$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak odróżnić generacje II od I ??
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak odróżnić generacje II od I ??
Autor Wiadomość
monter
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 21:23   Jak odróżnić generacje II od I ??

Jak wiekszosc uzytkownikow Scorpio i ja mam dopalacz LPG. Ktos powiedzial ze jest to instalka II generacji. Nie wiem jak to odroznic i jesli mam gen. II to jakie mam z tego korzysci. Youngman wspominal ze pali mu gaz i benzyne razem - chyba mam to samo ale tylko jak przelacze na benzyne. Na gazie chodzi ok - czyli tylko na gazie. Ktos mowil o instalce na srube - co to znaczy ?? Moj przelacznik B/G ma standardowo 3 pozycje: po lewej benzyna na srodku gaz a co jest po prawej ?? Poscierane literki od opisu.
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 21:52   

ja przeciwnik gazu ci wyjasnie co wiem 8) . generacja nie wiem dokladnie ale 2 to chyba z kompem. a ta srubka to takie zazwyczaj szare pokretlo na rurze doprowadzajcej gaz do wlotu powietrza przed mixerem. nowsze maja jakis bzdet sterowny przez kompa od skladu mieszanki. ta z sruba to chyba 1 generacja
pozdrawiam
maciek
p.s. a jak masz na tym w srodku 3 ustawienia to chyba masz jeszcze gaznik?? we wtrysku sa tylko 2 benzyna i gaz. czyli masz 1(sorry za fachowe slownictwo :wink: )
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 22:03   

Trzecie ustawienie (to posrodku) to jest "automat" czyli odpala na benzynce a po przekroczeniu ustalonych obrotow przelacza na gaz. Po lewej sama benzynka ,a po prawej sam gaz.
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 22:21   

no ja w sierrce ohc efi mialem tylko 2 pozycje,sama benzyna albo gaz czyli sie przelaczalo przy 3tys obr. 3 kojarza mi sie z gaznikowcami taka pozycja 0 po srodku. ale moze to stare czasy. nie widzialem takiej z 3 w nowych samochodach.
pozdrawiam
maciek
 
 
Asia
[Usunięty]

Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 22:48   

Pershing napisał/a:
Trzecie ustawienie (to posrodku) to jest "automat" czyli odpala na benzynce a po przekroczeniu ustalonych obrotow przelacza na gaz. Po lewej sama benzynka ,a po prawej sam gaz.



Nie można ujednolicać przełączników.

Przykładowo - Monter ma
po lewej benzynę, na srodku gaz a po prawej automat
Pershing mówi:
po lewej benzynka, po prawej gaz, na środku automat
a u mnie jest:
po lewej automat, po prawej benzynka, na środku gaz.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 23:44   

Inatalacja 1 generacji, to instalacja przeznaczona do aut gaźnikowych, w zasadzi tylko i wyłącznie, w ostateczności do jednopunktowego wtrysku. Jedynie polacy jako że u nas bida zaadaptowali ja do silników z wtryskiem, ty ch głópszych ktore nie maja check engine.
Instalacja składa sie z 3 połozeniowego przełacznika ( w wtryskowych autach moze byc 2 połozeniowy) gdzie I - gaz II - nic III- benzyna. Położenie środkowe nic, jest potzrebne do wypalenia benzyny przed przełaczeniem na gaz, inaczej zamochod dostaje czkawki :) Pozostałe składniki instalacji to klasyczny reduktor, tyle ze sterowany podcisnieniem nie elektrycznie, elektrozawor i tzw ŚRÓBA czyli głowny element regulujący ilosc podawanego gazu. Wada tej instalecji jest niemoznosc ustawienia roznej dawki gazu dla roznych obrotów, czyli czy jałowy czy przyspieszanie zawsze daje tyle samo gazu. Dodatkowo w gaznikowym układzie montuje sie przekaznik odłaczajacy pompe peliwa tudziesz awor odzinajacy to paliwo od gaźnika.
Adaptacja do ukłądów wtryskowych polega na zamienieniu zaworu paliwowego na przekaznik odcinajacy prace wtryskiwaczy i to tyle :)no i nie trzeba wypalac benzyny z gaznika bo go nie ma. Wada jest to ze wtryskiwacze wogole nie pracuja, zaletą ze mozna bezposrednio odpalac z gazu i nie ma elektroniki do regulacji ( ale to tez wada)

Instalacja 2 generacji rózni sie od 1 tym ze reduktor sterowany jet elektrycznie (cewka) oraz posiadaniem komputera, jak rowniez zastąpieniem Śróby, prze silniczek krokowy ktory dozuje dawke gazu wedle tego co wysteruje komputer od gazu, czyli wg zapotrzebowania. KOmputer bierze informacje ze sondy lambda i czujnika położeniaprzepustnicy, badz z obrotów silnika, na tej podstawie ustalajac zapotrzebowanie na gaz i odpowiednio otwierajac sielniczek krokowy. Instalacja ta jest automatyczna. POsiada przełacznik ktory ma 2 lub 3 połozania. I - automat, samochod odpala na benzynie, wtryskiwacze sa uzywane, nastepnie po przekroczeniu przez silnik zadanej liczby obrotów automatycznie przełacza sie na gaz (czasem rowniez dodany jest modół ktory umożliwia przełaczenie dopiero po osoiagnieciu zadanej temperatury przes ciecz w układzie chłodzacym auta) II - (środkowe jeśli jest) sam gaz, jest to tryb awaryjny, gdzie mozna odpalic prosto z gazu jak w instalacji 1 generacji, czesto go nie ma ze wzgledu wlasnie na to ze wtryski nie pracuja itd) III - benzyna W tej generacji instalacji gazowej, wtryski sa rozlaczane przez komputer, a czesto jesli zachodzi taka potrzeba dołącza sie moduł emoulacji wtrysku i sondy lambda, dla samochodow posiadajacych check engine, aby komputer (ecu) samochodu nie sygnalizował błedów gdy nie pracuja wtryskiwacze, oraz gdy sonda lambda podaje nieprawidlowe wartosci.

Instalacja 3 generacji, zaniechana z powodów duzych kosztów a małej skutecznosci, jest czyms pomiedzy instalacja 2 a 4 generacji, zasady sa jak w instalacji 3 generacji, tyle ze gaz podawany jest w sposob ciagły wtryskowy tuz przed zawór dolotowy, skrocona jest droga mieszanki, jest lepsze podanie gazu, wyeliminowany zostaje mixer, mniejsza podatnosc na stzrały w ukłądzie dolotowym. Jest to DGI (IGS) czyli direct gas iniection, wtrysk ciągły, realizowany poprzez jeden centralny wtryskiwacz, pozniej dawka gazu jest dzielona porzez rozdzielacz i podawana wprost do kolektora poprzez zawory membranowe

Instalacja 4 generacji jest to SGI sequential gas iniection, czyli sekwencyjny wtrysk gazu, jest ro rozwojowa wersja instalacji 3 generacji, tutaj mamy juz 4 (lub wiecej) wtryskiwacze, osobno dla kazdego cylindra. Wtryskiwacze gazowe są sterowane poprzez komputer, podawajac dawke gazu dokładnie wtedy gdy mialy by ja podac wtryski benzyny.

Instalacja 5 generacji wtrysk gazu w formie ciekłej, u nas prawi nie istnieje :) to samo co 4 gen tyle ze istnieje szyna wtryskowa jak w ukladzie paliwowym i wtryskiwany jest gaz ciekły w szynie jest nadcisnienie, a w zbiorniku pompa, jest to układ analogiczny z ukłądem benzynowym
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |26 Kwi 2005|, 2005 23:54   

Rafal to na tytuł guru na tym forum zasługuje :) U mnie z przyciskiem podobnie jak pisał mmmk, 2 położenia: benzyna i automacik przełącza na LPG powyżej 2000 obrotów. z trzema położeniami miałem w gaźnikowym Golfie 2 1,6.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 00:08   

w instalacji 2 generacji bywaja 3 połozeniowe. Ja mam taka. to srodkowe to sam gaz(awaryjnie) To 3 połozenie w 2 połozeniowych zastępuje sie odpowiednia kombinacja, najczesciej właczeniem zapłonu, przełaczenim z pozycji automat na pozycje benzyna i z powrotem na pozycje automat. Wtedy załacza odrazu gaz i odpala z gazu. Jest to tzw awaryjny start z gazu.

W nowych instalacjach 2 generacji i nowszych wogole jest tylko mikroprzełacznik i juz.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
misio_23
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 01:10   

..... normalnie można dostać p......ca !!!

mi założyli 3 pozycyjny przełacznik,od prawej : benzyna,automat,sam gaz - awaryjnie (nie stosowany ) .... co kraj to obyczaj i co fachowiec to inaczej ....

Mieszanką steruje emulator - dolot gazu - pomiędzy filtrem a kolektorem dolotowym,zabezpieczenie - to zawór przeciw wybuchowy w postaci okrągłej gumy / obręczy / na dolocie do kolektora ssącego ..... sam już nie wiem ... silnik 2.0 L i OHC

acha ... narazie w tym nie kopie bo chodzi idealnie... zimą odpalam go tylko na benzynie,żeby dostał temperatury bo automat przełanczał za szybko ale już było w postach o regulacji,może się kidyś za to wezmę .....
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 06:41   

Asia napisał/a:
Pershing napisał/a:
Trzecie ustawienie (to posrodku) to jest "automat" czyli odpala na benzynce a po przekroczeniu ustalonych obrotow przelacza na gaz. Po lewej sama benzynka ,a po prawej sam gaz.



Nie można ujednolicać przełączników.

Przykładowo - Monter ma
po lewej benzynę, na srodku gaz a po prawej automat
Pershing mówi:
po lewej benzynka, po prawej gaz, na środku automat
a u mnie jest:
po lewej automat, po prawej benzynka, na środku gaz.


a ja mam jeden, wielofukcyjny :-) :-)
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 07:35   

No to ja mam chyba jakieś Ia, bo mam trzy położenia przełącznika (G,A,B), na parowniku elektrozawór sterujący, ale jakoś śmiesznie, bo jest zrównoleglony z elektrozaworem głównym przy reduktorze i wszystko "na śrubkę". Próg przełączenia na gaz (u mnie ok. 2000 obr/min) regulowany potencjometrem w tym "komputerku" od gazu.
A i jeszcze przekaźnik, który odłącza "+" wtryskiwaczy. Moje auto z centralnej Polski - miasta Łodzi pochodzi i stamtąd też jego instalacja.
Minuta później:
Siostra ma essiego 1.6 na wielopunkcie i ma identycznie zdaje się.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 08:03   

Aro ty masz to co pisalem, dokładnie 1a :P czyli instalacje gaznikową 1 generacji dostosowana do układu wtryskowego, poniewaz nie masz gaznika, to masz reduktor sterowany elektrycznie czyli z cewka, a poniewaz nie masz komputera co by to otwieral ja i nia sterował w sposób płynny to masz to zmostkowane z elektrozaworem głównym gazu a cala regulacja jest śrubą i tyle, cała elektronika to przełącznik przełaczajacy na gaz po ilus tam obrotach i jednoczesnie odcinajacy wtryskiwacze.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
monter
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 08:24   

NO to ja moze w celu dokladniejszej identyfikacji opisze dodatkowo co mam pod macha.

Sruba regulujaca sklad mieszanki (gaz/powietrze) jest. Na parowniku mam jakies urzadzenie (cos jak przekaznik) koloru niebieskiego z dwoma przewodami. Lewe ustawienie pozwala mi na jazde tylko na benzynie (czerwona dioda), srodkowe tylko na gazie (dioda zielona - i na bank tak jest bo pompe mam odlaczona)[na tym ustawieniu smigam caly czas], prawe przelaczenie - turbo zagadka dla mnie. Moze to wlasnie jest automat ?? Napewno nie jest to opcja 'wypalania' pozostalej mieszanki (tak mialem w gaznikowym 2.0 HC).
 
 
misio_23
[Usunięty]

Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 10:57   

monter - rozwiąż tą zagadkę , przełacz go na prawą stronę , po włączeniu zapłonu powinna świecić czerwona kontrolka a jak do będzie automat to po zapaleniu na benzynie - po chwili zaświeci się żółta i zielona - paliwo będzie odcięte a chodzić będzie na gazie .Może to taki sam przełącznik tylko odwrotnie przykręcony / do góry nogami / ale chyba nie bo rysunek
jest dobrze /
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Kwi 2005|, 2005 11:24   

co do tych przełączników to jak Asia napisała - sa różne centralki gazowe i to że ktoś ma dwa czy trzy położeni ao niczym nie świadczy - mało tego instalki podciśnieniowe ( jak ktos takie jeszcze pamięta - ja owszem ) z gaźnikiem miały zazwyczaj dwa przełączniki - jeden to selektor paliwa ( bena - gaz ) i drugi - dotrysk gazu przed odpałem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group