$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak objechałem Audi 2,5 TDi
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak objechałem Audi 2,5 TDi
Autor Wiadomość
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Lis 2009|, 2009 07:34   Jak objechałem Audi 2,5 TDi

W weekend miałem okazję pobawić się 150 konnym 2,5 tdi a budzie A6, pojeździłem i stwierdziłem do właściciela że go objadę. Za pierwszym razem ja w moim VMie wystartowałem z pod świateł tak że audi nie wiedziało co się dzieje, drugi raz było jeszcze lepiej. Postanowiłem zamienić się autami żeby to sprawdzić i jak jeździłem Audi to mój Fordziel odjeżdżał mi za każdym razem. Pomyślałem że A6 jest walnięta, więc pojechałem do znajomego który ma taką samą i też porównaliśmy i ciągle to samo VM z przodu a VAGi daleko daleko. Tak więc RWD to podstawa
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |17 Lis 2009|, 2009 10:00   

a po bajce był dziennik :)
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
jesion6
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lis 2009|, 2009 23:30   

brontozaur - jak jeździsz samochodem to wczesniej odstaw dragi. Albo chociaz podziel sie z innymi.
Ostatnio zmieniony przez jesion6 |17 Lis 2009|, 2009 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arturrrr
[Usunięty]

Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 11:29   

Jest na to wytlumaczenie proste - zapewne w Audi siedzialo was 5-ciu i jeszcze dwoje w bagazniku ???
:-D
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 13:49   

Ehh koledzy, widzę że jesteście benzynowcami.

Audi ma 150 koni i tylko 310 Nm czyli o 17 więcej niż mój VM, na dodatek ma napęd na przód, moc silnik na starcie się nie liczy tylko moment.
Po skomentowaniu mojego posta większość z was i tak się zastanawia że jutro przetestuję swoje auto, że przecież mam tylko VM a wy macie np. 2,3 benzyna 150 koni i nie możliwe żebym was objechał, a tu niespodzianka diesel daje rade. No ale jak na razie komentują sami posiadacze mocnych aut :) .
Arturrrr jak jesteś z Krakowa, lub okolic chętnie bym się spotkał i wymienił uwagi na temat VM.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 14:00   

a deszczyk byl w weekend. Ałdi z TCSem nie poszaleje. Chyba ze quattro :)
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 14:51   

brontozaur napisał/a:
... i nie możliwe żebym was objechał, a tu niespodzianka diesel daje rade. ...

W pełni się z Tobą zgadzam. Niespodzianki są czasami fajne.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 15:05   

brontozaur napisał/a:
że przecież mam tylko VM a wy macie np. 2,3 benzyna 150 koni i nie możliwe żebym was objechał, a tu niespodzianka diesel daje rade.

Miałem możliwość skonfrontować osiągi scorków 2,3 LPG ASB i 2,5 VM MSB na trasie 550 km.
Identyczne kombiaki.
Żaden z nas nie miał czym odjechać drugiemu :690:
Dodatkowo koszt trasy wyszedł prawie identyczny.
Oczywiście 2,3 w MSB byłby trochę żwawszy.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 16:54   

Gaiger napisał/a:

Żaden z nas nie miał czym odjechać drugiemu :690:


Żeby takie rzeczy na serio testować legalnie, to trzeba najpierw wybrać się do Berlina (nielegalnie, to wybrać się na A2). Nie wiem gdzie bliżej jest droga nadająca się do wykazania czegokolwiek co do różnic pomiędzy Scorpio a Scorpio. A nawet pomiędzy VM a jakimś V8.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 17:36   

Widzę że troszkę poruszyłem sprawę. Panowie troszkę realizmu- nie mówię o prędkościach max czy prawie max, chodzi o przyspieszenie i jazdę w "normalnych warunkach" czyli miast. VM ma dużo wiecej momentu dlatego jest żwawszy, oczywiście w V max liczy się tylko moc.
Co do jazdy długodystansowej to w tym roku robiłem kilka razy trasę po 600 km (Kraków-gGiżycko, przez Częstochowę) w czasie ok 6,5 godz, 3 osoby, ful bagażnik, klima, spalanie na poziomi 8 litrów.

Gaiger
Żwawszy był oczywiście VM a nie 2,3?

Co do TCS to był wyłączony - różnica polega tylko na przeniesieniu napędu.
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 17:51   

brontozaur, z calym szacunkiem ale mam pod domem takie 2,5 i wiem co to potrafi a co potrafi VM
prawdopodobnie wałki rozrzadu w tym audi były wypiłowane bo ma najechane 400 tys - wtedy sie zgodze - VM miał prawo go objechac - jesli silnik tam zdrowy to nie miał takiego prawa - dane fabryczne danymi fabrycznymi - musiał byc oba auta na hamownie zaprowadzic i prztestowac je to wtedy mozna dyskutowac

:): )
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 18:07   

Boni napisał/a:
Żeby takie rzeczy na serio testować legalnie, to trzeba najpierw wybrać się do Berlina (nielegalnie, to wybrać się na A2).

Boni nie chodziło o testowanie V max.
To tylko subiektywne porównanie przyspieszeń obu aut jadących bądź jedno za drugim, bądź obok siebie.
brontozaur napisał/a:
Żwawszy był oczywiście VM a nie 2,3?

Przy starcie z miejsca 2,3 odchodził trochę, potem VM nadrabiał.
Przy, nazwijmy to, starcie lotnym było odwrotnie.
Pamiętaj tylko że 2,3 był w automacie który teoretycznie zamula auto.
W praktyce ASB redukował bieg przy przyspieszaniu.
Moim zdaniem obie wersje scorka mają podobną dynamikę jazdy, pomimo oczywistych różnic w stylu jazdy.
Vm od 90 zbiera się na 5 biegu, w 2,3 robi się KD i w sumie mamy to samo.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 18:35   

Waski napisał/a:
brontozaur, z calym szacunkiem ale mam pod domem takie 2,5 i wiem co to potrafi a co potrafi VM


Z człym szacunkiem Wąski ale to samo mogę powiedzieć o twoimVMemi, że miał zmulony, zajechany i pewnie przegrzany 3 razy silnik dlatego nie dawał rady z Audi, znam oba auta i wiem w jakim są stanie. O jakich hamowniach ty piszesz, to nie są auta nowe, czy też zrobione (podrasowane), auta używane codziennie, normalna eksploatacja, teoretycznie to Tal z ołowiu można łatwo usunąć a w praktyce jest zupełnie odwrotnie (sory taka mała dygresja zawodowa). Hamownia nigdy nie odda realizmu z jazdy.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 18:44   

brontozaur napisał/a:
nie mówię o prędkościach max czy prawie max, chodzi o przyspieszenie


zgodzę sie z Tobą, kumpel ma golfa V po chipie na 150km i 420coś Nm, na 400m bez problemu bierze T4 VR6 czy też hyundaia coupe 2.0 16v 140km, przy sprincie wgniata w fotel ale na autostradzie przy dużych prędkościach się już traci.
 
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |18 Lis 2009|, 2009 18:51   

mi mowisz ze hamownia nie odda tego o czym mowisz a sam sie podpierasz danymi fabrycznymi - hipokryzja ?
wiesz ze podstawowa wadą tego silnika 2,5 V6 są wycierajace się krzywki wałków rozrządu a co za tym idzie mniejsza sprawnosc silnika ?

jechałem takim autem ktore mialo jakies minimum 400 kkm nalotu (na liczniku 176 kkm) i nie chciał jechac zbytnio wiec luknełem na wałki i wszystko było już jasne - pisze więc do Ciebie o takim przypadku

bo jesli silnik jest w pelni sprawny to nie uwierze jak nie zobacze :)

Ps. inna sprawa ze pasek 130 konny tdi zrobi wiatrak z tego 2,5 i VMa bez zbędnego wysiłku :)
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group