$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Shogun - 1994 Ford Scorpio Kombi 2.9 24V6 BOA
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Shogun - 1994 Ford Scorpio Kombi 2.9 24V6 BOA
Autor Wiadomość
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 02:10   Shogun - 1994 Ford Scorpio Kombi 2.9 24V6 BOA

Mój dupowozik. Leniuch, klima no i oczywiście buda, która pomieści najwięcej opon do palenia dla Wiśniowej. Jestem 3 właścicielem, auto przyjechało z niemcowni w 2006. Ma nabite 156 tysi (niemożliwe). Moich już 12.



Wypas (kat - posłużyłem się Twoim szablonem ;) )
-elektryczne szyby tył i przód+blokada tyłu (antysmarkacz)
-elektryczne i podgrzewane lustra
-grzana szyba przód i tył
-klima
-wspoma
-tempomat
-regulacja kierownicy
-elektrycznie pompowane fotele
-skóra tapicerka z pełną elektryką
-z tyłu podłokieć i zagłówki
-elektryczny szyber
-lusterko podświetlane
-lampki soczewki z wyłączeniem czasowym + stopniowe przyciemnianie
-dwie poduchy powietrzne
-komputer spalania
-czujniki niedomkniętych drzwi, braku płynów
-szpera (pięknie spina)
-fabryczny alarm z ryglami sterowany z pilota + domykanie szyb + otwieranie klapy z pilota,
-oryginalna, skórzana roleta bagażnika
-fabryczne wzmocnienia drzwi
-most fabrycznie 3,36

A na dodatek wszystko (już) działa. Pomijając skrzynię, która kręci tylko do 5,5 krpm.

Założyłem mu sekwencję na Stagu 300-6 plus. Osiągi bez różnicy bena/gaz. Ostatnio dostał 4 nowe Micheliny Primacy HP 205/55/16, nowe hamulce, klima nabita i odgrzybiona, w środku brak przepalonych żarówek. Zmieniłem też zawias z tyłu na świeższy i wyżej stojący. Nic nie stuka i nie puka. Jeździ się nim naprawdę bardzo przyjemnie. Poniżej kilka fotek jeszcze z zimy. Na 15" i starych nivo:





Po polerce, już na nowych nivo i 16":



Marzec 2011



150.000 (05.2010) - Primacy HP, hamulce
158.000 (7.10.2010) - 5W40, filtr oleju
160.000 (23.10.2010) - filtr paliwa Motorcraft, filtr powietrza, płyn do chłodnic -37
160.386 (27.10.2010) - filtr gazu w dolocie
168.000 (14.03.2011) - EBJ oryginał Ford
Ostatnio zmieniony przez Shogun |21 Kwi 2011|, 2011 15:18, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 05:06   

Wrzuć fotki tych Cossowych 15" - tak dla potomnych i dla niedowiarków, bo to rzadkość.

Na SF chyba miałeś takie ładne porównawcze - auto na 16" vs 15".
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Sie 2010|, 2010 07:47   

Cossie 16" w malowaniu jeszcze fabrycznym, czyli ze spolerowanym rantem.



I porównanie 15/16:


Niby nie dużo, ale jest różnica. Te a'la Cossie 15" w porównaniu do 16" nie mają rantu. No i większe ET.

EDIT: Źle napisałem. Te 15" nie są żadne "a'la", bo mój Cossie fabrycznie na nich stał. Czyli Cossie, tylko 15".
_________________
pozdrawiam, Seba
Ostatnio zmieniony przez Shogun |6 Sie 2010|, 2010 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Sie 2010|, 2010 10:57   

Najnowsze pomiary spalania:

~160 km/h - 12,9 LPG
~110 km/h - 11,9 LPG

Trasa, z bagażami w 2 osoby. Bez klimy.

EDIT:

Natomiast po Warszawie łyknął właśnie 17,8 LPG i nawet nie zapytał. Czyli do 20 będę dochodził jak nic, bo ten pomiar to praktycznie bez korków robiłem.
_________________
pozdrawiam, Seba
Ostatnio zmieniony przez Shogun |11 Sie 2010|, 2010 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sie 2010|, 2010 14:31   

mega wynik - aż mi się wierzyć nie chce, choć nie neguję.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Sie 2010|, 2010 14:58   

Struna napisał/a:
mega wynik - aż mi się wierzyć nie chce, choć nie neguję.

Bez ściemy, dokładnie tak wyszło. Pomiary od stacji do stacji na trasach - pierwszy Katowicka, drugi Krakowska. No i generalnie zgadzałoby się to z Twoją teorią, że powinno skotłować 20% więcej niż beny (choć ten procent to akurat kto inny napisał). Nie ma siły - beny przy spokojnej trasce opali 10. Więc gazu analogicznie 12. I tak wyszło. Bardziej zdziwiło mnie, że rzeczywiście przy 160 pali praktycznie tak samo.

Tłumaczyłem to sobie, że u mnie może jest to kwestia dłuższego niż w serii mostu, ale Gooferowi (na zwykłym moście) ponoć ostatnio opalił jeszcze mniej, bo 11,5, na BLOSie.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sie 2010|, 2010 16:23   

Shogun napisał/a:
zgadzałoby się to z Twoją teorią, że powinno skotłować 20% więcej niż beny
to nie moja teoria - to fizyka.
Shogun napisał/a:
Bardziej zdziwiło mnie, że rzeczywiście przy 160 pali praktycznie tak samo.
rozkład momentu i mocy wg. mnie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Sie 2010|, 2010 07:16   

Shogun napisał/a:
Struna napisał/a:
mega wynik - aż mi się wierzyć nie chce, choć nie neguję.

Bez ściemy, dokładnie tak wyszło. Pomiary od stacji do stacji na trasach - pierwszy Katowicka, drugi Krakowska. No i generalnie zgadzałoby się to z Twoją teorią, że powinno skotłować 20% więcej niż beny (choć ten procent to akurat kto inny napisał). Nie ma siły - beny przy spokojnej trasce opali 10. Więc gazu analogicznie 12. I tak wyszło. Bardziej zdziwiło mnie, że rzeczywiście przy 160 pali praktycznie tak samo.

Tłumaczyłem to sobie, że u mnie może jest to kwestia dłuższego niż w serii mostu, ale Gooferowi (na zwykłym moście) ponoć ostatnio opalił jeszcze mniej, bo 11,5, na BLOSie.


Zdrowy jest i efektywnie przepala, a nie tylko na samo ciepło :)
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 13:28   

A żeby było śmieszniej, prawdopodobnie mam ustawioną zbyt bogatą mieszankę LPG ;) Ale to się okaże po weekendzie.

Coś mi się jeszcze przypomniało dzisiaj z cyklu "ciekawostki". Krokodyl BOA sedan i LB wychodził w serii na 205/50/16. Ale nie kombi - tutaj serią jest 205/60/15, czego z kolei odpowiednikiem nie jest 205/50/16, tylko 205/55/16. Taki sam rozmiar jest zamiennikiem dla zwykłego 2.9. Nie mam więc pomysłu, dlaczego kosa sedan i LB wychodziła na niższym kapciu. A na dodatek - krótszym moście.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 13:54   

Shogun napisał/a:
A żeby było śmieszniej, prawdopodobnie mam ustawioną zbyt bogatą mieszankę LPG ;) Ale to się okaże po weekendzie.
na sekwencji raczej bardzo ciężko przebogacić lub przeubożyć bo ci to zaraz sonda skompensuje. Co najwyżej może być nieprecyzyjnie chwilowo.
Shogun napisał/a:
Nie mam więc pomysłu, dlaczego kosa sedan i LB wychodziła na niższym kapciu.
może dlatego że i zawias miała inny.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 15:45   

Struna napisał/a:
Shogun napisał/a:
A żeby było śmieszniej, prawdopodobnie mam ustawioną zbyt bogatą mieszankę LPG Ale to się okaże po weekendzie.
na sekwencji raczej bardzo ciężko przebogacić lub przeubożyć bo ci to zaraz sonda skompensuje. Co najwyżej może być nieprecyzyjnie chwilowo.

No u mnie przez 3 miesiące było za ubogo. W trasie palił 10, w Wwie 15.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 16:01   

Shogun napisał/a:
No u mnie przez 3 miesiące było za ubogo.
potencjalnie da sie zrobić, trzeba mieć mocno niewydajny układ i wtedy kompowi beny zabraknie zakresu regulacji. No ale to trzeba po prostu nieco spieprzyć montaż lub całkowicie źle dobrać elementy. Jak się dobrze dobierze i poskłada to prawie nie ma szans na złą mieszankę.

Tu nie ma jak w 1 generacji że dokręcisz śrubę i więcej nie popłynie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 16:13   

Do czego służy w takim razie całe oprogramowanie do ustawiania mapy spalania?
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 16:25   

Shogun napisał/a:
Do czego służy w takim razie całe oprogramowanie do ustawiania mapy spalania?
do utrafiania w dawkowanie bardziej precyzyjnie niźli tylko pozwolenie kompowi benzyny robienia wszystkiego. Zostawienie tego tylko kompowi beny prowadzi najczęściej do jego "rozregulowania".

Idea jest taka, że należy tak ustawić system gazowy aby komp beny nie kapnął się, że jedzie na innym paliwie. Ale żeby to zrobić to trzeba się nieco narobić.

Natomiast nawet jeśli się kapnie to sam w sobie ma możliwości korygowania skłądu mieszanki o +/- 30% w stosunku do bazowej swojej mapy, więc w większości przypadków sobie i tak poradzi. Niemniej powoduje to błędne adaptacje, czasem kłopoty z praca na benie ( to jak na prawdę sporo się przegnie :) )

Generalnie temat jest baaardzo rozległy. Chętnie podyskutuję, ale to chyba średnie miejsce. A i w rozmowie "na żywo" o wiele łatwiej i szybciej można większość kwestii wyjaśnić/obgadać/dogadać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |13 Sie 2010|, 2010 22:08   

Shogun napisał/a:
dlaczego kosa sedan i LB wychodziła na niższym kapciu. A na dodatek - krótszym moście.
- bo to ford i tyle tu nie ma przemyślanych rzeczy ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group