|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
silnik |
Autor |
Wiadomość |
mirellaski [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Wrz 2010|, 2010 20:26 silnik
|
|
|
witam
mam taki problem sprawdzajac stan oleju zobaczylem maselko na bagnecie.
dalej gumka na nim sie przesunela i niewiem gdzie ma byc.
nastepnie nieduzy brak wody.
przy uruchomionym silniku i gdy wyciagam bagnet dmucha cos jak para.
dojezdzam do pracy okolo 12km i nie widze istotmych zmian przyspiesza jedzie ogrzewanie chodzi normalnie.
czy sa to objawy siadania uszczelki pod glowica czy cos innego
sorki za polskie znaki pisze z nl. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |11 Wrz 2010|, 2010 22:43
|
|
|
Co cie sklonilo do wysnuwania takich wnioskow?Maslo na bagnecie moze byc spowodowane wieloma przyczynami.Jak dawno dolewales plyn?napewno nigdzie nie ma ubytkow? |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 14:27
|
|
|
To że dmucha Ci para z bagnetu to pół biedy tragedia jest wtedy kiedy zasyssa palec, jeśli masz wrażenie że klekot jakby inaczej pracuje głośniej lub zaczynają napieprzać szklanki to nie mam dobrych wieści. Co do płynu w chłodnicy, jeśli uszczelka zaczynałaby dawać o sobie znać płyn mógłby wywalać korkiem zbiorniczka wyrównawczego i biały osad od płynu z chłodnicy byłby widoczny na dzień dobry po otwarciu machy. ZMian w jezdzie nie odczujesz poprostu pewnego razy silnik trzepnie raz a pożadnie i amen, jak sie spierdzieli to robi to z wielkim hukiem Napewno się zorientujesz albo poczujesz w środku, ja miałem jedno i drugie a obijawy podobne chociaz być może u Ciebie jest coś zupełnie innego gdybać to sobie możemy. Oby nic poważnego. Pozdrawiam |
|
|
|
|
mirellaski [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 17:44
|
|
|
mam go 3 lata bez problemu raz odkrecila sie nakretka od szpilki ale szybka reakcja warsztat kontrola i nic sie nie stalo teraz cos mi sie nie widzi dzisiaj zgasla kontrolka oleju a olej jest woda ok pali na dotyk przy zapalaniu puszcza dyma jakby bral olej puzniej jak cieply nie |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 17:51
|
|
|
Mi ktoś kiedyś doradził jeszcze za czasu VM abym sprawdził czy wąż od chłodnicy jest tak samo miekki jak po odpaleniu, sprawdz to ma to podobno znaczenie. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 18:36
|
|
|
neos64 napisał/a: | czy wąż od chłodnicy jest tak samo miekki jak po odpaleniu, | A czego to ma dowodzic? mirellaski napisał/a: | dzisiaj zgasla kontrolka oleju a olej jest | To chyba dobrze? |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 19:48
|
|
|
Z tego co ktoś mi kiedyś pisał: twardy wąż od chłodnicy może powodować pierwsze objawy uszczelki pod głowica może banał ale przypomniało mi się o tym. Jeśli zrobi się twardy po paru minutach odpalenia zimnego silnika to nie jest za ciekawie. |
|
|
|
|
mirellaski [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 20:12
|
|
|
zgasla czyli nie zapala sie wcale |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 21:44
|
|
|
Witam
Z tego co napisał mirellaski to nie widzę nic podejrzanego. Masełko może pojawić się w przeróżnych sytuacjach. Mój ojciec miał "masełko" w 3 miesięcznym PUG partner, w serwisie powiedzieli że to norma na tym oleju, wniosek taki że gwarancja jest, serwis mówi że ok, zgłoszenie wbite w książkę i auto już 5 lat bez najmniejszych problemów prześmigało (a było tyrane ostro). Dla mnie to trochę dziwne ale skoro tak stwierdzili to OK, no i jest ok.
Może zmień olej i wtedy zobacz. Ja też śmigam do pracy 3 kilometry codziennie i nie wiem co śię dzieje z autem, dopiero jak jadę dalej to się okazuje że zawieszenie stuka, że gaśnie itd. Po upalnym lecie mogą być ubytki płynu, uzupełnij i sprawdzaj co jakiś czas.
Postaraj się gdzieś przejechać dalej, tak 100 km żeby VMema się dogrzała i pracowała w swoich optymalnych warunkach. Wtedy może coś pokaże. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
mirellaski [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2010|, 2010 22:07
|
|
|
moze troche jestem przewrazliwiony mialem troche czasu i poczytalem troszke postow o vm a w przyszlym tygodniu wracam do kraju i obawiam sie o 1200km ktore vema musi zrobic odpukac jeszcze mnie nie zawiodla na tej trasie a 7 razy ja robila pozdro dla odpowiadajacych |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |13 Wrz 2010|, 2010 19:35
|
|
|
neos64 napisał/a: | Z tego co ktoś mi kiedyś pisał: twardy wąż od chłodnicy może powodować pierwsze objawy uszczelki pod głowica może banał ale przypomniało mi się o tym. Jeśli zrobi się twardy po paru minutach odpalenia zimnego silnika to nie jest za ciekawie. | Sek w tym,ze trudno zdefiniowac pojecie twardosci.Hermetyczne uklady chlodzenia pracuja przy nadcisnieniu ok 0.2bar,wiec weze musza byc wzglednie twarde. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |