$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - VM się zapowietrza - nie działa turbo
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
VM się zapowietrza - nie działa turbo
Autor Wiadomość
wojas3
[Usunięty]

  Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:37   VM się zapowietrza - nie działa turbo

Powtórzyła się sytuacja z przed jakiegoś czasu. Scorpio jeździł idealnie, wstawiłem go do garażu, następnego dnia wyjeżdżam a tu brak turbo.
Od razu napisze że były już resztki paliwa, oraz ( nie wiem czy to ma znaczenie ) jak stał zgaszony wcisnąłem kilkanaście razy gaz.
Wystraszyłem się że coś z turbiną , ale nigdy się nie zawieszała ani nic, więc dziwne żeby przez noc stania się zepsuła.
Humor mi sie poprawił jak sprawdzałem V-max i wyszło nie całe 120km/h czyli dokładnie tyle co kiedyś jak był zapowietrzony ( wymieniane były wtedy filtry ).
Zatrzymałem się, wcisnąłem kilka razy przycisk na pompie ( czy co to tam jest ) było czuć że coraz ciężej chodzi. Wiec odpalam jadę i znaczna poprawa turbo chodzi ale jakieś 60% tego co wcześniej ( ale 120 to jechał już na 3 biegu :P ), lecz po chwili znowu nie ma turbo. Kilka razy tak stawałem i przyciskałem przycisk, przez chwile było ok, potem już gorzej.

Jak dokładnie powinno się to odpowietrzać ? I czemu co chwilę się zapowietrza ? Paliwa dolałem więc już ma co ciągnąc ;)
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 23:02   

Rece opadaja.Skad pomysl,ze sie zapowietrza?skad pomysl,ze "nie ma turba"?Nie masz pojecia o pracy silnika diesla,a sam probujesz sugerowac przyczyny.Czego od nas oczekujesz?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 23:18   

To były moje przypuszczenia i ... jak to nazwać ? no taka moja ocena jak według mnie to wygląda. Co prawda na dieslu się zabardzo nie znam, ale za to 2T w miarę ogarniam i objawy mniej wiecej podobne.

Zapowietrza się bo nie jest odpowietrzony, turba nie ma bo go nie słychac i nie czuć.

Ale już będzie ok raczej, odpowiedź jest tutaj http://img708.imageshack.us/f/eeeeesukces.jpg/ :D

Jutro napiszę czy jest już ok, jak będzie to temat do usunięcia.
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |8 Paź 2010|, 2010 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 14:36   

Prosta sprawa, załączył się tryb awaryjny, max 120 km/h, wrażenie jak by nie było turbo, przyspiesza tylko do 2100 obr/min
potem tragedia. Ja stawiam na problemy z elektryką.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 19:19   

W kazdymbadz razie zadne zapowietrzanie.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 01:19   

brontozaur napisał/a:
max 120 km/h, wrażenie jak by nie było turbo, przyspiesza tylko do 2100 obr/min
potem tragedia. Ja stawiam na problemy z elektryką.


Dokładnie tak było, no ale odpowietrzyłem trochę tą pompę i jest już w miarę normalnie, może nie 100% tego turba co kiedyś ale z 70% co najmniej, więc jest ok ;-) jeszcze kilka razy spróbuje odpowietrzyć, rozjeździ się i będzie ok :-D
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 10:01   

Może zanim określisz na ślepą kiszkę na ile % działa turbina to poproś kogoś żeby ci przegazował auto a ty ściśnij wąż od turbo, według mnie będzie puchł.
Jeśli by się zapowietrzał to raczej pojawiał by się problem zawsze podczas jazdy i nie chciał by się wkręcać na obroty, a stawiał że jak stoisz to go wkęcisz to spokojnie osiągnie max. Zacznij szukać w elektryce.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 11:52   

Kurde na elektryce ani się nie znam ani jej nie lubie.
Sprawdzę jeszcze jak mówiłeś z tym wężem, ale ogólnie wydaję się że jedzie przynajmniej prawie tak jak powinien, nie wiem może paliwo gorszej jakości wlałem bo na innej stacji zalałem wczoraj. I w 5 osób jechałem to może dlatego się wydawało że nie ma aż takiego kopa.

No ale tak czy inaczej odpowietrzenie dało bardzo dużo oczywiście na + ;-)
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |10 Paź 2010|, 2010 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 16:34   

Nie ukrywać się , wiązki też was dopadną .Ktoś by musiał się podłączyć pod kompa i pewnie zasypie błędami .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 21:24   

Wojas,ty chyba nie chcesz zrozumiec co sie do Ciebie mowi.Polecam lekture tematu o turbo(turbodiesel bez turbo nie jedzie)a pozniej poczytac o zasadzie dzialania silnika wysokopreznego.Zapowietrzany,lub zapowietrzajacy sie diesel NIE JEDZIE!,NIE ZAPALA i NIE PRACUJE.NIe ludz sie,ze ciskanie gruszki i odpowietrzanie filtra cos da,jezeli silnik rowno pracuje i odpala.Problem lezy gdzie indziej i na litosc boska przestan pisac o procentach turbo,bo mnie krew zalewa..
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
Ostatnio zmieniony przez slawektg |10 Paź 2010|, 2010 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 21:57   

Spokojnie , już meliskę podaję :D
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 22:00   

gufer-posepny napisał/a:
Spokojnie , już meliskę podaję :D
Gufer,a masz czym popic?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 22:02   

Do wyboru tylko cola .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 22:38   

slawektg napisał/a:
NIe ludz sie,ze ciskanie gruszki i odpowietrzanie filtra cos da,jezeli silnik rowno pracuje i odpala.Problem lezy gdzie indziej


Napisałem że dało, a Ty że mam się nie łudzić :|
Nie chodzi mi o zapowietrzenie takie konkretne tylko że w pompie jest powietrze, zrobiłem tak jak tu jest napisane : http://img708.imageshack.us/i/eeeeesukces.jpg/ i jest już ok :684: więc nie rozumiem po co te nerwy i po co mi każesz czytać o silnikach i szukać czegoś innego jak to pomogło :/

[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 22:42 ]
gufer-posepny napisał/a:
Nie ukrywać się , wiązki też was dopadną .Ktoś by musiał się podłączyć pod kompa i pewnie zasypie błędami .

Chciałem podpiąć go do kompa to mi powiedzieli że ta wersja jest niediagnozowana ( czy jakoś tak) i że w moim scorpiu przez komputer mi nic nie sprawdzi.


PS. jest zły tytuł tematu, nie zapowietrza się tylko w pompie było powietrze, turbo jest ale nie czuć go było ani nie słychać.

Widocznie mam jakiś odmienny egzemplarz VM :-D
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |10 Paź 2010|, 2010 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 07:01   

wojas3 napisał/a:
że ta wersja jest niediagnozowana

Tylko FDS lub WDS są wstanie coś odczytać sensownego. Poszukaj w okolicy kogoś i sprawdź. Moje sugestie to nie wymysł lecz doświadczenie jakie zdobyłem eksploatując ten jakże wspaniały samochód z równie wspaniałym silnikiem :) .

wojas3 napisał/a:
Widocznie mam jakiś odmienny egzemplarz VM


Pewnie wersję wypuszczaną tylko na tereny gingo bango.
Wpadnij do Krakowa to sobie zobaczysz jak powinien jeździć VM lub do Gdańska do kolegi slawektga. W kraku mam kolesia który ma i WDSa i FDSa.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |11 Paź 2010|, 2010 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group