|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Silnik-głośnie stuki |
Autor |
Wiadomość |
JarekD [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Paź 2010|, 2010 12:09 Silnik-głośnie stuki
|
|
|
Witam
Po kilku latach bez większych problemów (poza drobnymi usterkami) mojego VM dopadła awaria... Najpierw pojawiły się delikatne stuki, które po przejechaniu kilku km zamieniły się gwałtownie w bardzo głośne.
(odgłos silnika przypomina dzwięki powojennych jednotłokowych Ursusów zwanych bombajami...).
Po krótkich oględzinach zauważyłem jedynie przedmuch na pierwszym cylindrze...
Czego mogę się spodziewać po zdjęciu głowicy? i I co może być przyczyną awarii? |
|
|
|
|
JarekD [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Paź 2010|, 2010 12:16
|
|
|
Speedo napisał/a: | laski popychaczy wypadly? |
Jeszcze nie wiem, awaria była rano i auto zholowałem dopiero na parking.
Podejżewam, że tak. Co one mogły nabroić? |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |29 Paź 2010|, 2010 20:02
|
|
|
JarekD napisał/a: | Co one mogły nabroić? |
Pewnie nic. Laski kup w Chryslerze i po sprawie. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Lis 2010|, 2010 18:31
|
|
|
Proponuje Laske lepiej poszukać pozniej popchnać a AUTO kupić tak bedzie przyjemniej
A tak na serio to pewnie oprócz popychaczy kolega bedzie miał problem z czymś jeszcze bo byłoby zbyt pieknie.
P.S Widze że jesteś z Poznania nie mów że kupiłeś mojego VM |
Ostatnio zmieniony przez neos64 |1 Lis 2010|, 2010 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |1 Lis 2010|, 2010 20:16
|
|
|
neos64 napisał/a: | nie mów że kupiłeś mojego VM |
To by była historia. Prawie jak w serialu, mam nadzieję że zakończy się happy endem. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Lis 2010|, 2010 20:22
|
|
|
heh oj nie taki happy chociaż spawany silnik czemu nie end napewno |
|
|
|
|
JarekD [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Lis 2010|, 2010 08:47
|
|
|
neos64 napisał/a: |
P.S Widze że jesteś z Poznania nie mów że kupiłeś mojego VM |
Witam ziomka. Swojego VM-ka sprowadziłem 3 lata temu z Francji..
Dziś zabiera się za niego mechanik, napiszę jak już coś będę wiedział, ale mam się przygotować na najgorsze.. |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |2 Lis 2010|, 2010 09:02
|
|
|
Jak będziesz mógł to zrób fotki, tak z ciekawości zobaczymy co się popsuło. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Lis 2010|, 2010 14:21
|
|
|
Cytat: | Witam ziomka. Swojego VM-ka sprowadziłem 3 lata temu z Francji..
Dziś zabiera się za niego mechanik, napiszę jak już coś będę wiedział, ale mam się przygotować na najgorsze.. |
Witam uff to dobrze że nie moją ruine ulżyło mi Życze wszystkiego najlepszego i oby jak najmniejszych destrukcyjnych uszkodzeń ale jeśli mechanik już Ci tak powiedział że masz się przygotować na najgorsze to naprawde zacznij już odwiedzać inne auta na otomoto bo VM to dość niepewny środek transportu, mój 2.9 nawet nie pisnął nic mu nie dolega a noge mam bardzo ciężką i nigdy go nie oszczędzam na drodze, jestem bardzo zadowolony, jeśli lubisz Scorpio to polecam tylko z gazem;) bo u mnie go nie ma i mam wir w baku za każdym razem. Sorry że tak już pisze jakbyś miał sie ze swoim VM żegnać ale zastanów się czy jest sens to naprawiać jeśli usterka jest konkretna poważnie mówie ! pomimo że widze że 95 rocznik wiec masz w nowej kaście to i tak jest to ten sam 115 konny silnik co w moim byłym sedanie i szału nie ma, jak chcesz wyśle Ci foty co się u mnie skopało w VM na poczatku, a pozniej to już czesci odpadały podczas holowania jedna rupieciarnia, zaczęło się też odgłosami z młotkowni w silniku, potem uszczelka małe kropelki następinie wywalenie płynu chłodnicą palenie na jeden gar no i wyskoczył napinacz taka sprężynka, rozleciało się pod nim to na czym trzyma się pasek cześć nie do wymiany bo razem z blokiem wiec tylko można to było przyspawać i tak ktoś zrobił kupując odemnie i jakoś tym jezdzi... ale to jest samobójca jak dla mnie, w sumie jego sprawa |
|
|
|
|
JarekD [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Lis 2010|, 2010 09:20
|
|
|
No więc wszystko już się wyjaśniło.
Wypadła laska popychacza na pierwszym garze i na szczęście nic więcej się nie uszkodziło. Otwarł się zawór ssący i stąd przedmuch powietrza znad głowicy i do filtra.
Luźny był również kolektor co potęgowało huk z silnika.
Jest już na forum sporo o wypadających laskach i nie będzie nowością jak powiem: podstawa to dbać o olej, zmieniać na czas i pilnować poziom. W moim przypadku przekroczyłem termin wymiany o ok 4 tyś km, co mogło spowodować pogorszenie się właściwości oleju i prawdopodobnie było przyczyną wypadnięcia laski.
Koszt naprawy: 480 pln, w tym wymiana oleju i filtrów... |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |4 Lis 2010|, 2010 09:19
|
|
|
JarekD napisał/a: | Koszt naprawy: 480 pln, w tym wymiana oleju i filtrów... |
I jak tu nie kochać VMema.
Moja polityka olejowa to wymiana nawet 3 razy w roku, a kilometrów nie robię więcej niż 15 000. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |