|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
-10C i nie pali |
Autor |
Wiadomość |
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:22 -10C i nie pali
|
|
|
Mam jak zwykle problema;/
Domyslilem sie ze jak kupie diesla to bede mial ten problem ale nie myslalem ze az taki... Otoz na dworze byl mroz -2 moze -3 C i scorupa odpalila bez problemu mimo dosc mizernego aku. teraz mamy -10 max -13 C no i scorupa ni chu chu... Wkoncu mysle jak go odpalic i doszedlem ze rozrzad nie jest na pasku lecz na trybach to wzialem moja corsine na letnich i zaczal mnie kumpel nia ciagnac. Na 2biegu sie slizgal i stawialo mnie w poprzek drogi wiec kazalem mu wyjechac na odsniezona droge i bardziej sie rozpedzic bym mogl na 3biegu go odpalic. Proba pierwsza scorupa ni chu chu... Proba druga, scorupa rychla wiec jak zawsze dodalem jej odrazu gazu do polowy bo inaczej w mrozie zawsze mi gasla. No i mimo tego znow zgasla... Zaciagnelismy ja ponownie i tym razem jak odpalila trzymalem pedal gazu na polowie caly czas by choc troche rozgrzac silnik a scorupa mimo wcisnietego gazu zaczela schodzic z obrotow az do calkowitego zatrzymania pracy silnika i tak jest za kazdym razem a do tego dymi na bialo. Co moze byc przyczyna? Prosze o pomoc...
Chcialbym jeszcze dodac ze wogole nie wkreca sie na maxymalne obroty gdy wcisniety jest pedal gazu na maxa, na gaz reaguje bardzo slabo i pomaga on jedynie utrzymac prace silnika na pare sekund. Typowo mozna powiedziec "ja mu gaz a on zgasl". |
Ostatnio zmieniony przez grigorios |21 Gru 2009|, 2009 12:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:58
|
|
|
Może problem z odpaleniem ma związek z tym |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 13:31
|
|
|
a świece żarowe dzoiałąją prawidłowo? |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 13:37
|
|
|
gw21 napisał/a: | Może problem z odpaleniem ma związek z tym |
Moze i ma ale od czerwca jezdze na takiej glowicy, zrobilem nim 22tys km i dopiero teraz zaczal zawodzic jak przyszly wieksze mrozy.
bingo napisał/a: | a świece żarowe dzoiałąją prawidłowo? |
A czy swiece maja znaczenie gdy silnik zostanie juz odpalony np na zapych jak w miom przypadku? |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:15
|
|
|
No spróbuje kupic jakis srodek do ropy chociaz slyszalem ze niektorzy dodaja denaturatu ale kilka osob odradzalo mi denaturat... co robic? warto lac "brynde":P |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:18
|
|
|
denaturat to do benzyny wlewasz, możesz też próbować odpalić na samostarcie. choć jezeli ropa zamarzła po trodze, to raczej garaż pomoże, jak tylko kwestia rozgrzania komory spalania - samostart powinien starczyć. Idzie ocieplenie w poznaniu od -3 do 0 w porywach ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 14:53
|
|
|
Samostart nie pomaga. Piernie dwa razy w wyniku spalania gazu ale nie odpala:) |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 15:41
|
|
|
no sprawdz dokładnie świece żarowe. NA samostarcie łaski nie robi i jak świece / silnik nagrzane, to musi zagadać. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 16:35
|
|
|
Speedo napisał/a: | benzyny zalej, tak z 5l na caly zbiornik, jak masz mniej niz caly to odpowiednio mniej |
potwierdzam,sam tak robiłem przy moim Choplu kadecie i nie było mowy zeby przy -25 nie zagadał od pierwszego razu. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 18:56
|
|
|
z ojcem właśnie debatowałem na ten temat (w końcu majstrem w pks'ie był) to mówi tak:
wlać 5 benzyny, nafty, albo ulepszacza do diesli. (najlepiej nafty), popuścić przewód wc na wtrysku, zobaczyć czy psika paliwem. Jeżeli nie to pompka paliwowa zamarznięta (woda w baku), albo filtr paliwa lub też jeżeli tankujesz "gównolit" mogła się w filtrze parafina nazbierać co spowodowało, że wytworzyła ci się "świeca". Trzeba do paliwa nafty wlać, filter zalewać gorącą wodą. Jak odpali to potem filter wymienić i tankować lepsze paliwo oraz stosować ulepszacze. Są takie w każdym supermarkecie i stacjach paliw, np. to przeciw wytrącaniu parafiny: http://www.moto.allegro.p...iesla_0_5l.html |
Ostatnio zmieniony przez YGH |21 Gru 2009|, 2009 18:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 19:30
|
|
|
YGH napisał/a: | Jeżeli nie to pompka paliwowa zamarznięta |
VM ma pompe w baku ? |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:00
|
|
|
Cytat: | VM ma pompe w baku ? |
YGH, miał raczej na myśli pompę wtryskową. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:12
|
|
|
Skoro byl majstrem w PKSie,to mial na mysli pompe paliwowa,ktora przy pompach rzedowych zasilala wtryskowa.VM ma pompe paliwowa wewnatrz wtryskowej.Jest to lopatkowa pompa przetlaczajaca.Co do Grigo,to 99proc.Zaparafinowany filtr paliwa.Tylko ogrzanie pomoze. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:24
|
|
|
slawektg napisał/a: | Zaparafinowany filtr paliwa.Tylko ogrzanie pomoze. | czasami nie pomaga tylko wymiana,kumpel tak miał w Passtecie.
Do tego zlanie całego paliwa i zmieszanie z "dodatkiem". |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 22:26
|
|
|
Nieprecyzyjnie sie wyrazilem.Ogrzanie jest warunkiem koniecznym do dalszych czynnosci.Koniecznych lub nie. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |