|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze..... |
Autor |
Wiadomość |
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 10:48 2,9 V6 EFI 89r, brak sondy lamda, przepływomierze.....
|
|
|
Witam
Mam pewien problem z LPG w moim aucie. Silnik w nim jest nietypowy, bo jest to model BRC, 2,9 l ale brak sond lamda, sa za to przepływomierze. Wie ktoś może jak komputer steruje dawką benzyny skoro nie ma sond lamda?? przez brak sondy lamda założyli mi zwykłą instalkę 1 generacji i pali mi teraz w mieście na odcinkach do 3-4 km 33l LPG przy dłuższych ok 24-25 l i zaznaczam - spokojna jazda, trasa mniej od 10 do 13l LPG. Ostatnio gaziarz sprawdził na analizatorze spalin i na wolnych obrotach stężenie CO wynosiło 7,5%, a powinno jak powiedział do 0,5%, na wyższych jest ok Nie mam pojęcia jak to wyregulować, może ma ktoś jakiś pomysł?? chętnie skorzystam |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 10:54
|
|
|
dzięki speedo |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 10:58
|
|
|
a w którym miejsu i jakie masz miksery i jakiej mocy parownik ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 11:06
|
|
|
parownik mam Lovato o zwiększonej mocy, mówili że wystarczy do tego silnika, sprawdzę jaki model i napiszę, a jeśli chodzi o miksery to są chyba za małe, już nie pamiętam jakiej średnicy ale jak liczyłem powierzchnię przekroju to wyszło że z mikserami jest 2 razy mniejsza.Miksery przed przepływomierzami. jeszcze jedno, wydaje mi się po odczycie z komputerka że więcej pali benzyny po założeniu instalacji LPG, mam wrażenie że to wina mikserów |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 11:14
|
|
|
hmmm - a błędy z kompa odczytywałeś ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 11:30
|
|
|
jeszcze nie odczywtywałem błędów z kompa, narazie nie wiem jak, ale widziałem na forum temat to poczytam i sprawdze jakie błedy pokazuje mam jeszcze pytanie , do czego służy emulator i jak rozpoznać czy jest zamontowany lub nie? |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 13:03
|
|
|
lub wstawiony przekaźnik który po prostu odcina wtryski i całość może głupieć |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 16:30
|
|
|
to ja w takim razie nie mam emulatora wtrysków, tylko zwykły przekaźnik ile to kosztuje i czy jest problem z jego założeniem?? czy jest potrzebny w moim aucie (nie mam sondy lamda) ? a może niepotrzebnie zmniejszyłem przerwe na świecach??, ustawiłem 0,6 mm, świece i przewody nowe |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Maj 2005|, 2005 17:39
|
|
|
Nie zawracaj sobie głowy emulatorem w fordzie to zbędna rzecz.
Co do świec to moim zdaniem za mała przerwa powinna być 1mm.
Przy instalacji I generacji to normalka że masz CO na wolnych za durze a na średnich dobre poniewarz jest tam zwykły register i jest ustawiony na stałe nie tak jak silnik krokowy który reguluje to według potrzeby.
Co do regulacji zrób tak: Wciągnij auto na 3000 obrotów i skręcaj register do momentu aż obroty zaczną spadać w tym momencie wruć do osiągnięcia spowrotem 3000 obrotów.
Puść gaz i ustaw wolne obroty na reduktorze taką czarną plastikową śrubką nacietą na śrubokręt.
Spalanie powinno spaść.
Ja na 2,9 na instalacji I generacji ściągałem auto po mieście do 12 litrów więc bądz dobrej myśli. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 02:34
|
|
|
emulatora nie potzrebujesz, spalanie za duze (emulatory sondy lambda bywaja razem z kompem gazowym, nie jako osobne urzadzniea)
POrzadny gaziarz ci wyreguluje instalke
co to znaczy ze mixery masz przed przepływomierzem? mixery powinienes miec zamontowane na kolektorze dolotowym i powinny byc 2 ... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 14:54
|
|
|
orginalnie świece były ustawione na 1 mm, ja przestawiłem na 0,6 bo tak zalecił gazownik, przestawie spowrotem na 1mm i zobaczymy c bedzie. zczytałem kody z komputera, z włączonym zapłonem wyświetla 53,54,55,53,54,55 a na uruchomionym silniku na gazie i benzynie identycznie 44,44, przerwa 4 sekundowa i 6 razy mignięcie (nie wiem jak to interpretować), wg instrukcji z kodami jest tak:
A) włączony zapłon
53 - zwarty do masy 1 przewód regulacyjny liczby oktanowej, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki
54 - zwarty do masy 2 przewód regulacyjny liczby oktanowej, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki
55 - zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego, odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki
B) uruchomiony silnik - na gazie i benzynie identycznie
44 - nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawienia przepustnicy
6 błyśnięć - nie wiem jak to interpretować
odnośnie błedy 44, mogła się uszkodzić przepustnica od strzałów, kiedyś zaczał walić po wymianie filtra powietrza, rozwaliło wtedy przepływomierze, wymieniłem świeczki i przewody i grało, przynajmniej jeśli chodzi o strzelanie
od pewnego czasu zauważyłem że silnik gorzej chodzi na wolnych obrotach i jest troszkę słabszy, do tego przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu lekko się zadławi przez ułamek sekundy i dopiero ciągnie
Jakieś propozycje??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 14:57
|
|
|
wyżej nie napisałem że to lekkie zadławienie przez ułamek sekundy jest na benzynie, na gazie tego nie ma, choć rozpędza się nieco wolniej, ale to pewnie już tak jest na tak prostej instalce |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 15:20
|
|
|
Bledem 44 sie nie przejmoj bo zapewne nie wcisnales pedalu gazu w odpowiednim momencie podczas testu |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 18:38
|
|
|
tomi, a jak ten gaz tak skręciłeś, to dało się jeździc? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Maj 2005|, 2005 22:18
|
|
|
Slawek napisał/a: | wyżej nie napisałem że to lekkie zadławienie przez ułamek sekundy jest na benzynie, na gazie tego nie ma, choć rozpędza się nieco wolniej, ale to pewnie już tak jest na tak prostej instalce |
sprawdz sobie moze TPSa, mialem(mam) podobnie. okazalo sie ze zaraz na poczatku jak sie otwieraja przepustnice napiecie przekazywane przez TPS wynosilo 0,6V (na poczatku bylo 1 V przy dodawaniu gazu roslo do 1,2V i spadalo do 0,6 a pozniej chyba od 1,5 V szlo w gore) komp interpretowal to jako zamkniecie przepustnicy i mialem taka mega dziure w przyspieszeniu:D
na gazie nie odczuwalne, pewnie datego ze instalka I generacji na srube i nie korzysta z danych TPSa. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |