$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nagrzew
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nagrzew
Autor Wiadomość
kotara88
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2011|, 2011 23:32   Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nagrzew

dzisiaj zaczelo mi bardzo dymic z rury wydechowej i zero cieplego powietrza z nawiewu (płyn jest ) i jak daje gazu to ta rure (zdjecie w linku)
http://w959.wrzuta.pl/obraz/1oAA1Xb12Lq/dsc00117_3 zgniata wsysa . i powiem jeszcze ze z niej olej lekko leci i 5 bieg gaz do dechy a scoorpio ledwo co 130 140 ;/
Ostatnio zmieniony przez kotara88 |13 Sty 2011|, 2011 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2011|, 2011 23:47   

Nie wiem czy jedno z drugim się wiąże jakoś, ale jak mi nie grzało to wymieniłem nagrzewnicę i grzeje dobrze.

Rura idzie z intercoolera, i zawsze ( przynajmniej u mnie ) jest tam wilgotno od oleju, może nie tyle co leci olej, ale widać że jest tłusto w środku i lekko na górze intercoolera to widać.

Wygląda na to że coś się zapchało i nie dostaje tyle powietrza ile potrzebuje, sprawdź czy wszystkie doloty są " sprawne " ew. na " krótko " zdejmij tą rurę z dolotu ( metalowego , na silniku ) i odpal i zobacz czy jest jakaś poprawa i czy dalej kopci. Jeśli nie to coś jest zapchane.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 00:17   

No może ja się nie znam na dieslach, ale jak białe z rury i nie ma mocy i grzania, to głowica/uszczelka pooszła, znaczy płyn idzie do cylindra, a gazy spalinowe w układ chłodzenia (i zapowietrzają go). Najpierw może zobaczyć co tam na bagnecie słychać, czy jest olej czy masełko w silniku, zanim zarżnie się go do reszty.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 00:39   

W sumie też możlwie, opisywałem bardziej małą awarię, niż poważniejszą sprawę, chodź jakby woda szła do cylindra to powinno się czuć chociaż minimalnie że silnik nie tak pracuję, nie chodzi już o v-max ale nierówną pracę itp.
Choć nie wiem czemu, od zawsze gdzie się spotkałem z wodą w cylindrze to każdy pisał że niebieski dym leci a nie biały :D
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 01:15   

Niebieski to ci bardziej poleci przy spalonym oleju, a jak kopci na biało tzn. woda. W benzynie jak mi wydmuchało uszczelkę to nie było czuć żadnego spadku mocy po prostu zaczęło brakować płynu chłodniczego
 
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 01:40   

No racja, chodz zalezy tez od tego jakie ilości wody się dostają.

Więc na początek sprawdź stan płynu chłodniczego oraz jak wygląda olej. Jeśli to to co pisali koledzy to wymienisz olej, uszczelkę oraz płyn i powinien dalej jeździć. W najgorszym przypadku głowicę.
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 07:52   

W tej rurze co pokazałeś powinno być nadciśnienie (rura twardnieje wraz z obrotami), zatem turbina nie daje i tyle, kolor dymu przy padniętej turbinie może być od czarnego do białego. Skoro nie masz ubytków wody, sprawdź olej.
Na początek oblukaj turbinę weź ściśnij ten wąż i nich ktoś w tym samym czasie ci przegazuje auto, powinno zrobić się twardo.
Co ty masz z tym wężem od płynu (co idzie do chłodnicy) z tym sreberkiem?
Jeśli samochód ma uwaloną uszczelkę lub głowicę jeździ prawie normalnie (poza dymieniem i ubytkami) może być troszkę słabszy ale 130 to trochę za mało. Sprawdź turbinę opisz co i jak.
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |14 Sty 2011|, 2011 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kotara88
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 12:34   

wcina mi wode z chlodnicy . olej jest ok . mozliwe ze zapchala sie nagrzewnica i dlatego sa takie objawy ?? po napelnieniu plynu nadal brak ciepłego powietrza .przy okazji slychac jak z korka syczy

[ Dodano: |14 Sty 2011|, o 12:36 ]
i tą rure co na zdjeciu zaznaczylem po nacisnieciu gazu wsysa
Ostatnio zmieniony przez kotara88 |14 Sty 2011|, 2011 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 12:39   

Nagrzewnicą się zajmuj, jak już ustalisz co masz uwalone przy turbinie i/lub uszczelce/głowicy.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 12:48   

Sprawdź czy czy wąż dolotowy i wylotowy z chłodnicą są gorące, czy tylko jeden. Ja miałem tylko zasilanie gorące a wylot letni, nagrzewnica zapchana i problemy z wywalaniem płynu.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
kotara88
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 13:23   

wlasnie zobaczylem ze w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 14:52   

kotara88 napisał/a:
wlasnie zobaczylem ze w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny
kotara88 napisał/a:
wcina mi wode z chlodnicy . olej jest ok
kotara88 napisał/a:
po napelnieniu plynu nadal brak ciepłego powietrza .przy okazji slychac jak z korka syczy

to wygląda na uwaloną głowicę
kotara88 napisał/a:
jak daje gazu to ta rure zgniata wsysa

a to na zatkany dolot/intercooler bardziej niż zdechnięte turbo

[ Dodano: |14 Sty 2011|, o 14:53 ]
kotara88 napisał/a:
w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny

vm zazwyczaj leje ropą do płynu, nie olejem
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
kotara88
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 14:58   

a mozliwe ze cos z pompą wody sie stało ?? . jezdzic sie jezdzi grazc sie nie grzeje . powoli plyn ucieka . i jedynie widac ten dym jak sie stanie na swiatlach , w czasie jazdy nie ma zadnych objawów oprucz tego ze nie ma podgrzewania ..
Ostatnio zmieniony przez kotara88 |14 Sty 2011|, 2011 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 15:03   

kotara88 napisał/a:
a mozliwe ze cos z pompą wody sie stało ??


Pewnie że możliwe.
Jak w zbiorniku się przelewa to jest ok
Też mi to wygląda na głowicę.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Sty 2011|, 2011 17:34   

kotara88 napisał/a:
ezdzic sie jezdzi grazc sie nie grzeje

mój miał 2 głowice popękane i latem w upałach się nie grzał.
Tylko płynu ubywało i syczał spod korka zbiorniczka.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group