|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
-10C i nie pali |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |29 Gru 2009|, 2009 16:27
|
|
|
chyba się nie zrozumieliśmy ze statoil: oni mają dobre paliwo, jak jest stabilna temperatura. jak zatankowaliśmy przy powiedzmy 0 i nie miało być w najbliższych dniach spadku temp. , to przy -10 możemy już mieć spore problemy. Dlatego jak ktoś mało jeżdzi i tankuje raz na dwa tygodnie, to lepiej wlać ulepszcz przy mrozach. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 06:32
|
|
|
Czy moglbys troszke jasniej...w kraju z dieslami malo mialem do czynienia ..w niemcowni jezdzilem 3 lata roznymi..jedne smigaly codziennie inne okazyjnie i pierwszy raz cos takiego slysze ze trzeba wyjezdzic bak w temp. w ktorej sie tankowalo |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 11:06
|
|
|
ropa ma w zależności od temp. różne uszlachetniacze. podobnie jak płyn do spryskiwaczy. nie dolewa się uszlachetniaczy na zapas, by zaoszczędzić. więc doewa sie do waruknków, jakie są. jeżeli nie są przewidywane mrozy -20, to i paliwa sie na tyle nie szykuje. średnio prognozy sa na dwa tygodnie, a paliwo też w ciągu dwóch tygodni dolewasz. więc nie ma problemów. Niektóre koncerny robią paliwo w wersji letniej i zimowej. jest ono najczęściej całą zimę równe i najczęsciej drogie. Niew wiem , na jakie jest temp. ale na polskę będzie to pewnie -20 lub -15. niektórzy robią paliwo na bieżąco (statoi), i u nich dostaniesz paliwo dobre nawet, gdy temp. spadnie poniżej -25 czy 30 stopni. problem jest jednak inny. paliwo jest przygotowane według prognozy na około dwa tygodnie. jeżeli wypalasz to paliwo w dwa tygodnie (co większość osób robi), to nie ma problemu, ale jeżeli nie, to możesz mieć problem. jeżeli prognoza mówi o tem. około 0 stopni, to paliwo bedzie na mniej więcej tyle przygotowane (powiedzmy -5) więc jak spadnie do -20, to już jesteś uziemniony. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 12:09
|
|
|
aaa. czyli normalnie oszczednosci..wydawalo sie ze norma jest paliwo letnie -pozniej przejsciowka (tak do ok -10)-nastepnie juz wersja zimowa ok -25=30... |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 12:18
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Tylko pytanie czy Statoil w Norwegii to ten sam Statoil w Polsce w sensie źródła paliwa |
Na 100% NIE.
Statoil, Shell czy inne "zagramaniczne" firmy biora paliwo od naszych gigantów.
szczegół tkwi tylko w jakości i w dodatkach.Rozmawiałem kiedys z gościem na stacji Shella to powiedział że paliwo jest z Petrochemii Płock tylko specjalnie dla Shella jest wzbogacane i częściej kontrolowane pod względem zaostrzonych norm tej firmy. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 12:24
|
|
|
ale to norma przeciez wszystko to samo ...opakowanie,firma,znaczki ...tylko tu jest wiecej uszlachetniaczy, tam jest wiecej niebieskich granulek a jeszcze gdzie indziej szarego proszku i tak to dziala od zawsze!! |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 14:37
|
|
|
masa300789 napisał/a: | aaa. czyli normalnie oszczednosci..wydawalo sie ze norma jest paliwo letnie -pozniej przejsciowka (tak do ok -10)-nastepnie juz wersja zimowa ok -25=30... |
Jak dobrze pamiętam to od 16 listopada do końca lutego powinna być sprzedawana ropa zimowa. Temp. blokady filtra coś koło -20
Od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada ropa przejściowa o temp. blokady filtra -10.
No a w pozostałym okresie letnia, temp. 0 stopni. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |30 Gru 2009|, 2009 14:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |30 Gru 2009|, 2009 16:47
|
|
|
jesli jest tak jak napisal Gaiger to pogoda niewiele ma do tego...i poprostu robi sie kierowcow w balona |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |