$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze.....
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze.....
Autor Wiadomość
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |15 Maj 2005|, 2005 11:09   

Co do mikserów to są dobrze zamontowane czyli muszą być przed przepływomierzami.

@Aro dało się jeżdzić ale musze przyznać że tamten motor był rzyleta i chodził pięknie.
Przy następnych autach z motorem 2,9 już mi się tak nie udało nawet jak teraz mam 2,4 to też nie zszedłem po mieście niżej niż 14,7l.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Maj 2005|, 2005 13:09   

No to ja nie wiem. U mnie, też przy 2.4, żeby pierwszym zjeżdżać ze świateł, muszę zalać 18l na 100 km, a dodatkowo mam jedną oś mniej do napędzania.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 02:09   

tomi, ustawłem mniej więcej tak jak mówiłeś, z tym że zwiększyłem przerwę na świecach z 0.6 na 0,9 mm i o niebo lepiej :) spalanie na trasie Głogów - Wrocław w tym 20 km po mieście,sporo trasy przez wioski, wyniosło 11,8 :) ten wynik zaczyna mnie satysfakcjonować, tym bardziej że jazda dynamiczna choć nie za szybka 90-110 km/h, słyszałem że register ma być jak najbliżej mikserów, ja mam przy samym parowniku :/ i od registra do miksrów jest prawie metr węża, jutro register przełoże pod same miksery i napiszę jaka reakcja :) dzięki wszystkim za posty :) Pozdrawiam!!! :)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 12:00   

a któż Ci tak tą instalke spierdzielił - register jak piszesz, jak najbliżej miksera ale to ma w sumie największe znaczenie jak optem jest trójnik na dwa miksery - na jednym mikserze nie ma to az tak wielkiego wpływu - ale jakis tam ma.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |18 Maj 2005|, 2005 18:08   

@Slawek no widzisz a tak się przejmowałeś a wynik powiem że bardzo dobry. Nieruszałbym już nic jeśli jest dynamika to ten register zostawiłbym jak jest.
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 02:07   

Przesunąłem register pod miksery i auto przybrało troszkę na dynamice, dzięki temu mogłem przykręcić nieco register. Ostatni wynik to 11,3l/100 km, ale chyba za bardzo przykręciłem bo za słaby się zrobił i mocniej musialem wciskać gaz, teraz odkręciłem 1 pełny obrót na registrze i dynamika wróciła do stanu przed. Myślę że spalania LPG to nie zwiększy bo choć więcej gazu zaciągnie to jednak nie muszę tak mocno wciskać gazu przy rozpędzaniu :)
Jeśli chodzi o spalanie w mieście to raczej nic się nie poprawiło bo komputer pokładowy dalej pokazuje jak pokazywał a przy tankowaniu wskazania z komputera są prawie identyczne z faktycznym zużyciem (dziwne ale bład wynosi zwykle 0 do 15 %)
Wskazania z komputera pokładowego przy zasilaniu LPG wyglądają tak:
Jazda w mieście (Wrocław) przy rozgrzanym silniku 17-19l
Jazda w mieście (Wrocław) startując z zimnym silnikiem 22-25l - odcinki powyżej 10 km
Jazda w mieście (Wrocław) startując z zimnym silnikiem 28-32l - odcinki 1-2 km
Jazda w mieście (Wrocław) startując z zimnym silnikiem 35-40l - odcinki kilkaset metrów
Za każdym razem jazda "normalna" tzn bez szaleństw :)

Przy beznynie wskazania z komputera są nieco mniejsze, ale nieznacznie, przed założeniem LPG nie pokazywał tak dużo i tym samym nie palił tak dużo benzyny :/

Z dotychczasowych obserwacji podejrzenie pada jednoznacznie na miksery, 2 krotnie mniejsze pole przekroju mikserów w porównaniu do oryginalnych przekrojów.

Wpadłem na pewien pomysł, może ktoś go zweryfiuje :)
Miksery zmniejszają objętość dochodzącego do silnika powietrza, w aucie z sondą lambda zmniejszenie ilości powietrza zmniejsza automatycznie ilość podawanego paliwa poprzez skrócenie czasu otwarcia wtrysków. Podsumowując, auto z tradycyjnym mikserem (czyli zwężka Ventouriego ) traci moc także na benzynie :/ a o ile to proszę kliknać na link poniżej, róznice są znaczne :/
http://www.godula.pl/gaz/...9f2b85f3402ccdf
Niedługo opiszę to w nowym temacie:)

W moim aucie jest inaczej, nie mam sondy lamda a stosunek paliwa do powietrza jest ustalany przy pomocy przepływomierzy. Moja hipoteza jest tak. Przepływomierze otwierają się pod wpływem podciśnienia im większe obroty wym większe ssanie na odcinku kolektor-przepływomierz. To powoduje większe otwarcie przepływomierza, który tak jak TPS posiada regulowany opornik. W zależności od oporu lub napięcia na przepływomierzu komputer wtryskuje odpowiednią dawkę paliwa. To moja teoria, jeśli się mylę proszę o poprawę.
A teraz dlaczego auto z przepływomierzami pali więcej benzyny z założonymi mikserami. Miksery mają 2 krotnie mniejszy przkrój dolotu, co powoduje pewnie większe podciśnienie na odcinku kolektor-przepływomierze-miksery co z kolei zwiększa otwarcie przepływomierzy, komputer rejstruje to tak jakby silnik był obciązony i dawkuje więcej paliwa. Jeśli ktoś posiada więcej informacji na ten temat, najlepiej praktycznych to proszę o zabranie głosu. Nie jestem pewien czy przepływomierze w aucie działają na zasadzie podciśnienia.
W aucie z sondą lamda tego problemu nie ma bo sonda wykrywając zbyt bogatą mieszanką daje sygnał do kompa który zmniejsza dawkę benzyny, auto traci na mocy ale w sumie powinno palić mniej benzyny:)
Aby potwierdzić moją teorię ściągnę w tym tygodniu przepływomierze i sprawdzę namacalnie jak to wygląda w praktyce, tzn będę rejestrował wskazania kompa pokładowego, ale to już powinno wystarczyć(dość dokładny jest ten komputer)
Wyniki podam na forum dla potomnych :) może komuś się przydadzą :)
Jeśli teoria się sprawdzi będę zmuszony do wymiany mikserów na takie o większej średnicy(czeka mnie chyba reczna robótka, nigdzie nie spotkałem się z większymi jakie mam), też poinformuję jakie zmiany nastąpiły :)
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 03:13   

Teoretyzujesz dośc dobrze, acz sciagniecie przepływomierzy moze nic nie dac bo komp zgłupieje i pojdzie w awaryjny ( o ile w nim nie chodzi juz, skoro tyle pali )
dosc prosto zdiagnozowac za to powinien to poprostu analizator spalin, szybko wykarze czy mieszanka nie jest zbyt bogata.

PS przepływomierze moznaodpiac nie demontowac.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 07:02   

@Sławek dobrze kombinujesz ale jeśli wyrównasz przelot przez miksery do takiej średnicy jak jest przelot węży to na gazie przestanie ci chodzić nie będzie miał siły zassać gazu. Jedyną rzeczą która nie zmniejsza przepływu jest polecany przez @Strune Blos.
Jak już chcesz kombinować to zainteresuj się Blosem.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 10:18   

Slawek napisał/a:
W moim aucie jest inaczej, nie mam sondy lamda a stosunek paliwa do powietrza jest ustalany przy pomocy przepływomierzy. Moja hipoteza jest tak. Przepływomierze otwierają się pod wpływem podciśnienia im większe obroty wym większe ssanie na odcinku kolektor-przepływomierz. [...] To moja teoria, jeśli się mylę proszę o poprawę.
[...] Nie jestem pewien czy przepływomierze w aucie działają na zasadzie podciśnienia.


Przepływomierze działają na zasadzie podciśnienia, ale zależność podciśnienia nie jest tylko zależnością od obrotów/mocy, ale też od momentu, bywa też istotny wpływ rezonansu powietrza w układzie dolotowym. To wszystko jest deko bardziej skomplikowane, ogólnie np. objętość od zaworów do wtryskiwaczy/dyszy gaźnika, od wtryskiwaczy/dyszy do przepływomierzy, wszystkie przeloty itd itp muszą być dograne, żeby wyszły założone charaktrystyki mocy i momentu. Niestety, nie wyobrażam sobie że bez hamowni i badań, tylko na zasadzie subiektywnych przejażdżek, uda ci się cokolwiek znacząco poprawić wzg. oryginalnego układu.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 10:26   

Późno pisałem tego posta, antek dzięki za poprawe, słusznie zauważyłeś że po wyjęciu przepływomierzy przejdzie w tryb awaryjny. W sumie to chodziło mi o wyjęcie mikserów, przepływomierze zostawie tak jak były w orginale. Jeśli chodzi o to czy jest w trybie awaryjnym czy nie to nie wiem jak to sprawdzić, błedy pokazuje czy to oznacza że już jest w trybie awaryjnym?
Te błędy to:
A) włączony zapłon

53 - zwarty do masy 1 przewód regulacyjny liczby oktanowej, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki
54 - zwarty do masy 2 przewód regulacyjny liczby oktanowej, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki
55 - zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki

B) uruchomiony silnik - na gazie i benzynie identycznie

44 - nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawienia przepustnicy

6 błyśnięć - nie wiem jak to interpretować

Nie wiem jak usunąć te błędy, kasacja przez odłączenie akumulatora na półgodziny nic nie daje.Może jakiś pomysł? :)


tomi, chyba masz rację z tymi mikserami, one działają na zasadzie podciśnienia, ale spróbuję :) może się uda
Blos to ciekawa opcja tylko ja nie mam gdzie podłączyć silnika krokowego który jest w blosie (nie mam kompa gaszowego - bo nie mam lambdy) a mechanicznego blosa już nigdzie nie sprzedają :/
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 14:19   

Dzwoniłem do czarkramu do Krakowa, mają Blosa i to nawet bez silnika krokowego czyli mechaniczny :) tylko ta cena 440 zł :/
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Maj 2005|, 2005 14:54   

jest drobny problem z montażem BLOS-a do V-ek w Scorpio - otóż jak wiadomo maja one dwie pzrepustnuice no i dwa doloty i trzeb atio jakoś przepuścić przez jedną wielką gardziel BLOS-a więc trzeba sobie wykonać taki trójnik żeby to razem spiąć - potem juz n ajedna turę BLOS i n akoneic żeby się nie pieprzyć z rozdwojeniem tego do oryginalnego filtra można założyć stożek ( nie żeby moc poprawił ale ułatwia montaż ) W sumie możnaby pokrywę filtyra z OHC lub DOHC założyć na oryginalny filtr i wtedy jedną rurą do blosa podłączyć ale na mój gust wtedy będzie za duży opór w zasysaniu powietrza - no chyba że zainwestuje sie w sportowy wkład do filtra.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 06:54   

@Struna tylko jeden szkopuł w przypadku @Sławka są te nieszczęsne przepływomierze i w jego sytuacji trujnik odpada. Musiałby zainwestować w 2 B;osy.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Maj 2005|, 2005 10:06   

hmm jak by się uprzec i dwa trójniki zrobić to by poszło. nie wiem tylko co by to na benzynie pokazało ale na gazie no problem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |25 Maj 2005|, 2005 07:48   

wydaje mi się że byłaby wtedy durza zwęrzka i przepływomierze by miały fałszywe wskazania co do ilości zasysanego powietrza. Z drugiej strony może i by to chodziło. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group