|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
rozerwany wąż chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 16:40
|
|
|
ok, widzę, że coś jednak dyskusja pomaga i brontozaur zaczyna się uczyć ... za kilka / kilkanaście lat coś z niego będzie ...
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 16:47 ]
a co do wrzenia borego to podaliście temp. wrzenia koncentratu, a na tym chyba nikt nie jeździ ...
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 16:57 ]
brontozaur napisał/a: | no to poza zmniejszonym zapowietrzaniem i ograniczeniu kawitacji | - kazdy z podanych powodów jest wystarczający, ale pmyśl dalej, poczytaj posty w tym wątku, a moze znajdziesz kilka kolejnnych. i pewnie znowu stwierdzisz, że już o tym mówiłeś ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |24 Lis 2009|, 2009 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 19:33
|
|
|
Panowie cały czas nie mogę zrozumieć dlaczego mamy podwyższone ciśnienie skoro mam dziurkę w zbiorniku pod korkiem (no jakieś będzie ale chyba nie aż takie żeby zdecydowanie podnieść temperaturę wrzenia o 20 stopni). Struna napisał że korek utrzymuje ciśnienie - cholera mój jest prosty jak konstrukcja dyszla i na pewno nie może działać z zawór bezpieczństwa. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:02
|
|
|
brontozaur napisał/a: | cholera mój jest prosty jak konstrukcja dyszla i na pewno nie może działać z zawór bezpieczństwa. | nie wiem jaki jest w VM ale w reszcie mk3 jest sprężyna i zaworek w korku. Dopiero jak ciśnienie wzrośnie na tyle żeby pokonać napór sprężyny to jest upuszczane. Trzyma toto ponad 2 bary. Chyba na tyle sporo aby jednak podnieść temperaturę wrzenia o te 20 stopni. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:20
|
|
|
Struna napisał/a: | nie wiem jaki jest w VM |
Śmiem twierdzić że jest większe ciśnienie i temperatura niż w benzynowcu.
Edit oczywiście zaworek w korku jest. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |24 Lis 2009|, 2009 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:23
|
|
|
znaczy się kolega brontozaur, ma kalszycznie spedalony korek z nawiertem wykonanym przez pana henia w stodole |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:47
|
|
|
Struna napisał/a: | przez pana henia w stodole |
Raczej przez Sztefana Szfarcenburgeraz z Koln. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:18
|
|
|
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 21:18 ]
No to chyba raz na zawsze ustalilismy,ze uklad chlodzenia jest cisnieniowy i taki ma byc.Uwalony-odkrecony korek to prosty sposob na przegrzanie i zniszczenie silnika.Co ciekawe cisnienie w ukladzie jest na tyle duze(cirka 2 bary),ze nawet przy lekko cieknacej nagrzewnicy potrafi trzymac cisnienie dosc dlugo |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
Ostatnio zmieniony przez slawektg |24 Lis 2009|, 2009 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:21
|
|
|
tylko jest jedno ale - co innego odkręcić korek ( zmniejszamy gwałtownie ciśnienie ) a co innego jeździć z odkręconym czy tam nawierconym - wtedy nie mamy gwałtownego spadku ciśnienia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:26
|
|
|
Ok,tylko po co jezdzic z odkreconym-uwalonym.Jest to usterka i trzeba ja usunac.Usuwa sie przyczyne,a nie objawy. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:28
|
|
|
Struna napisał/a: | tylko jest jedno ale - co innego odkręcić korek ( zmniejszamy gwałtownie ciśnienie ) a co innego jeździć z odkręconym czy tam nawierconym - wtedy nie mamy gwałtownego spadku ciśnienia. |
Owszem ale jak ktoś nie wierzy niech przetestuje.
Ja widziałem jak rozgrzewany na odkręconym korku silnik zagotował płyn.
Waliło ze zbiorniczka aż miło. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:47
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Ja widziałem jak rozgrzewany na odkręconym korku silnik zagotował płyn. | owszem jest to możliwe. Moja staruszka 12V6 bez problemu dawała rady bez korka ( gdzies mi sie kiedyś zapomniało zakręcić czy się zapodział i pojeździłem tak ze dwa tygodnie bez problemu. Diesel i to VM to jednak nie stara V-ka i raczej bym się nie odwazył |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 08:52
|
|
|
ja już nawet na 12V nie odważę się - raz mi starczy ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 11:02
|
|
|
ja nawet kosiara jakiś czas na mocno zmniejszonym ciśnieniu jeździłem bo mi ciekło z węża w głowicy - da się |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 11:54
|
|
|
bingo napisał/a: | a co do wrzenia borego to podaliście temp. wrzenia koncentratu ... |
Racja, już poprawione. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 13:34
|
|
|
Reader napisał/a: | Racja, już poprawione. | - powinneś jeszcze podać stężenie, przy jakim to podajesz. są to przeciesz roztwory glikolowe ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |