$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Statyczne doświetlanie zakrętów
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Statyczne doświetlanie zakrętów
Autor Wiadomość
mszwajnoch 
668 198 154


Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:21   Statyczne doświetlanie zakrętów

Statyczne doświetlanie zakrętów poprzez halogeny. Coś takiego jak opisane tu: http://www.auto-swiat.pl/...y,19143,1.html.
Myślałem żeby podpiąć halogeny pod kierunki (oczywiście tak żeby nie mrugały).
Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h?
_________________
Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:28   

Technicznie żaden problem, tylko co na to przepisy ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
mszwajnoch 
668 198 154


Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: |27 Cze 2010|, 2010 23:33   

"Kalibracja: zgodnie z przepisami system może działać tylko przy prędkościach poniżej 40 km/h! Warunki, jakie spełniać muszą dodatkowe światła zakrętowe określa regulacja ECE 119, która weszła w życie 6.04.2005 r. "

Na stronie producenta pisze trochę więcej; http://www.hella.com/hella-pl-pl/313.html
_________________
Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154
Ostatnio zmieniony przez mszwajnoch |27 Cze 2010|, 2010 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 08:16   

mszwajnoch napisał/a:
Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h?
nie włączać kierunkowskazów i nie pokonywać zakrętów z prędkością wyższą niż rzeczone cztery dychy 8)
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 09:29   

mszwajnoch napisał/a:
Tylko jak ograniczyć działanie do 40km/h?

Można próbować wykorzystać do tego serwotronic :)
_________________
Scorpio forever
 
 
mszwajnoch 
668 198 154


Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 09:46   

Mysza napisał/a:
nie włączać kierunkowskazów i nie pokonywać zakrętów z prędkością wyższą niż rzeczone cztery dychy 8)


A pasy na autostradzie też zmieniać bez kierunków?

ford2fast napisał/a:
Można próbować wykorzystać do tego serwotronic :)

A technicznie to jak to ugryźć?

Podpiąć się pod czujnik prędkości przy skrzyni to też nie problem, tylko co dalej?
_________________
Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:07   

Ale pytanie po co ci doświetlanie przy zmianie pasów na autostradzie?? :shock: ełony temu rozważałem se takie różności do scorpio i wyszło mi że na plaster to potrzebne, przynajmniej w mk1 - jak jest naprawdę ciemno, i jedzie się wolno, to kierunek wystarczająco doświetla zakręt/przejście/skrzyżowanie, wystarczy go używać ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
mszwajnoch 
668 198 154


Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:26   

Źle mnie zrozumiałeś, ja nie chce mieć doświetlania pasów na autobanie. Dlatego pewnie też jest ten przepis o działaniu tylko do 40km/h
_________________
Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 10:51   

nie wiem, jak chcesz to zrobić, ale sygnał prędkości możesz zabrać z VSS, a sygnał z kierunków przez przekaźnik z podtrzymaniem 3~5 sek też załatwi tą sprawę. Dodatkowo w MK3 masz chyba sygnał z ASB z pozycjometru, który bieg jest załaczony - zamiast z VSS dajesz sygnał z załączonego 1 biegu i też powinno być OK.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 11:04   

No chyba coś pomieszałeś, a może ja nie kumam mk3 - z "pozycjometru" to układ wie tylko że wajcha siedzi w jakiejś tam pozycji a to nie ma sensu dla doświetlania. A z zaworów ASB to też nie ma sensu, bo wnioskowanie wg. niskiego biegu to mówi równie dobrze o kickdownie a nie o wolnej jeździe ;)

VSS wystarczy przecież, plus wyłączniki krańcowe dla skrętu, albo na kierownicy, albo gdzieś na listwie/układzie kierowniczym, ew. jeszcze podtrzymanie na sekundę- dwie.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:29   

Boni napisał/a:
No chyba coś pomieszałeś
- pomieszałem, z pozycjometrów rzeczywiście nie da rady. moze prędzej z cewki sterującej, ale nie wiem, jak tam to jest sterowane i czy mozna taki sygnał wyciągnąć.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 12:33   

Ale po co tak kombinować, jak z VSS-a mamy prędkość z dokładnością do 1 km/h ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |3 Lip 2010|, 2010 12:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 13:44   

Adam_2000 napisał/a:
Technicznie żaden problem, tylko co na to przepisy ?

Zaprojektuj układ i płytkę :)
Ja ze swojej strony obiecuję pomoc w realizacji projektu :-D
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lip 2010|, 2010 17:03   

to sobie włączaj halogeny i tyle . nocą jadąc przez las to pomaga . 2 razy bym skasował rodzinę dzików gdyby nie one .

a tak wogóle to wyczyść sobie optykę soczewek i wsadź żarówki philipsa premium +30 % i będzie to zbędne . bo jak patrzyłem to coś słabo te oczka świeciły .

ogólnie to wieloryb dzięki soczewkowym lampom dostał nową i lepszą charakterystykę oświetlania i w pobliżu auta lampy dość szeroko świecą . w praktyce nie widzę różnicy przy jezdzie na wprost niewiele dają poza widzeniem zwierząt .

http://www.fordscorpio.co.uk/headlighttech.htm tutaj wszystko na temat .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
mszwajnoch 
668 198 154


Auto: '96 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: |16 Lip 2010|, 2010 12:43   

ja nie narzekam na brak światła. chce zrobić zrobić scorpia full wypas i z duchem czasu zamontować doświetlenie zakrętów. jak można coś zrobić mały kosztem to czemu nie?

a wracając do technicznej sprawy to czym najtaniej/najprościej spowodować wyłączanie układu w przypadku wartości z VSS >55Hz?
_________________
Używane i nowe części do Scorpio.
Tel. 668 198 154
Ostatnio zmieniony przez mszwajnoch |16 Lip 2010|, 2010 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group