rozerwany wąż chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 08:24
|
|
|
bingo napisał/a: | powinneś jeszcze podać stężenie ... |
A po jakiego grzyba to józerowi wiedzieć?
Najważniejsze to:
1. Przy jakiej temperaturze zamarza ?
2. Przy jakiej temperaturze wrze ?
3. Ile kosztuje 5L bańka, i dlaczego tak drogo ?
|
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 09:41
|
|
|
Reader napisał/a: | A po jakiego grzyba to józerowi wiedzieć? |
bo od tego zależy:
Reader napisał/a: | 1. Przy jakiej temperaturze zamarza ?
2. Przy jakiej temperaturze wrze ?
3. Ile kosztuje 5L bańka, i dlaczego tak drogo ? |
|
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 09:42
|
|
|
najwazniejsze jest przy ilu zamarza - reszta malo istotna
ja mam zalany sam koncentrat i nawet mnie to nie interere przy ilu wrze |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 09:45
|
|
|
w ciągu ostatnich 15 lat stężenia się zmieniły, a i nie wiem, czy nie zależą też od producenta (a tych jest już chyba kilku, z tego co zauważyłem). Jak kupuję czasem roztwór w beczkach, to muszę podać stężenie lub temp. zamarzania ...
[ Dodano: |26 Lis 2009|, o 11:44 ]
Waski napisał/a: | najwazniejsze jest przy ilu zamarza | - dokładnie, to jest podstawa. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 11:53
|
|
|
bingo napisał/a: | Reader napisał/a: | A po jakiego grzyba to józerowi wiedzieć? |
bo od tego zależy:
Reader napisał/a: | 1. Przy jakiej temperaturze zamarza ?
2. Przy jakiej temperaturze wrze ?
3. Ile kosztuje 5L bańka, i dlaczego tak drogo ? |
|
Jak sam zauważyłeś jedno od drugiego zależy, więc chyba oczywiste że, do józera bardziej przemawia temp. niż wartości stężeń.
Według kart katalogowych podane wyżej temperatury obu płynów są identyczne , stężenia natomiast różnią się.
Twoja sugestia jest bezzasadna . |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 14:59
|
|
|
Waski napisał/a: | najwazniejsze jest przy ilu zamarza - reszta malo istotna
ja mam zalany sam koncentrat i nawet mnie to nie interere przy ilu wrze |
A że tak zapytam, czy można jeździć z koncentratem? Czy on nie wpływa jakoś negatywnie na el. gumowe i takie tam? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 15:16
|
|
|
Oooooo miałem zapytać o to samo. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 17:45
|
|
|
bede se martwil jak bedzie trza wymieniac |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 17:52
|
|
|
Waski napisał/a: | bede se martwil jak bedzie trza wymieniac |
Tylko pytanie w którym momencie na trasie i o której godzinie może nadejść taka potrzeba? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |26 Lis 2009|, 2009 18:38
|
|
|
w VM mi maja mi pekaz węże ? wolne zarty |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |27 Lis 2009|, 2009 09:54
|
|
|
pablo19 napisał/a: | A że tak zapytam, czy można jeździć z koncentratem? Czy on nie wpływa jakoś negatywnie na el. gumowe i takie tam? | - ma gorsze właściwości przejmowania ciepła, co powoduje, że możesz silnik przegrzać, bo zmniejsza się wydajność wymienników. dlatego też stosuje się roztwory dobrane do zapotrzebowania, a nie sporo przewymiarowane. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|