$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Konwersja Bingo S do "sekwencja"
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja Bingo S do "sekwencja"
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Lis 2010|, 2010 19:38   

Struna napisał/a:
jakieś argumenty na poparcie ?
- masz je już to po 1 roku albo dwóch sam się dowiesz , na razie to jest nowe to i dobre ja już byłem bliski ich kupienia lecz jeden pan mi powiedział że szkoda tych 600 zł , a zagwarantujesz że na wtryskach hankach nie ma mowy o kłopotach ??a czy akm takie dobre ostatnio robiułem lagunę na tym i tam nawet g3 było z tą obudową przeciw- zakłuceniową widzisz poprawili coś tam ale wole te swoje instalki ostatnio na forum ludzie zmieniają dlaczego nie wiem ale jak by były ok to by nie zmieniali .........
a co do instalek lpg chodzi głownie o to aby było taniej a jest już pchanie w auto gazu za 4 tys jak można za 2 tys mieć podobną na której zwykły zjadcz aut się nie połapie to po co jak można na benzin zostawic i wtedy jest milej i przyjemniej a gaz to i tak zakała :-d

[ Dodano: |14 Lis 2010|, o 19:40 ]
http://www.gas-pol.pl/ind...encja&Itemid=93 niby ma to co ma mieć co prawda to plus
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |14 Lis 2010|, 2010 19:50   

Według mnie wielu kolegów ma wiedzę i doświadczenie ale część z nas nie chwali się zanim ktoś się wypowie na forum powinien naprzód przeczytać na temat produktu stag 300 plus proszę przeczytaj . A potem mówić
Cytat:
To powiedz mi kolego zatem - jak działa korekta po temperaturze oraz po ciśnieniu w stagu

Jeśli Stag spełnia normy euro 5 to na pewno ma rozwiązane korekty... a z tego co wiem ale czy kolega Struna chodź raz ustawiał staga ??
A tu kolego opis Agis który spełnia tą samą normę .Oby dwa układy mają podobne parametry ;)

Kolego Chłodny Ar Agis jak i Stag jest podobnej jakości i ceny instalacją lpg . Według mnie kryterium przy wyborze instalacji w Twojej sytuacji jest decydujące to :
czy w okolicy masz kogoś kto pomoże
czy w razie awarii masz w pobliżu serwis
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Lis 2010|, 2010 19:54   

amen ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |14 Lis 2010|, 2010 21:13   

pepicosi napisał/a:
ostatnio widziałem pana co chwalił żenita czy akoś tak

podesłać Ci moje zdjęcie?? bo jeździłem właśnie na takim secie (zenith + czerwone waldki) i nawet to sobie radziło (oczywiście kalibracja co drugi miesiąc :twisted: )

pepicosi napisał/a:
jakbyś chciał to mam zestaw comp nowy agis i wtryski magicy i może być nawet do tego parownik zavoli ten do 250 km

w jakiej konfiguracji te wtryski - możesz zrobić do silnika H4? podeślij proszę jakieś szczegóły na PW
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Lis 2010|, 2010 21:45   

maup napisał/a:
nawet to sobie radziło (oczywiście kalibracja co drugi miesiąc )
-ale to z winy waldemarów :-D raczej poszło pw
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 10:44   

pepicosi napisał/a:
sam się dowiesz
to masz jakieś argumenty czy nie ?
Piotr napisał/a:
a z tego co wiem ale czy kolega Struna chodź raz ustawiał staga ??
owszem - nie raz, mega dolina
Piotr napisał/a:
A tu kolego opis Agis
mam i znam agisa - w sensie ustawiania moim zdaniem bije w większości staga.
W stagu podobają mi się dwie funkcje:
1. nagrywanie oscylogramów, a raczej ich późniejsze odtwarzanie - fajne jest to, że pokazuje dokładne wartości w miejscu postawienia kursora
2. łatwo wizualnie zobrazowana modyfikacja korekt temperaturowych - szkoda tylko, że to są korekty do korekt a nie po prostu sama korekta w sobie.

Piotr napisał/a:

proszę przeczytaj . A potem mówić

A wiesz, że papier przyjmuje wszystko ? :)

Piotr napisał/a:
Kolego Chłodny Ar Agis jak i Stag jest podobnej jakości i ceny instalacją lpg .
weź tylko pod uwagę jedno - to jest sama elektronika, a elektronika to tylko jeden element układanki - wcale nie najważniejszy. Ważny, ale nie najważniejszy.

Kwestia kto co wymaga od instalki. Ja nie lubię jak mi coś szarpie czy coś, do tego jak zamula na gazie. Ma palić prawidłowo, generować dobrą moc i być tańsze w eksploatacji. Po kilku latach od montażu sekwencji wiem już doskonale, że lepiej dołożyć na starcie te kilka stówek a potem np. trzy lata nie dotykać gazu - niż posępić trochę a potem grzebać co miesiąc czy dwa.

A każdy zrobi jak uważa.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |15 Lis 2010|, 2010 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Chłodny Ar 


Auto: Scorpio Cosworth '95
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sie 2004
Skąd: Starogard
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 12:55   

na chwilę obecną mam pytanie takie:
1. Czy przewod 6mm wystarczy do zasilania miedzy butla a reduktorem? (taki jest obecnie)
2. Z ilu sond lambda sterownik (STAG, AGIS) bierze sygnał? Jakie czujniki sa jeszcze wazne dla tego typu sterowania (w 2 generacji: 1 sonnda lambda, TPS, cewka WN)?
Co do doboru sterownika i wtryskiwaczy to nie ukrywam ze istotnym jest to co napisalem o mozliwaosci pomocy u znajomego gazownika w razie wpadki.
Pozdrawiam!~
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 13:05   

Chłodny Ar napisał/a:
1. Czy przewod 6mm wystarczy do zasilania miedzy butla a reduktorem? (taki jest obecnie)
lepiej by było na 8mm zmienić ( jeśli chodzi o kosa )
Chłodny Ar napisał/a:
2. Z ilu sond lambda sterownik (STAG, AGIS) bierze sygnał?
oba mogą z dwóch, mogą z jednej lub wcale - ja bym na Twoim miejscu nie podłączał wcale, ewentualnie tylko na czas kalibracji. Sondy są tylko podpinane informacyjnie - sam sterownik gazu z nich nie korzysta.
Chłodny Ar napisał/a:
Jakie czujniki sa jeszcze wazne dla tego typu sterowania (w 2 generacji: 1 sonnda lambda, TPS, cewka WN)?

Nieraz widziałem też jak STAG zakłamuje sygnały z sond - stąd moja rada o niepodpinaniu ich wcale. w zasadzie żadne - obroty tylko skądś trzeba pobrać. U mnie to jest z kabelka od wtyczki do cewki WN.

Cała reszta jaką czyta sterownik gazu "z auta" to tylko czasy wtrysków beny. Resztę typu ciśnienie gazu, temp. gazu, reduktora itd czyta sobie własnymi czujnikami.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 15:46   

sondy podpinasz na czas kalibracji z chwilą jak masz słabe wtryski i się zapętlają to możesz ocenić czy mieszanka jest za uboga jeśli nie jest za uboga to można zapomną o problemie , mi waldemary zapętlały się przy 5 tys obr na minute.Ale ja mam 12V a tam wtryskiwacze chodzą z większą częstotliwością niż BOB-ie.

I jeszcze jedno według mnie V6 nie służy do ekonomicznej jazdy moc nie generuje się z powietrza sprawność silnika benzynowego jest dużo niższa niż diesla ;) niejeden kolega ci powie że spotkało go zaskoczenie jak podjechał do niego 2 litrowy traktor który odejściem dorównywał Cosowi spalając o połowę mniej paliwa. A ekonomia 1 litr lpg już niegra chyba roli za gang wydechu V6 :) .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 15:52   

Piotr napisał/a:
słabe wtryski i się zapętlają
yyyy, ale to nie bardzo zależy od słabych wtrysków a prędzej od doboru dysz i ciśnienia.
Piotr napisał/a:
możesz ocenić czy mieszanka jest za uboga jeśli nie jest za uboga to można zapomną o problemie
nie można zapomnieć o problemie, albo inaczej - można zapomnieć ale można się liczyć z tym, że się np. upalą cewki wtrysków gazowych. Poza tym - w danej temperaturze może być jeszcze mieszanka w normie a co jak sie zrobi cieplej i dojdzie dodatnia korekta dawki od temperatury ? a co jak ciśnienie ciut bardziej spadnie choćby z racji na zapychanie się filtrów ? Przecież wtedy już więcej gazu nie dolejesz - bo wtryski już i tak otwarte na max i więcej nić leją nie naleją. Także nieco ryzykowna ta porada żeby zapomnieć.
Piotr napisał/a:
mi waldemary zapętlały się przy 5 tys obr na minute.Ale ja mam 12V a tam wtryskiwacze chodzą z większą częstotliwością niż BOB-ie.
no to skoro z większą to i się krócej otwierają - to niezła musiała być dolina w konfiguracji, skoro pętliło na krótkich relatywnie czasach.
Piotr napisał/a:
ekonomia 1 litr lpg już niegra chyba roli za gang wydechu V6 :) .
znaczy co - lejmy gaz w wydech, bo fajny dźwięk ? po co palić litr więcej i wywalać to w atmosferę skoro można palić litr mniej i do tego mieć lepsze osiągi, a dźwięk nadal taki sam ? Do tego nie warto dążyć ?

Przy takim podejściu to po co wogóle sekwencja - na mikserze też jedzie i robi dźwięk :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 16:21   

Do kolegi Struny który zna biegle 12v i instalacje lpg mam pytania :
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
Czy częstotliwość otwierania się wtryskiwaczy przy 5000 obr na minute w dwóch silnikach jest taka sama??
Czy gaz rozpręża się przelatując przez dysze i co powoduje rozprężenie??
Jaka moc wydziela jest na wtryskiwacza Valtek czerwony który ma oporność 3 omy ??
Jaka moc jest wtryskiwaczy szybszych które mają 1 om
I czy jest wstanie uszkodzić cewke??
Czego rozgrzanie powoduje pole magnetyczne indukujące się w cewce??
Jaki czas otwarcia i zamknięcia ma wtryskiwacz waltek 3 om??
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
I od kiedy w stagu jest dolina jak wtryski się nie wyrabiają??
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 16:24   

Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
-3
Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
nikt tego nie wie bo comp steruje tym w sekwecji niby a dalej mi się nie chce bo leniwy

[ Dodano: |15 Lis 2010|, o 16:26 ]
Piotr napisał/a:
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
- i to łatwe padną wczesniej
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
Ostatnio zmieniony przez pepi |15 Lis 2010|, 2010 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 16:26   

bobie kazdy wtrysk oddzielnie chyba sterowany :P
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 16:27   

Struna napisał/a:
Przy takim podejściu to po co wogóle sekwencja - na mikserze też jedzie i robi dźwięk
-a blos :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lis 2010|, 2010 16:29   

Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się 12V??
po trzy
Piotr napisał/a:
po ile wtryskiwaczy naraz otwiera się w BOB-ie?
po 1
Piotr napisał/a:
Jaka moc wydziela jest na wtryskiwacza Valtek czerwony który ma oporność 3 omy ??
co za różnica - nie mogą pracować długo na pełnym otwarciu.
Piotr napisał/a:
Czy gaz rozpręża się przelatując przez dysze i co powoduje rozprężenie??
tak, rozpręża się, z teorii chłodząc - ale to w zasadzie pomijalne jest bo leci tam już gaz f fazie lotnej i mocno ogrzany. Do tego nie przepływa przez cewki.
Piotr napisał/a:
czy jest wstanie uszkodzić cewke??
Cewkę i/lib końcówkę mocy w sterowniku.
Piotr napisał/a:
Co się dzieje z trwałością wtryskiwacza jak zwiększę ciśnienie ??
nic - jeśli nie przekraczasz dopuszczalnej.
Piotr napisał/a:
I od kiedy w stagu jest dolina jak wtryski się nie wyrabiają??
od zawsze - choć nie zawsze i otwarcie się o tym mówi. Przeczytałeś instrukcję do staga i na tym bazujesz ? ;)
Trochę za mało :)
Piotr napisał/a:
Czy częstotliwość otwierania się wtryskiwaczy przy 5000 obr na minute w dwóch silnikach jest taka sama??


wszystkich sumarycznie czy jakoś inaczej to chcesz :)
Piotr napisał/a:
Jaki czas otwarcia i zamknięcia ma wtryskiwacz waltek 3 om??
a tego w instrukcji staga kolega nie doczytał ?

Piotr napisał/a:
Czego rozgrzanie powoduje pole magnetyczne indukujące się w cewce??
rozumiem, że prąd płynący przez uzwojenie nie powoduje jego nagrzewania :D

Może załóż odrębny temat - możemy polemizować, bo tu to trochę niezbyt dobre miejsce.

[ Dodano: Pon 15 Lis, 2010 ]
pepicosi napisał/a:
a blos :-d
o widzisz - czemu nie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group