, ale pewnie bedzie koło 2500 rpm.


... w/g mnie nie załącza się LOC-up
Podłącz 2 kabelki z żaróweczką do sterowania i sprawdź, czy EEC nie załącza, czy też urwały się druty przy elektrozaworze.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |28 Maj 2005|, 2005 09:53   

Dzięki za info :) Dziś rano już jest tak jak poprzednio, czyli przy 90 km/h i 1250 rpm a nic nie grzebałem :) Może to sprawa wysokiej temperatury, bo poraz pierwszy jezdze tym samochodem jak za oknem 30 w cieniu :) Zobacze jak w południe będzie się zachowywałam i ponownie zczytam błędy z kompa.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |28 Maj 2005|, 2005 22:20   

Adam_2000 napisał/a:

Nieprawda Boni :)


Prawda :)
(zanim zabrniemy w szczegóły - nie traktuj tego jako argumentu z autorytetu, tylko jako ostrzeżenie :) - rozmawiasz z zawodowym automatykiem i maniakiem Scorpio. Zostałeś ostrzeżony. Dyskusja albo zdrowie - wybór należy do ciebie :)

Adam_2000 napisał/a:

Po pierwsze : skrzynia automatyczna, dalej pozostaje skrzynią z ustalonymi przełożeniami na poszczególnych biegach. A więc dla danych obrotów silnika i znanego biegu możemy dokładnie ustalić prędkość z jaką auto powinno jechać (pomijamy uślizg na konwerterze).


Pewnie, ale decyduje o tym skrzynia, a nie silnik czy EECIV, a w stanach przejściowych (z czym ma problemy kolega) o tym co zrobi skrzynia decydują charakterystyki mocy i momentu silnika, i to nie tylko w funkcji obrotów, ale też w czasie, a nie "dane obroty silnika". Choćbyś na głowie stanął, w dyskutowanym przypadku silnik wie tylko czy skrzynia "jedzie", czy "stoi" (a i to, o ile pamiętam, tylko w celu blokady rozruchu na pozycjach innych niż P i N), a nie - jakie przełożenia rozwija. Dlatego grzebanie przy gazie/benzynie nie ma nic do sterowania skrzyni, chyba że sie rozwali gdzieś wiązki albo pochrzani przewody, albo drastycznie zmieni charakterystyki silnika, co być może zrobił kolega, grzebiąc przy gazie - ale wtedy naprawdę nie radzę próbować "poprawiać" skrzyni do "dziwnego" silnika; a jeśli wózek "ciągnie" OK i pali w założonej :) normie, to silnika też nie radzę więcej ruszać, bo po co? No chyba że kogoś ekologia boli, i jeszcze chce żeby normy spełniał, to co innego :)

Adam_2000 napisał/a:

Po drugie :EEC IV jest mimo wszystko dosyć zaawansowanym komputerkiem i jeżeli "wie" jakie są obroty silnika i wału napędowego, to "wie" też co się dzieje w skrzynce. Oczywiście nie tak dokładnie jak EEC V, ale zawsze.


A skąd. EECIV nic ciekawego nie wie o skrzyni, nawet w cudzysłowie. EECIV nie robi różnicy, czy to skrzynia wrzuciła mu wyższy bieg, czy wjeżdżasz pod stromą górkę nie zmieniając biegu, czy dociążyłeś go na hamowni. Jako regulator silnika EECIV "patrzy" w zupełnie inną stronę, niż sugerujesz. No i, last but not least, nie powiedziałbym że EECIV jest "zaawansowanym komputerkiem" :)

Adam_2000 napisał/a:

Większość kłopotów z A4LDe (jeżeli jest sprawna) wynika właśnie z błędnych odczytów czujnika prędkości.


No tak, ale z czujników, także "prędkości", SKRZYNI, a nie z czujników , także "prędkości", SILNIKA. Z problemów z czujnikami "prędkości" silnika to możesz mieć co najwyżej zły zapłon albo wtrysk, czego odległym skutkiem są złe przełożenia. To że rozwalony MAP czy TPS powoduje dziwne objawy na skrzyni, nie oznacza że one na nią bezpośrednio wpływają, po prostu silnikowi brakuje obrotów, momentu, albo w ogóle ma charakterystyki z kosmosu, do których próbuje "po swojemu" dopasować się A4DL, które to dopasowywanie kończy się np. brakiem overdrive, rozebraniem skrzyni w drobny mak, wyrzuceniem do śmieci, kupieniem drugiej, białą gorączką, po czym ktoś w końcu porządnie sprawdza i wymienia MAPa czy wtryskiwacze i nagle wszystko działa, bo np. maksymalne obroty silnika podskoczyły o 20% :)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Maj 2005|, 2005 23:22   

Aleś się kolego Boni rozpisał... tylko nie wiem właściwie PO CO ? :))
... bo :
- to , że jesteś zawodowym automatykiem, nie robi na mnie najmniejszego wrażenia :)
- jeżeli znamy obroty na wejściu i wyjściu ze skrzyni, to znamy bieg, jaki jest załączony
- nigdzie nie sugerowałem, żeby grzebać w silniku, czy skrzyni
- ciekawe, co Twoim zdaniem oznacza "zaawansowany komputerek" w sterowaniu, jeżeli 16-bitowy 8061 nim nie jest (?)
- czunik prędkości (VSS - Vehicle Speed Sensor) jest jeden - na wyjściu skrzyni i to dzięki niemu PCM wie, kiedy załączyć LOC i 4-kę.
... and last but not least...
Niech Twoja moc będzie z Tobą :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |29 Maj 2005|, 2005 00:51   

[quote="Adam_2000"]Aleś się kolego Boni rozpisał... tylko nie wiem właściwie PO CO ? :))

Np. żebyś następnym razem nie radził grzebiącym w układzie dolotowym kolegom, jak im obroty uciekają, od razu sprawdzać lockup skrzyni :)

Adam_2000 napisał/a:

... bo :
- to , że jesteś zawodowym automatykiem, nie robi na mnie najmniejszego wrażenia :)


I dobrze, to tylko ostrzeżenie, cobyś się nie dziwił, że nawet bez szczególnego "po co?" lubię podrążyć takie tematy.

Adam_2000 napisał/a:

- jeżeli znamy obroty na wejściu i wyjściu ze skrzyni, to znamy bieg, jaki jest załączony


Ok, my znamy, ale jak kiedyś znajdziesz czas, to wytłumacz mi, jak bacy na miedzy, skąd EECIV, który w ostatniej instancji odpowiada za obroty silnika, wie COKOLWIEK o obrotach na wyjściu ze skrzyni.

Adam_2000 napisał/a:

- nigdzie nie sugerowałem, żeby grzebać w silniku, czy skrzyni
- ciekawe, co Twoim zdaniem oznacza "zaawansowany komputerek" w sterowaniu, jeżeli 16-bitowy 8061 nim nie jest (?)
- czunik prędkości (VSS - Vehicle Speed Sensor) jest jeden - na wyjściu skrzyni i to dzięki niemu PCM wie, kiedy załączyć LOC i 4-kę.


8016 jest 16 bitowy tylko wewnętrznie, zewnętrznie, to lepiej nie wspominać :) , żaden z niego cud, w 1990, powiedzmy, nie był zły, ale teraz to już historia. A PCM nie współpracuje z EECIV i silnikiem bezpośrednio, i tyle, mam wrażenie, że przenosisz jakieś doświadczenia z EECV (którego ja z kolei nie znam "od podszewki") na EECIV.

Adam_2000 napisał/a:

... and last but not least...
Niech Twoja moc będzie z Tobą :)

...nawzajem. A ponieważ Slawkowi maszyna lata, to i gadać nie ma o czym :)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |31 Maj 2005|, 2005 19:36   

Dzięki Adam i Boni, "ponieważ Slawkowi maszyna lata, to i gadać nie ma o czym" i z tym się zgodzę :) chodzi bardzo dobrze :) tylko nie rozumiem dlaczego tak obroty skaczą, ostatnio przez 2 dni zmieniał biegi tak jak zawsze, a dziś znów przełącza na wyższy bieg przy większych obrotach. Przykładowo raz mam przy 90km/h i 4 biegu 1250 rpm a innym razem (też 90km/h i 4 bieg) 1900 rpm, dziwne :/ może to pierwsza oznaka jakiejś usterki w skrzyni? aha, te wachania zmiany charakterystyki przełączania skrzyni biegów pojawiają się samoistnie, tzn np: gaszę wieczorem samochód, zapalam rano i już inaczej działa. a może to obrotomierz mnie oszukuje :D
Najlepiej jakby ktoś kto ma automata 2,9 12V napisał ile obrotów ma na 4 biegu przy 90 km/h
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |31 Maj 2005|, 2005 23:42   

Tablice będę miał dopiero za jakiś czas, więc ci nie sprawdzę tego eksperymentalnie w tej chwili, ale na logikę i matematykę, to przy 90km/h, kołach 15, normalnym dyfrze i 4 w A4LD powinno być na silniku około 2000obr/min. Chyba jednak ci świruje obrotomierz, bo przy NAPRAWDĘ zapiętej 4 i NAPRAWDĘ 1200rpm wiedziałbyś od razu, że coś jest bardzo nie halo, przecież to prawie jak jazda na manualu na 4 z nogą zdjętą z gazu :wink:
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Slawek
[Usunięty]

  Wysłany: |1 Cze 2005|, 2005 01:16   

Cały czas miałem na jałowym 500 rpm i przy 90km/h 1250 rpm, a teraz na jałowym 800 rpm i przy 90 km/h 1900 rpm, i muszę przyznać że teraz jest bardziej elastyczny :) tylko on sam sobie to ustala kiedy chce :shock:
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |1 Cze 2005|, 2005 12:44   

Powiem tak - nie przyglądałem się w swoim V6 co pokazuje obrotomierz na jałowym, zobaczę wieczorem, na pamięć parametrów V6 jeszcze nie znam, ale każdy wykres moc/moment dla V6 12v jaki mam zaczyna sie od 1000obr i 0KM :wink: więc myślę, że te 500obr jałowych to jednak nienormalne i raczej mułowato ci jeździł (za to oszczędnie :D ). A przyczyn tego "falowania" obrotów to może być całkiem sporo, jedyna pociecha, że jak przesuwają ci się razem i jałowe i przy 90km/h, to na 99% nie ma to nic wspólnego ze skrzynią, tylko raczej czujniki, zawór jałowych, i układy podciśnienia na silniku. Zacznij od obadania, czy przy tych zabawach z gazem/benią nie został ci gdzieś jakiś wężyk od podciśnienia spadnięty albo słabo założony :)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Cze 2005|, 2005 13:51   

generalnie V6 zrzuca obroty "na dwa razy" jak jedziesz i wyrzucisz na luz ( no ale w automacie to problem no ale jak odpuścisz gaz ) to spadaja do nieco powyżej 1000 rmp a potem jak sie zatrzymasz to spadają bardziej tak nawet poniżej 900 - ale do 500 to raczej nie bardzo - coś chyba nie tak z regulatorem wolnych obrotów.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group