$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Statyczne doświetlanie zakrętów
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Statyczne doświetlanie zakrętów
Autor Wiadomość
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |16 Lip 2010|, 2010 13:26   

To najbardziej zależy jakich procków oprogramowanie i programator masz pod ręką, dla mnie najtaniej i najprościej byłoby na atmelu ;) a jak najprościej i oldskulowo, to układem na jakimś lepszym scalaku-timerze,
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Lip 2010|, 2010 14:54   

Boni napisał/a:
najtaniej i najprościej byłoby na atmelu ;) a jak najprościej i oldskulowo, to układem na jakimś lepszym scalaku-timerze,

Nawet na zwykłym 555.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Lip 2010|, 2010 18:57   

do tego płynne wygaszanie takiej lampy jest .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Lip 2010|, 2010 01:16   

Sposób działania powinien obejmować:

1. Automatyczne zaświecenie się lampy przeciwmgłowej (przy przejściu przez graniczną prędkość działania) podczas zwalniania z większej prędkości z włączonym wcześniej kierunkowskazem.
2. Przy zwiększaniu prędkości lampa powinna zostać włączona do momentu wyłączenia manetką kierunkowskazu.
3. Uzależnienie od natężenia światła słonecznego a nie włączonych świateł mijania. Po co w dzień doświetlać zakręty podczas jeździe na światłach mijania?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |17 Lip 2010|, 2010 01:23   

Ad 3 - to może jednak zacząć wprawki od świateł dziennych...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Lip 2010|, 2010 01:41   

Po przemyśleniu (i przeczytaniu opisu systemu Helli) , tam piszą jeszcze o doświetlaniu zakrętów bez włączonego kierunkowskazu - pomiar przyspieszenia bocznego. :/

Kod:
Dodatkowe światło zakrętowe włącza się po włączeniu kierunkowskazu lub automatycznie poprzez niezależną elektroniczną funkcję podczas pokonywania zakrętu.

Kod:
Ponadto dodatkowe światło zakrętowe aktywowane jest, gdy samochód się cofa. Wówczas włączają się obie lampy, oświetlając pobocza wokół auta.

Kod:
Czujnik przyspieszeń kątowych permanentnie mierzy przyspieszenie boczne działające na samochód. Kiedy ruch boczny sygnalizuje jazdę po łuku, czujnik włącza odpowiednią lampę zakrętową.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |17 Lip 2010|, 2010 09:02   

Boni napisał/a:
Ad 3 - to może jednak zacząć wprawki od świateł dziennych...

Przecież to nie ma żadnego praktycznego zastosowania :)
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2010|, 2010 09:40   

niebawem posadze takie . kwestia pochlastania grila .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grzesio_87
[Usunięty]

Wysłany: |18 Lip 2010|, 2010 12:02   

gotowe rozwiązanie... i chyba nie najdroższe.....
:one: ;)
http://allegro.pl/item115..._home_inne.html
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Lip 2010|, 2010 23:08   

Grzesio_87, ale to tylko jeden klocek całości chyba.
Niema zależności od prędkości jaki jest wymóg przepisów.
Pozatym te funkcje oswiatlania drogi po zamknieciu centarlnym nawet i fajne tylko też niezależne od tego czy jest ciemno czy nie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Wrz 2010|, 2010 16:27   

http://allegro.pl/adxl210...1226433671.html i juz... ;) predkosc mozesz wyczuc z VSS albo zalozyc akcelerometr XYZ i policzyc z przyspieszenia lub dodac modul GPS

hint - mozesz odcinac zasilanie do halogenow jesli predkosc wyzsza niz 40kmph i jest np dzien... - jak umiesz rysowac to sobie mozesz wystrugac program na http://www.cq.cx/ladder.pl
Ostatnio zmieniony przez pandy |17 Wrz 2010|, 2010 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |3 Paź 2010|, 2010 20:06   

O, przypomniało mi się - jak się popatrzy na zdjęcie naszego tbirda, to na zderzaku przed przednimi kołami widać takie jakby obrysówki-halogeny, odłączone w PL. Myślałem że to obrysówki amerykańskie, bo oni mają na to przepisy, stąd te odblaski itp na zderzakach. Ale coś mnie tknęło, że to białe i jakieś takie mocarne, i w końcu sprawdziłem - otóż to są doświetlacze zakrętów statyczne, zasilane po prostu przez przełącznik kierunków (bez mrugania oczywiście), z zasilania głównych lamp. Wot, tiechnika balszaja prosto z reklamy TV, tylko że to z 1989 roku jest... więc wystarczy obczaić, podłączyć, no i jakiś układ od VSS może zmotać.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |3 Paź 2010|, 2010 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Paź 2010|, 2010 21:38   

zamiast motać układ pod vss ,to w wielorybie siedzi gotowiec pod deską w postaci jakby wysokiego przekaźnika o wdzięcznej nazwie servotronic . rwać to z podstawką i tyle .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |3 Paź 2010|, 2010 23:52   

Może się mylę, ale jakby nie jestem tak od ręki przekonany, że to dostarczy wrażenia z VSSem ze skrzyni AOD :P zresztą, najpierw muszę obczaić te oryginalne lampy, czy i co tam siedzi i gdzie kablownia, bo nie ma do nich dostępu bez zwałki zderzaka lub nadkoli, a obie te metody są w tbirdzie raczej wredne.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |4 Paź 2010|, 2010 00:19   

A sygnał EZ pierwszego biegu ASB nie wystarczy do wysterowania takich świateł? Bo i tak na jedynce więcej jak 40 nie pojedzie ;) Ale to chyba tylko w wielkiej rybie...
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
Ostatnio zmieniony przez Vaux |4 Paź 2010|, 2010 00:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group