$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak rozłożyć przekładnie kierowniczą w Emka3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozłożyć przekładnie kierowniczą w Emka3
Autor Wiadomość
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
  Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:30   Jak rozłożyć przekładnie kierowniczą w Emka3

KAŻDE ZDJĘCIE MOŻNA POWIĘKSZYĆ PRZEZ KLIKNIĘCIE NA NIE

Oto krótki opis jak rozebrać przekładnie w razie gdyby ktoś chciał wymienić simeringi lub miałby jakiś inny plan.

Po zdjęciu przekładni z auta należy ją dokładnie oczyścić z piasku, błota zmieszanego z płynem wspomagania(szczotka druciana, pędzel, trochę benzyny)

Naszym oczom ukazała się przekładnia wyprodukowana przez firmę ZF
Speedo napisał/a:
zeppelin foundation, firma zalozona przez barona cepelina w 1908 roku

http://www.zf.com/corpora...foundation.html


Po oczyszczeniu przekładni odkręcamy wszystkie przewody.

Następnie przystępujemy do rozbiórki.

Zabieramy się za wyjęcie segera z lewej strony przekładni.

Do podważenia segera użyjemy dwóch wkrętaków płaskich.

Seger podważamy przez wbicie końcówki śrubokręta w miejsce gdzie jest wcięcie w obudowie.

Następnym krokiem jest wykręcenie śruby do kasowania luzów. Ważne jest by prowadząc tą operację policzyć ilość obrotów w czasie odkręcania śruby. Najłatwiej markerem zrobić punkty odniesienia albo po prostu za punkty odniesienia użyć zapunktowanych miejsc na śrubie i obudowie

Naszym oczom po odkręceniu tej śruby ukazuje się sprężynka i tłoczek(czytaj kamień dociskowy). Wyciągamy sprężynkę i tłoczek. Tłoczek jest dość ciężko wyjąć ale wiadomo masz głowę i wszystko na miejscu to dasz rade

..oto on.

..i dochodzimy do miejsca gdzie zaczynamy oswobadzać wałek ze ślimakiem(czytaj - zębnik z zaworami hydraulicznymi)

Zdejmujemy osłonę przeciw błotną i pod nią znajdujemy kolejny seger

..no i segera już niema.

Teraz odkręcamy śrubę trzymającą wałek ze ślimakiem u dołu. najpierw odkręcamy śrubę zaślepiającą. Nie liczymy obrotów po prostu ją odkręcamy.

Po odkręceniu zaślepki ukazuje się naszym oczom śruba trzymająca wałek u dołu

Montujemy górę wałka w imadło i odkręcamy śrubę także nie licząc obrotów.

Teraz mocujemy przekładnie w imadło i zaczynamy demontaż od wyciągnięcia wałka ze ślimakiem przez uderzenia młoteczkiem poprzez punktak w dolną część tak gdzie jest gwint.
Naszym oczom ukazuje się wałek ze ślimakiem

Po wyjęciu wałka wyjmujemy listwę zębatą w stronę gdzie wyciągaliśmy pierwszego segera.

Teraz przystępujemy do operacji oględzin listwy zębatej. Listwa nie powinna być skrzywiona, skorodowana lub porysowana w części roboczej przemieszcza się w simeringach ze względu na to iż kiedy zamontujemy nowe uszczelniacze może dojść do ich ponownego uszkodzenia.


Nie będę opisywał sposobu usunięcia simeringów i ich montażu.
Część jest opisana tu:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=20353

Jedno na co pragnę zwrócić uwagę jest to by nie porysować części przekładni które są roboczymi lub które ze sobą współpracują. Wszelkie narzędzia poza częścią roboczą służąca nam do podważania, wybijania, wbijania okręcamy taśmą izolacyjna lub materiałową co ochroni przed niechcianymi uszkodzeniami.

W razie stwierdzenia uszkodzeń listwy zębatej polecam:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=16931

Zaczynamy składać. Kilka wskazówek.

Przed ta operacją ustawiamy wałek w takim ustawieniu. czyli listwa zębata jest wsunięta na równi z obudową a po zamontowaniu wałka ze ślimakiem dwa miejsca frezowania są skierowane na te dwa niebieskie punkty.


Jedynym łożyskiem które smarujemy jest łożysko dolne wałka ze ślimakiem. Jest ono wciśnięte w obudowę przekładni. Smarujemy je na grubo i dodatkowo nakładamy na zaślepkę smar.

Reszta łożysk jest smarowana płynem wspomagania.

Listwę zębatą smarujemy a dokładnie smar nanosimy na zęby.

Niewielką ilość smaru nanosimy także na górną część tłoczka kasowania luzu tam gdzie przychodzi sprężynka.

Po wkręceniu śruby kasowania luzu tyle obrotów ile było przy wykręcaniu i zgraniu punktów które zrobiliśmy zapunktujemy ją zabezpieczając przed wykręceniem.

Pamiętajmy o czystości w czasie składania przekładni ponieważ piasek lub opiłek metalu może uszkodzić pompę wspomagania lub inny element przekładni.

Pozdrawiam
TomiGra
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |29 Paź 2009|, 2009 16:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:41   

Ta od kasowania luzu jest od gory??gwint normalnie ??
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:46   

masa300789, kliknij na pierwsze zdjęcie to powiększysz je sobie i widać tą śrubę

masa300789 napisał/a:
gwint normalnie ??

normalny a jaki miałby być?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:49   

rozne wynalazki sa :-d w prawo dokrecasz w lewo odkrecasz..no chyba ze odwrotnie :-d
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:51   

masa300789 napisał/a:
rozne wynalazki sa :-d w prawo dokrecasz w lewo odkrecasz..no chyba ze odwrotnie :-d


jeżeli o to chodzi to standard :) bez udziwnień
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |26 Paź 2009|, 2009 20:52   

tak od prawie roku przymierzam sie do proby skasowania luzu..a jutro akurat jade wymienic drazek i ustawic zbieznosc.. to moze sprobuje zmiejszyc luz..
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |27 Paź 2009|, 2009 20:52   

masa300789, to bardzo delikatna operacja. Najlepiej oczyść tą śrubę i zaznacz jej ustawienie początkowe. Potem dokręć delikatnie o ząbek lub dwa widoczny na śrubie. Kierownica w czasie jazdy powinna wracać ze skręconej na wprost. Nie można dokręcać do oporu!!!
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |27 Paź 2009|, 2009 21:11   

Sam to kiedys sprobuje..mechanik nie chcial sie za to lapac :-d
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |28 Paź 2009|, 2009 09:19   

dupa nie mechanik ;) to jest normalny proces przy produkcji przekladni, jedną z operacji jest pomiar luzu i regulacja tej wartosci. "tloczek" jak to nazwal Tomi czyli kamien dociskowy ma zwykle plastikową wkladke slizgową ktora wspolpracuje z listwą - i zuzywa sie. U mnie w starym ZFie reguluje sie podkladkami - trzeba bylo zrobic 2 podkladki z alublachy piwnej ;)
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |28 Paź 2009|, 2009 18:30   

Akurat ten robi tylko zbieznosc..dobrze :690: a swoja droga jest leniwy.. bardzo :-d sam to zrobie tylko musze znalezc chwile :P
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |29 Paź 2009|, 2009 15:35   

a walek ze slimakiem to tzw zębnik z zaworami hydraulicznymi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group