$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - silnik
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik
Autor Wiadomość
mirellaski
[Usunięty]

Wysłany: |11 Wrz 2010|, 2010 20:26   silnik

witam
mam taki problem sprawdzajac stan oleju zobaczylem maselko na bagnecie.
dalej gumka na nim sie przesunela i niewiem gdzie ma byc.
nastepnie nieduzy brak wody.
przy uruchomionym silniku i gdy wyciagam bagnet dmucha cos jak para.
dojezdzam do pracy okolo 12km i nie widze istotmych zmian przyspiesza jedzie ogrzewanie chodzi normalnie.
czy sa to objawy siadania uszczelki pod glowica czy cos innego
sorki za polskie znaki pisze z nl.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |11 Wrz 2010|, 2010 22:43   

Co cie sklonilo do wysnuwania takich wnioskow?Maslo na bagnecie moze byc spowodowane wieloma przyczynami.Jak dawno dolewales plyn?napewno nigdzie nie ma ubytkow?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 14:27   

To że dmucha Ci para z bagnetu to pół biedy tragedia jest wtedy kiedy zasyssa palec, jeśli masz wrażenie że klekot jakby inaczej pracuje głośniej lub zaczynają napieprzać szklanki to nie mam dobrych wieści. Co do płynu w chłodnicy, jeśli uszczelka zaczynałaby dawać o sobie znać płyn mógłby wywalać korkiem zbiorniczka wyrównawczego i biały osad od płynu z chłodnicy byłby widoczny na dzień dobry po otwarciu machy. ZMian w jezdzie nie odczujesz poprostu pewnego razy silnik trzepnie raz a pożadnie i amen, jak sie spierdzieli to robi to z wielkim hukiem :) Napewno się zorientujesz albo poczujesz w środku, ja miałem jedno i drugie a obijawy podobne chociaz być może u Ciebie jest coś zupełnie innego gdybać to sobie możemy. Oby nic poważnego. Pozdrawiam
 
 
mirellaski
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 17:44   

mam go 3 lata bez problemu raz odkrecila sie nakretka od szpilki ale szybka reakcja warsztat kontrola i nic sie nie stalo teraz cos mi sie nie widzi dzisiaj zgasla kontrolka oleju a olej jest woda ok pali na dotyk przy zapalaniu puszcza dyma jakby bral olej puzniej jak cieply nie
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 17:51   

Mi ktoś kiedyś doradził jeszcze za czasu VM abym sprawdził czy wąż od chłodnicy jest tak samo miekki jak po odpaleniu, sprawdz to ma to podobno znaczenie.
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 18:36   

neos64 napisał/a:
czy wąż od chłodnicy jest tak samo miekki jak po odpaleniu,
A czego to ma dowodzic?
mirellaski napisał/a:
dzisiaj zgasla kontrolka oleju a olej jest
To chyba dobrze?
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 19:48   

Z tego co ktoś mi kiedyś pisał: twardy wąż od chłodnicy może powodować pierwsze objawy uszczelki pod głowica może banał ale przypomniało mi się o tym. Jeśli zrobi się twardy po paru minutach odpalenia zimnego silnika to nie jest za ciekawie.
 
 
mirellaski
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 20:12   

zgasla czyli nie zapala sie wcale
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 21:44   

Witam

Z tego co napisał mirellaski to nie widzę nic podejrzanego. Masełko może pojawić się w przeróżnych sytuacjach. Mój ojciec miał "masełko" w 3 miesięcznym PUG partner, w serwisie powiedzieli że to norma na tym oleju, wniosek taki że gwarancja jest, serwis mówi że ok, zgłoszenie wbite w książkę i auto już 5 lat bez najmniejszych problemów prześmigało (a było tyrane ostro). Dla mnie to trochę dziwne ale skoro tak stwierdzili to OK, no i jest ok.
Może zmień olej i wtedy zobacz. Ja też śmigam do pracy 3 kilometry codziennie i nie wiem co śię dzieje z autem, dopiero jak jadę dalej to się okazuje że zawieszenie stuka, że gaśnie itd. Po upalnym lecie mogą być ubytki płynu, uzupełnij i sprawdzaj co jakiś czas.
Postaraj się gdzieś przejechać dalej, tak 100 km żeby VMema się dogrzała i pracowała w swoich optymalnych warunkach. Wtedy może coś pokaże.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
mirellaski
[Usunięty]

Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 22:07   

moze troche jestem przewrazliwiony mialem troche czasu i poczytalem troszke postow o vm a w przyszlym tygodniu wracam do kraju i obawiam sie o 1200km ktore vema musi zrobic odpukac jeszcze mnie nie zawiodla na tej trasie a 7 razy ja robila pozdro dla odpowiadajacych
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 19:35   

neos64 napisał/a:
Z tego co ktoś mi kiedyś pisał: twardy wąż od chłodnicy może powodować pierwsze objawy uszczelki pod głowica może banał ale przypomniało mi się o tym. Jeśli zrobi się twardy po paru minutach odpalenia zimnego silnika to nie jest za ciekawie.
Sek w tym,ze trudno zdefiniowac pojecie twardosci.Hermetyczne uklady chlodzenia pracuja przy nadcisnieniu ok 0.2bar,wiec weze musza byc wzglednie twarde.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group