$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - a druga skrzynka bezpiecznikowa?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
a druga skrzynka bezpiecznikowa?
Autor Wiadomość
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 11:47   a druga skrzynka bezpiecznikowa?

a na co zwrócic uwagę przy skrzynce od pasażera?
Podobno łatwiejsza w deinstalacji...
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 12:55   

nikt jeszcze nie był łaskaw opisać. Mało kto ją robi to tam sie mało dzieje.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:04   brak świateł przednich

całą moja nadzieja była ulokowana w tej mniejszej skrzynce bezpiecznikowej gdyż po wyczyszczeniu dużej skrzynki poprawiło sie działanie tylnej wycieraczki która już sie wyłącza ale nadal jestem bez świateł (żadnych) drogowych (mimo, ze na tablicy wskaźniki pokazują, że światła świecą) i bez kierunkowskazów. Rety! czy jeszcze raz rozbierać skrzynke?
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:07   

może cos nie tak podpiąłeś/pomyliłeś wtyczki.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 13:30   

mozliwe tez ze mala cos wadzi, niektorzy ja rozbierali, ja nie.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: |28 Kwi 2005|, 2005 15:09   

W drugiej skrzynce też mogą dziać się cuda.
Jeżeli problemy występują z instalacją elektryczną (mrugające kontrolki, samoczynnie załączające się wycieraczki, wentylator lub inne ustrojstwa w tym np. klakson), a podejrzenie pada na skrzynki, dobrze jest wyczyścić i zakonserwować obie, tzn. po stronie kierowcy (duża skrzynka) oraz po stronie akumulatora. Jeżeli z naprawą będziemy zwlekali w czasie, to w skrzynkach bezpiecznikowych mogą pojawić się dziwne rzeczy typu: zaśniedziałe, skorodowane lub nawet wypalone styki.
Dla pocieszenia druga skrzynka jest łatwiejsza w demontażu, chociażby z powodu łatwiejszego dostępu.
Postaram się to przybliżyć na podstawie moich doświadczeń z wielorybem.

Potrzebne nam będzie: dobre chęci, minimum doświadczenia „technicznego” oraz narzędzia: klucze płaskie i nasadowe 10, ostry nożyk do tapet, drobny papier ścierny, suszarka, detergent do czyszczenia (np. mydło lub płyn do mycia), preparat do czyszczenia i konserwacji styków. Do dalszej konserwacji przed wilgocią można wykorzystać też wazelinę techniczną.

Czas potrzebny do naprawy – ok. 3-4 godzin.

Poniższy opis przygotowałem w oparciu o czynności wykonane przy mojej skrzynce.
1. Zaczynamy od zdjęcia pokrywy akumulatora, odpięcia akumulatora (klucz 10), a dla wygody pracy również jego wyciągnięcia z samochodu. W tym celu zdejmujemy przednią osłonę w komorze silnika, a następnie odkręcamy uchwyt akumulatora (klucz nasadowy 10 z przedłużką). Wyciągamy akumulator.
2. Zdejmujemy pokrywę skrzynki bezpiecznikowej, dobrze jest zrobić zdjęcie lub rysunek z układem przekaźników i bezpieczników.
3. Skrzynka bezpiecznikowa po stronie akumulatora przykręcona jesz do karoserii 2 śrubami (klucz 10 i 13). Śruby znajdziemy w przedniej części skrzynki tj. od strony przedziału silnikowego. Część tylna wsunięta jest w uchwyt.
4. Wyciągamy wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.
5. Dla wygody pracy wysuwamy lekko skrzynkę, podważamy dwa zatrzaski znajdujące się na dłuższych bokach, odchylamy dolną część obudowy.
6. Po oddzieleniu dolnej części obudowy, dostajemy się do przewodów podpiętych od spodu skrzynki. Dla naszej wygody aczkolwiek niekoniecznie przerysowujemy kolejność i kolory kostek wpiętych do skrzynki. Poszczególne wiązki przewodów wypinamy ze skrzynki poprzez delikatne zwolnienie zatrzasków znajdujących się przy kostkach.
7. Wyciągamy na zewnątrz właściwą skrzynkę wraz z przewodem zasilającym koloru czerwonego, który odpięliśmy wcześniej od "+" bieguna akumulatora. Odłączamy przedmiotowy przewód zasilający (klucz 13).
8. Wyciągamy górną część obudowy poprzez jej podważenie, pod którą znajduje się "serce skrzynki", z którym mamy nasze problemy.
9. Podobnie jak w przypadku drugiej skrzynki w środku znajdujemy 10 izolacyjnych płytek, którymi poprzedzielane są poszczególne ścieżki. Odchylamy zatrzask zabezpieczający i po kolei wyciągamy poszczególne płytki. Płytki są ponumerowane. Zdejmowałem pojedynczo poszczególne płytki, a po ich wyczyszczeniu odkładałem je składając z wyczyszczonych i zakonserwownych płytek drugi "stosik" - uchroniło mnie to przed koniecznością dopasowywania brakujących ścieżek, które to mogą nam się zawieruszyć w trakcie czyszczenia.
10. Płytki oraz styki czyścimy, suszymy, możemy je również zakonserwować wazeliną techniczną lub kosmetyczną (sposób zaczerpnięty z forum z tematu drugiej skrzynki).
11. Składamy skrzynkę w odwrotnej do opisanych powyżej kolejności
12. Montujemy i podłączamy skrzynkę w samochodzie.
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |6 Maj 2005|, 2005 21:44   skrzynka przeczyszczona, teraz padło na alternator...

Jimbo, dzięki za wsparcie. Auto jeszcze u mechaniora, byc moze nie bedzie konieczności rozkręcania tej mniejszej skrzynki bo swiatła i kierunki wróciły :wink: a wycieraczka przestała wachlować. Za to zniknęło wszystko z zegarów i nowy akumulator rozładowuje się błyskawicznie. Podejrzenie padło na alternator i ewent. regulator (jutro zmierzymy napiecie)
No i pada bezpiecznik nr 7 co sugeruje że skrzynka jest źle złożona? Albo złącza źle podpiąłem. No i nie włącza się dmuchawa chłodząca silnik (chyba od dawna co w/g mnie mogło być przyczyna popękania 4 głowic, bagatela 2000 pln za spawanie i planowanie).
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
misio_23
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2005|, 2005 23:02   

Jimbo .... Ty zacznij książkę pisać , bo ci co je piszą /typu 'sam naprawiam '/ to auta chyba nie widzieli , a tu kawa na ławę ,dokładniej i prościej już nie można :wink:
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Maj 2005|, 2005 09:18   

tam w tej podłużnej dzieje się dokładnie tak samo jak w tej koło silnika wycieraczek, a jest o tyle ważniejsza, ze jako PIERWSZA jest zasilana i to niektóre obwody dużym prądem, procedura taka sama jak przy "kwadratowej", konstrukcja również warstwowa
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2005|, 2005 00:19   

Misio_23 - starałem się jak mogłem. Mam nadzieję, że temu kto będzie musiał zabrać się za skrzynkę, przyda się taka instrukcja. Nie ukrywam że jak rozbierałem swoja po stronie kierowcy to skorzystałem z zapisów zawartych na forum. Ponieważ ostatnio czyściłem drugą skrzynkę (przy akumulatorze) i to zarówno swoją jak i znajomego, to póki pamięc nie zawiodła skrobnąłem kilka linijek. Przepraszam za obszerność, ale krócej nie potrafiłem, natomiast zalężało mi na w miarę szczegółowym opisie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group