|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Blisko celu z automatem. |
Autor |
Wiadomość |
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Kwi 2005|, 2005 22:19 Blisko celu z automatem.
|
|
|
Po długich rozmyślaniach nad brakiem 4-go biegu doszedłem juz prawie do sedna sprawy. Okazało się że jest on spowodowany przerwą jednego z trzech kabli sterujących elektro-magnesami 3/4 biegu i załączania sprzęgła konwektora. Całą wiązka jest ok od samego komputera aż do konektora na skrzyni i tutaj kończy się mój trop..
Zaglądając w konektorek metodami skautowskimi czyli przez lusterko (inaczej się nie da ze względu na paskudny dostęp) wydaje mi się że ukrychnięty jest jeden z trzech "pinów" i że tu występuje przyczyna.
Pytanie brzmi czy ktoś z was odkręcał już miskę olejową skrzyni automatycznej i zabierał się do wymiany konekorka i tych elektro-magnesów?
Potrzebna mi jakakolwiek nawet najmniejsza rada, wszystko będzie bardzo pomocne.
PPS Czy wiecie gdzie można taki zestaw kupić czyli 2x e-magnesy + konektor bo chyba oddzielnie sie tego nie dostanie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
awb [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Kwi 2005|, 2005 22:22
|
|
|
sluchaj masz ksiazkie "sam naprawiam " tam jest wszystko opisane jesli nie moge zrobic ci skan pozdrawiam |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Kwi 2005|, 2005 15:45
|
|
|
w tej co mogę pożyczyć nic o automacie nie ma, jeżeli mógłbyś mi przesłać będę bardzo wdzięczny |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Kwi 2005|, 2005 15:52
|
|
|
jesli to wydanie krokodylowe to zapodaj na ktorej stronie, o u mnie o automacie jest para akapitow ... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Kwi 2005|, 2005 19:08
|
|
|
to jak to jest z "sam naprawiam fs" jest tam jak wymieniać te dwa elektrozaworki? bo słyszałem różne opinie
no i jeszcze raz prośba o sprawdzony sklep z częściami do asb takimi jak elektrozawory.. |
|
|
|
|
Savie [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 18:18
|
|
|
zdejmowanie miski to zaden problem i rzeczywiscie wtedy jest dostep do elektrozaworkow, choc tez trzeba sie nagimnastykowac (zawory sa w plycie sterujacej, a linia podzialu skrzynia-miska jest nizej niz linia podzialu obudowa-plyta). potrzebna Ci wielka miska na oliwe, kluczyk 10 prawie napewno, albo 13 nie pamietam (szybki bo duzo tego) oraz nowa uszczelka (10-15pln). zaworki powinno sie udac wymanewrowac miedzy plyta, a obudowa.
szybko idzie tylko kur....icy mozna dostac z powodu braku korka spustowego i koniecznosci lapania oleju "na partyzanta" w wielka miche. ja kupilem taka srednia budowlana z odpadow i jest akurat. i jak juz zdejmiesz miche to nie wajhuj lewarkiem bo bedzie jeszcze rzygac z plyty.
powodzenia
Maciek |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 21:31
|
|
|
Dzięki za info jestem jeszcze przed ta robotą, szczerze mówiąc przystopowałem ze względu na przymus ściągania tej płytki sterującej i z dwojga złego wolę mieć 3 biegi niż żadnego jakby coś mi się nie udało, ale jakby nie trzeba było ściągać to bym zaryzykował.
PS Mój problem leży prawdopodobnie w tym gniazdku na skrzyni biegów gdzie wchodzą trzy kable, dwie masy i jeden plus, ułamane są tam prawd piny i dodatkowo może być coś z kablami wewnątrz - widziałes może dostęp do tego gniazdka? da sie to jakoś wykręcić i wymienić? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 21:45
|
|
|
To gniazdo jest jakoś wciśnięte w obudowę skrzyni (klejone ?? ).
Kiedys próbowałem je wymontować ze starej skrzynki, ale bez powodzenia - rozwaliłem
Piny są z obu stron, na zewnątrz do łączówki EEC, a w środku do elektrozaworów.
Jeżeli są urwane, może Ci się jakoś uda je połączyć, ale chyba nie obejdzie się bez zdjęcia miski, jak to opisał Savie... |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 21:56
|
|
|
A nie macie tej paskudy (gniazdka) gdzieś w microcacie?
Czyli od dołu bez zdejmowania płytki sięgnę wszystkie kabelki i gniazdko?
Od góry można powiedzieć że dostepu do gniazdka nie ma, liczyłem że będzie jakiś gwincik albo cos takiego... |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 21:59
|
|
|
Do drutów od zaworów dostaniesz bez problemu...
Tylko ten cholerny plastik stawia jakieś opory... |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Cze 2005|, 2005 22:17
|
|
|
już ja mu się poopieram tak na powaznie moze jakos na gorąco albo rzeczywiście na klej, no to wtedy bedzie mały problem, wiem że problem jest mało popularny- mało kto w to ustrojstwo zagląda, ale jak mówicie że sięgnę elektrozawory, kable i gniazdko bez zdejmowania płytki to spróbuję, dzięki |
|
|
|
|
Savie [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Cze 2005|, 2005 14:16
|
|
|
ja jak remontowalem skrzynie to niestety jeden plastik gniazdka polamalem. szczesliwie w drugiej ktora mialem na czesci byl caly i z tym mi jakos poszlo, choc wielkim ulatwieniem byl fakt, ze mialem skrzynke na stole, wiec z dostepem od gory. nie jest chyba wklejane. nie pamietam, ale chyba tylko jakis o-ring tam siedzi. jak bedziesz czujny to dasz rade bez zniszczen.
kabelki i gniazdko siegniesz. nie wiem jak z zaworem bo nie pamietam, czy da sie go do gory wymanewrowac.
jesli hcodzi o zdejmowanie plyty sterujacej to tez nic strasznego tylko duzo srubek i trzeba ja potem bardzo precyzyjnie, z odpowiednimi momentami przykrecac. no i pamietac (w dokumentacji u olczaka to wszystko jest), ze sruby sa roznej dlugosci i mylac je mozna rozpieprzyc plyte. w razie zdejmowania plyty kup tylko papier-uszczelke gorna. plyta schodzi z blacha separujaca wiec nie pogubisz zadnych kulek itp. zachwoaj tylko wzgledna czystosc bo to cholerstwo lubi sie zacierac (precyzyjnie spasowane tloczki)
powodzenia
Maciek |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Wrz 2005|, 2005 20:08
|
|
|
Trochę czasu minęło ale kupiłem sobie w końcu to oto cacko
Jest to konektorek wchodzący do ASB, załączający 4 biegi i blokade konwektora.
Będę się zabierał za wymianę tego, ale chciałbym wiedzieć jak najwięcej przed zdjęciem miski. Pytanie dla kolegów którzy mieli z tym doczynienia a wiem że dobrze będzie jak się znajdzie choć jedna osoba , jak to sie stamtąd wyjmuje bo widzę ze ten konektorek ma taki haczyk i nie wiem czy on nie podchodzi pod płytkę sterowania, bo jezeli tak to już wiecej komplikacji od razu.
Mi to wygląda tak że wystarczy to obrócić o ileś tam stopni i wyciągnąć ale jeżeli macie jakieś doświadczenie z tym dajcie znać ponownie.
Tu jeszcze rysunek tego samego ale założonego na skrzyni:
|
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Wrz 2005|, 2005 20:37
|
|
|
Kurcze klinu, a gdzieś Ty to zdobył ?!? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Wrz 2005|, 2005 23:33
|
|
|
jest tylko jedno miejsce w łodzi gdzie można to dostać mianowicie ATZ
skup się i powiedz mi jak to wycgiągnąć no i czy trzeba tą płytkę sterowania odkręcać czy nie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |