$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - -10C i nie pali
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
-10C i nie pali
Autor Wiadomość
grigorios
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:22   -10C i nie pali

Mam jak zwykle problema;/
Domyslilem sie ze jak kupie diesla to bede mial ten problem ale nie myslalem ze az taki... Otoz na dworze byl mroz -2 moze -3 C i scorupa odpalila bez problemu mimo dosc mizernego aku. teraz mamy -10 max -13 C no i scorupa ni chu chu... ;( Wkoncu mysle jak go odpalic i doszedlem ze rozrzad nie jest na pasku lecz na trybach to wzialem moja corsine na letnich i zaczal mnie kumpel nia ciagnac. Na 2biegu sie slizgal i stawialo mnie w poprzek drogi wiec kazalem mu wyjechac na odsniezona droge i bardziej sie rozpedzic bym mogl na 3biegu go odpalic. Proba pierwsza scorupa ni chu chu... Proba druga, scorupa rychla wiec jak zawsze dodalem jej odrazu gazu do polowy bo inaczej w mrozie zawsze mi gasla. No i mimo tego znow zgasla... Zaciagnelismy ja ponownie i tym razem jak odpalila trzymalem pedal gazu na polowie caly czas by choc troche rozgrzac silnik a scorupa mimo wcisnietego gazu zaczela schodzic z obrotow az do calkowitego zatrzymania pracy silnika i tak jest za kazdym razem a do tego dymi na bialo. Co moze byc przyczyna? Prosze o pomoc...
Chcialbym jeszcze dodac ze wogole nie wkreca sie na maxymalne obroty gdy wcisniety jest pedal gazu na maxa, na gaz reaguje bardzo slabo i pomaga on jedynie utrzymac prace silnika na pare sekund. Typowo mozna powiedziec "ja mu gaz a on zgasl".
Ostatnio zmieniony przez grigorios |21 Gru 2009|, 2009 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:58   

Może problem z odpaleniem ma związek z tym :roll:
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 13:31   

a świece żarowe dzoiałąją prawidłowo?
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
grigorios
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 13:37   

gw21 napisał/a:
Może problem z odpaleniem ma związek z tym :roll:


Moze i ma ale od czerwca jezdze na takiej glowicy, zrobilem nim 22tys km i dopiero teraz zaczal zawodzic jak przyszly wieksze mrozy.

bingo napisał/a:
a świece żarowe dzoiałąją prawidłowo?


A czy swiece maja znaczenie gdy silnik zostanie juz odpalony np na zapych jak w miom przypadku?
 
 
grigorios
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:15   

No spróbuje kupic jakis srodek do ropy chociaz slyszalem ze niektorzy dodaja denaturatu ale kilka osob odradzalo mi denaturat... co robic? warto lac "brynde":P
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:18   

denaturat to do benzyny wlewasz, możesz też próbować odpalić na samostarcie. choć jezeli ropa zamarzła po trodze, to raczej garaż pomoże, jak tylko kwestia rozgrzania komory spalania - samostart powinien starczyć. Idzie ocieplenie w poznaniu od -3 do 0 w porywach ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
grigorios
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:53   

Samostart nie pomaga. Piernie dwa razy w wyniku spalania gazu ale nie odpala:)
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 15:41   

no sprawdz dokładnie świece żarowe. NA samostarcie łaski nie robi i jak świece / silnik nagrzane, to musi zagadać.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 16:35   

Speedo napisał/a:
benzyny zalej, tak z 5l na caly zbiornik, jak masz mniej niz caly to odpowiednio mniej

potwierdzam,sam tak robiłem przy moim Choplu kadecie i nie było mowy zeby przy -25 nie zagadał od pierwszego razu.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 18:56   

z ojcem właśnie debatowałem na ten temat (w końcu majstrem w pks'ie był) to mówi tak:

wlać 5 benzyny, nafty, albo ulepszacza do diesli. (najlepiej nafty), popuścić przewód wc na wtrysku, zobaczyć czy psika paliwem. Jeżeli nie to pompka paliwowa zamarznięta (woda w baku), albo filtr paliwa lub też jeżeli tankujesz "gównolit" mogła się w filtrze parafina nazbierać co spowodowało, że wytworzyła ci się "świeca". Trzeba do paliwa nafty wlać, filter zalewać gorącą wodą. Jak odpali to potem filter wymienić i tankować lepsze paliwo oraz stosować ulepszacze. Są takie w każdym supermarkecie i stacjach paliw, np. to przeciw wytrącaniu parafiny: http://www.moto.allegro.p...iesla_0_5l.html
Ostatnio zmieniony przez YGH |21 Gru 2009|, 2009 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 19:30   

YGH napisał/a:
Jeżeli nie to pompka paliwowa zamarznięta


VM ma pompe w baku ?
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:00   

Cytat:
VM ma pompe w baku ?

YGH, miał raczej na myśli pompę wtryskową.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:12   

Skoro byl majstrem w PKSie,to mial na mysli pompe paliwowa,ktora przy pompach rzedowych zasilala wtryskowa.VM ma pompe paliwowa wewnatrz wtryskowej.Jest to lopatkowa pompa przetlaczajaca.Co do Grigo,to 99proc.Zaparafinowany filtr paliwa.Tylko ogrzanie pomoze.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:24   

slawektg napisał/a:
Zaparafinowany filtr paliwa.Tylko ogrzanie pomoze.
czasami nie pomaga :( tylko wymiana,kumpel tak miał w Passtecie.
Do tego zlanie całego paliwa i zmieszanie z "dodatkiem".
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:26   

Nieprecyzyjnie sie wyrazilem.Ogrzanie jest warunkiem koniecznym do dalszych czynnosci.Koniecznych lub nie.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group