VM szarpie |
Autor |
Wiadomość |
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 14:10 VM szarpie
|
|
|
Witam
Co może być przyczyną szarpania silnika?
Silnik rozgrzany a auto gasło, ciecz chłodząca jest, oleju nie przybywa, przedmuchy z korka oleju w normie.
Rano wymieniono filtr paliwa, troszkę był zapchany ale auto i tak czasem szarpnie. Czy możliwe że pompa wtryskowa może powodować takie objawy?
Sprawa dotyczy VM 97 rok. |
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 16:32
|
|
|
sprawdz czy czasem nie zaciąga tobie powietrza, jesi wymieniałeś filtr zobacz czy czasem te pieruńskie uszczelki są dobrze założone bo one czasem potrafią się podwinąć przy wkręcaniu filtra, i może gubić ci ropkę albo zaciągać powietrze.
jak miałem takie problemy kiedyś i nieszczelny układ paliwowy był przyczyną, a mój mechanik opowiadał mi o przypadku forda z podobnymi objawami, a tam przyczyną był pedał gazu
brontozaur napisał/a: | VM 97 rok. |
czyli masz pedał gazu elektryczny, czyli jeśli nie zapowietrzanie sie układu to sprawdz pedał gazu (ale jak to już nie wiem) |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 16:47
|
|
|
więc tak, to autko o którym piszę to z 97, pedał elektryczny, co do szarpania to wszystko było przed wymianą filtra. Rano odpaliłem i pojechałem po filtr, wszystko było ok, wymieniłem filtr i dalej wszystko ok, co do szarpania to może pojawić się w trasie tak jak wczoraj, na razie po mieście jak jeździłem to było ok. A czy pompa wtryskowa nie może powodować szarpania?
A kolejnym objawem jaki był podczas jazdy (nie ja prowadziłem) to to że auto zaczęło słabiej grzać. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 17:33
|
|
|
witam na początek zmień paliwo następnie reset w panelu klimatronika przydałby się oraz wypnij wtykę wtrysku sterujacego i przedmuchaj JĄ LUBI BYĆ MOKRA |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 18:42
|
|
|
adamf napisał/a: | na początek zmień paliwo |
i dodatkowo wlej mu do zbiornika przed tankowaniem butelkę denaturatu. To zwiąże ewentualną wodę w paliwie. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 19:15
|
|
|
Tomek Z napisał/a: | do zbiornika przed tankowaniem butelkę denaturatu |
To zrobiłem jako pierwsze, nawet dolałem 2 litry benzyny aby rozpuścić ewentualną parafinę. Co do paliwa to jeszcze jestem go pewien (shell vpower stacja na Alei pokoju Kraków) ja sam tam zawsze tankuję, no ale zawsze możliwa wtopa. Zobaczę tą wtykę od wtrysku sterującego (ta duża okrągła czarna?), ciekawi mnie jeszcze sprawa tego pedału gazu. Ja niestety obstawiam pompę wtryskową bo i tak ma zrąbane potencjometry.
Czy możliwe że zrąbany będzie CPU? Może jakiś problem z przepływką? |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 19:46
|
|
|
brontozaur napisał/a: | sprawa tego pedału gazu |
pewnie też się wytrze kiedyś. Zobacz czy silnik szarpie w pewnym zakresie obrotów (położenia pedału gazu) czy to obojętne. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 19:49
|
|
|
Tomek Z napisał/a: | czy to obojętne. |
Auto szarpało chyba w całym zakresie, mało tego auto gasło na jałowym. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 19:57
|
|
|
rozumiem że podgrzewacz paliwa też sprawdziłeś, no chyba że 1998 rok już tego badziewia nie ma. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 20:55
|
|
|
Mój miał podobne problemy, nie dawałem rady to założyłem przeżroczysty wężyk od filtra do pompy(oczywiście wywaliłem podgrzewacz)-okazało
się że zaciągał powietrze pzez szybkozłączkę przed filtrem na metalowym przewodzie
od baku-zmieniłem wszystkie przewody i zacisnąłem normalnymi opaskami- od tej pory narazie ok. |
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
Ostatnio zmieniony przez janek |13 Lut 2010|, 2010 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2010|, 2010 21:05
|
|
|
Tomek Z napisał/a: | podgrzewacz paliwa też sprawdziłeś |
nie sprawdzałem, ale widzę że trzeba będzie go wywalić.
Rozumiem że wystarczy połączyć ze sobą te dwie rurki wchodzące do niego ( połączyć bezpośrednio pompę z pompką ręczną i filtrem)? Podpowiedzcie czego użylići. |
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |13 Lut 2010|, 2010 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
janek
Auto: Volvo V70 2.5 D 2000 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 22 Sty 2010 Skąd: Puńsk-podlaskie
|
Wysłany: |14 Lut 2010|, 2010 09:33
|
|
|
brontozaur, -wywalasz wszystkie stare przewody,kupujesz nowy,odp.grubości,krótszy od przewodu metalowego baku do pompki o ile pamiętam jest nieco grubszy i od pompki do pompy bezpośrednio łączysz i skręcasz nowymi opaskami( u mnie przepuszczały samozłączki ) |
_________________ Zapraszam do krainy sękaczy,kartaczy i innych smakołyków !!!
było-Ford Scorpio Kombi 2.5 t.d.1995 r.
Ford Scorpio 2 l. 1985 r. |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |14 Lut 2010|, 2010 16:43
|
|
|
brontozaur napisał/a: | nie sprawdzałem |
nie sprawdziłeś??. No nie to podstawa, przecież tamtędy mógł się zapowietrzać.
brontozaur napisał/a: | ale widzę że trzeba będzie go wywalić. |
jak najszybciej!!!!
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19393
do lektury. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Lut 2010|, 2010 16:45
|
|
|
Tomek Z napisał/a: | jak najszybciej |
No wiesz ja w swoim z 98 mam i jak na razie miałem z niego korzyści. Odpalanie w mega mrozy od kopa. Ale z tego z problemami wywalę. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |14 Lut 2010|, 2010 16:48
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Ale z tego z problemami wywalę. |
no... |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
|