|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
-10C i nie pali |
Autor |
Wiadomość |
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:31
|
|
|
Ja tam nie ufałem paliwom zimowym i zawsze lałem ( i dalej dolewam) do paliwa.
Przedtem do oleju lałem denatury , teraz do Pb dolewam sprytu (1 flaszka technicznego na 1/4 baku). |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 23:20
|
|
|
powiedziałem to ostatnio szwagrowi (wyciagajac fiesta jego tdi z zaspy zeby wepchac do garazu), napisze i na forum
kazdy tedeik to zul - jak sie nie zainwestuje i nie przygotuje auta do zimy to potem nie ma dziwne ze auto nie odpali
jesli filtr paliwa nie jest wymieniany, swiece nie sa sprawdzone, niesprawne wymienione to auto nie tyle ze moze nie odpalic co nie ma prawa odpalic |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
juran_k [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 08:03
|
|
|
ja myślę że to standardowy problem zapowietrzania się układu paliwowego. Wymienić fabryczne przewody paliwowe w komorze silnika, wywalić szybkozłączki i oczywiście podgrzewacz paliwa, sprawdzić szczelność pompki ręcznej. |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 16:55
|
|
|
witam wszystkich podstawowa rzecz to;mocny akumulator,sprawne świece żar.i dobre paliwo.Powinien nawet przy -30 zapalić VM.Z NIEDZIELI na Poniedziałek o czwartej rano -22 nie w garażu mój zapala bez problemu. |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 18:14
|
|
|
Wszyscy pisza dobre rady to ja też dodam od siebie że świeczki żarowe i prąd rozruchowy minimim 720 scorpupka pali mi przy -13 w nocy jak szalona:) nie musze w ogole dotykać pedału gazu nie wiem od czego to zależy bo różne czary mary się dzieją ale w mom przypadku byłem pod wrażeniem bo nawet benzyniaki miały problem z rozruchem... świeczki mają niespełna rok a bateria półtora roku kompletnie bezobsługowy najmocniejsza centra futura do diesla pod scorupke może to własnie recepta na dobry rozruch szczególnie w ekstremalnych warunkach... a ekstremalne były na maksa jesli na silniku wisiały sople lodu akumulator też wygladał jak z zamrazlanika:) robie też w te mrozy czesto taki manewr że po otwarciu auta zapalam na 5 sekund światła postojowe aby pobudzić baterie i wtedy dopiero kręce polecam tą recepte podobno działa nie znam się na tym dokładnie ale działa w innych markach aut rónież |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 18:38
|
|
|
slawektg napisał/a: | Skoro byl majstrem w PKSie,to mial na mysli pompe paliwowa,ktora przy pompach rzedowych zasilala wtryskowa. |
no nie koniecznie, wiele diesli ma też pompke w baku (ostatnie lata spędził też jako mechanik przy busach - sprinter, iveco, vario, LT, vero, soliny itp. więc robiło sie) a co do tego że VM nie ma pompki w baku - skąd ja i mój ojciec miał o tym wiedzieć? |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 22:59
|
|
|
kilka słów na temat wystrzelonego jak strzała z łuku bagnetu poziomu oleju miałem to 3 dni tamu po zapaleniu ok.3min. pracy na postoju nastąpił bumm...??? silnik nadal pięknie pracuje jakby nic.OKAZAŁO SIĘ ŻE ZAMARZŁA ODMA-PRZEWÓD GUMOWY na całej długosci był LLUUDD.Jest to efekt krótkich odcinków jazdy na dużym mrozie.pozdrawiam ,,,,,,,,,,,adamf. |
|
|
|
|
neos64 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Gru 2009|, 2009 23:07
|
|
|
adamf napisał/a: | kilka słów na temat wystrzelonego jak strzała z łuku bagnetu poziomu oleju miałem to 3 dni tamu po zapaleniu ok.3min. pracy na postoju nastąpił bumm...??? silnik nadal pięknie pracuje jakby nic.OKAZAŁO SIĘ ŻE ZAMARZŁA ODMA-PRZEWÓD GUMOWY na całej długosci był LLUUDD.Jest to efekt krótkich odcinków jazdy na dużym mrozie.pozdrawiam ,,,,,,,,,,,adamf. |
Zgadza się niedogrzany diesel w te mrozy to najgorsze co może być minimum 30 minut silnik powienen pracować bez przerwy, ruszanie z miejsca zaraz po odpaleniu to kolejny wielki błąd, całe szczescie mało jest takich osób którym wydaje się że jest środek lata odpalają i jadą... wiekszość grzeje do 10 minut minimum zanim ruszy. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |23 Gru 2009|, 2009 13:38
|
|
|
jak miałem styczność ze starami i aviami, to ognisko pod miską w najgorsze mrozy się robiło. A w delikatniejsze to odpał na gazetę - zawsze działało. Zresztą wózkek widłowy na gazetę też nie raz odpalałem. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Gru 2009|, 2009 13:40
|
|
|
taki star jak nie poczytał rano gazety w zimie to nie odpalał |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Gru 2009|, 2009 13:51
|
|
|
Mrozy poszły - problem zażegnany. Juz bylem na stacji i nalalem 50L ropy i 1litr Pb98. A jeszcze przed zima zmienialem komplet filtrow i olej i od zawsze tankuje na orlenie Verwę:D Dziwne rzeczy... Mam nadzieje ze teraz bedzie ok. Byle przetrwac zime bo na ten okres ciezko z kasa by wkladac w auto:) |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |23 Gru 2009|, 2009 14:17
|
|
|
nie wiem jak Orlen, ale statoil ma ropę trochę lepszą niż aktualnie jest pogoda - jak mało jreździs i bak ci starcza na dobry tydzień, to mogłeś sie przejechać w czasie ostatnich mrozów. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |25 Gru 2009|, 2009 23:26
|
|
|
tak to mogę potwierdzić STATOIL dał bym na pierwszym planie jeżeli mowa o jakości paliwa w NORWEGI uciekło mi 2 at życia pracowałem w serwisie VOLVO ZRESZTĄ nad którym trzyma [łape] FORD .dIESLE ODPALAŁEM NAWET przy - 32st. Nigdy nie było z paliwem najmniejszego problemu miałem tam wtedy swoją GRANADE 2. 5. D.na norweskim paliwie chodziła pięknie.pozdrawiam..........adamf |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Gru 2009|, 2009 10:19
|
|
|
Tylko pytanie czy Statoil w Norwegii to ten sam Statoil w Polsce w sensie źródła paliwa. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |29 Gru 2009|, 2009 10:24
|
|
|
napewno ten sam ...tak jak z cala reszta dobrobytu!! |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |