Statyczne doświetlanie zakrętów |
Autor |
Wiadomość |
mszwajnoch
668 198 154
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Kwi 2009 Skąd: Bytom
|
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:21 Statyczne doświetlanie zakrętów
|
|
|
Statyczne doświetlanie zakrętów poprzez halogeny. Coś takiego jak opisane tu: http://www.auto-swiat.pl/...y,19143,1.html.
Myślałem żeby podpiąć halogeny pod kierunki (oczywiście tak żeby nie mrugały).
Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h? |
_________________ Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154 |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:28
|
|
|
Technicznie żaden problem, tylko co na to przepisy ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
mszwajnoch
668 198 154
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Kwi 2009 Skąd: Bytom
|
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:33
|
|
|
"Kalibracja: zgodnie z przepisami system może działać tylko przy prędkościach poniżej 40 km/h! Warunki, jakie spełniać muszą dodatkowe światła zakrętowe określa regulacja ECE 119, która weszła w życie 6.04.2005 r. "
Na stronie producenta pisze trochę więcej; http://www.hella.com/hella-pl-pl/313.html |
_________________ Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154 |
Ostatnio zmieniony przez mszwajnoch |27 Cze 2010|, 2010 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 08:16
|
|
|
mszwajnoch napisał/a: | Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h? | nie włączać kierunkowskazów i nie pokonywać zakrętów z prędkością wyższą niż rzeczone cztery dychy |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 09:29
|
|
|
mszwajnoch napisał/a: | Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h? |
Można próbować wykorzystać do tego serwotronic |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
mszwajnoch
668 198 154
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Kwi 2009 Skąd: Bytom
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 09:46
|
|
|
Mysza napisał/a: | nie włączać kierunkowskazów i nie pokonywać zakrętów z prędkością wyższą niż rzeczone cztery dychy |
A pasy na autostradzie też zmieniać bez kierunków?
ford2fast napisał/a: | Można próbować wykorzystać do tego serwotronic |
A technicznie to jak to ugryźć?
Podpiąć się pod czujnik prędkości przy skrzyni to też nie problem, tylko co dalej? |
_________________ Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154 |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:07
|
|
|
Ale pytanie po co ci doświetlanie przy zmianie pasów na autostradzie?? ełony temu rozważałem se takie różności do scorpio i wyszło mi że na plaster to potrzebne, przynajmniej w mk1 - jak jest naprawdę ciemno, i jedzie się wolno, to kierunek wystarczająco doświetla zakręt/przejście/skrzyżowanie, wystarczy go używać |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
mszwajnoch
668 198 154
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Kwi 2009 Skąd: Bytom
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:26
|
|
|
Źle mnie zrozumiałeś, ja nie chce mieć doświetlania pasów na autobanie. Dlatego pewnie też jest ten przepis o działaniu tylko do 40km/h |
_________________ Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154 |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:51
|
|
|
nie wiem, jak chcesz to zrobić, ale sygnał prędkości możesz zabrać z VSS, a sygnał z kierunków przez przekaźnik z podtrzymaniem 3~5 sek też załatwi tą sprawę. Dodatkowo w MK3 masz chyba sygnał z ASB z pozycjometru, który bieg jest załaczony - zamiast z VSS dajesz sygnał z załączonego 1 biegu i też powinno być OK. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 11:04
|
|
|
No chyba coś pomieszałeś, a może ja nie kumam mk3 - z "pozycjometru" to układ wie tylko że wajcha siedzi w jakiejś tam pozycji a to nie ma sensu dla doświetlania. A z zaworów ASB to też nie ma sensu, bo wnioskowanie wg. niskiego biegu to mówi równie dobrze o kickdownie a nie o wolnej jeździe
VSS wystarczy przecież, plus wyłączniki krańcowe dla skrętu, albo na kierownicy, albo gdzieś na listwie/układzie kierowniczym, ew. jeszcze podtrzymanie na sekundę- dwie. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:29
|
|
|
Boni napisał/a: | No chyba coś pomieszałeś | - pomieszałem, z pozycjometrów rzeczywiście nie da rady. moze prędzej z cewki sterującej, ale nie wiem, jak tam to jest sterowane i czy mozna taki sygnał wyciągnąć. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:33
|
|
|
Ale po co tak kombinować, jak z VSS-a mamy prędkość z dokładnością do 1 km/h ?
|
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |3 Lip 2010|, 2010 12:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 13:44
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Technicznie żaden problem, tylko co na to przepisy ? |
Zaprojektuj układ i płytkę
Ja ze swojej strony obiecuję pomoc w realizacji projektu |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 17:03
|
|
|
to sobie włączaj halogeny i tyle . nocą jadąc przez las to pomaga . 2 razy bym skasował rodzinę dzików gdyby nie one .
a tak wogóle to wyczyść sobie optykę soczewek i wsadź żarówki philipsa premium +30 % i będzie to zbędne . bo jak patrzyłem to coś słabo te oczka świeciły .
ogólnie to wieloryb dzięki soczewkowym lampom dostał nową i lepszą charakterystykę oświetlania i w pobliżu auta lampy dość szeroko świecą . w praktyce nie widzę różnicy przy jezdzie na wprost niewiele dają poza widzeniem zwierząt .
http://www.fordscorpio.co.uk/headlighttech.htm tutaj wszystko na temat . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
mszwajnoch
668 198 154
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Kwi 2009 Skąd: Bytom
|
Wysłany: |16 Lip 2010|, 2010 12:43
|
|
|
ja nie narzekam na brak światła. chce zrobić zrobić scorpia full wypas i z duchem czasu zamontować doświetlenie zakrętów. jak można coś zrobić mały kosztem to czemu nie?
a wracając do technicznej sprawy to czym najtaniej/najprościej spowodować wyłączanie układu w przypadku wartości z VSS >55Hz? |
_________________ Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154 |
Ostatnio zmieniony przez mszwajnoch |16 Lip 2010|, 2010 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|