$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - rozerwany wąż chłodniczy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozerwany wąż chłodniczy
Autor Wiadomość
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 16:40   

ok, widzę, że coś jednak dyskusja pomaga i brontozaur zaczyna się uczyć ... za kilka / kilkanaście lat coś z niego będzie ...

[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 16:47 ]
a co do wrzenia borego to podaliście temp. wrzenia koncentratu, a na tym chyba nikt nie jeździ ...

[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 16:57 ]
brontozaur napisał/a:
no to poza zmniejszonym zapowietrzaniem i ograniczeniu kawitacji
- kazdy z podanych powodów jest wystarczający, ale pmyśl dalej, poczytaj posty w tym wątku, a moze znajdziesz kilka kolejnnych. i pewnie znowu stwierdzisz, że już o tym mówiłeś ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |24 Lis 2009|, 2009 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 19:33   

Panowie cały czas nie mogę zrozumieć dlaczego mamy podwyższone ciśnienie skoro mam dziurkę w zbiorniku pod korkiem (no jakieś będzie ale chyba nie aż takie żeby zdecydowanie podnieść temperaturę wrzenia o 20 stopni). Struna napisał że korek utrzymuje ciśnienie - cholera mój jest prosty jak konstrukcja dyszla i na pewno nie może działać z zawór bezpieczństwa.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:02   

brontozaur napisał/a:
cholera mój jest prosty jak konstrukcja dyszla i na pewno nie może działać z zawór bezpieczństwa.
nie wiem jaki jest w VM ale w reszcie mk3 jest sprężyna i zaworek w korku. Dopiero jak ciśnienie wzrośnie na tyle żeby pokonać napór sprężyny to jest upuszczane. Trzyma toto ponad 2 bary. Chyba na tyle sporo aby jednak podnieść temperaturę wrzenia o te 20 stopni.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:20   

Struna napisał/a:
nie wiem jaki jest w VM

Śmiem twierdzić że jest większe ciśnienie i temperatura niż w benzynowcu.
Edit oczywiście zaworek w korku jest.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |24 Lis 2009|, 2009 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:23   

znaczy się kolega brontozaur, ma kalszycznie spedalony korek z nawiertem wykonanym przez pana henia w stodole ;)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 20:47   

Struna napisał/a:
przez pana henia w stodole


Raczej przez Sztefana Szfarcenburgeraz z Koln.
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:18   

[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 21:18 ]
No to chyba raz na zawsze ustalilismy,ze uklad chlodzenia jest cisnieniowy i taki ma byc.Uwalony-odkrecony korek to prosty sposob na przegrzanie i zniszczenie silnika.Co ciekawe cisnienie w ukladzie jest na tyle duze(cirka 2 bary),ze nawet przy lekko cieknacej nagrzewnicy potrafi trzymac cisnienie dosc dlugo
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
Ostatnio zmieniony przez slawektg |24 Lis 2009|, 2009 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:21   

tylko jest jedno ale - co innego odkręcić korek ( zmniejszamy gwałtownie ciśnienie ) a co innego jeździć z odkręconym czy tam nawierconym - wtedy nie mamy gwałtownego spadku ciśnienia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
slawektg 



Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 25 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:26   

Ok,tylko po co jezdzic z odkreconym-uwalonym.Jest to usterka i trzeba ja usunac.Usuwa sie przyczyne,a nie objawy.
_________________
806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!!
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:28   

Struna napisał/a:
tylko jest jedno ale - co innego odkręcić korek ( zmniejszamy gwałtownie ciśnienie ) a co innego jeździć z odkręconym czy tam nawierconym - wtedy nie mamy gwałtownego spadku ciśnienia.

Owszem ale jak ktoś nie wierzy niech przetestuje.
Ja widziałem jak rozgrzewany na odkręconym korku silnik zagotował płyn.
Waliło ze zbiorniczka aż miło.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 21:47   

Gaiger napisał/a:
Ja widziałem jak rozgrzewany na odkręconym korku silnik zagotował płyn.
owszem jest to możliwe. Moja staruszka 12V6 bez problemu dawała rady bez korka ( gdzies mi sie kiedyś zapomniało zakręcić czy się zapodział i pojeździłem tak ze dwa tygodnie bez problemu. Diesel i to VM to jednak nie stara V-ka i raczej bym się nie odwazył :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 08:52   

ja już nawet na 12V nie odważę się - raz mi starczy ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 11:02   

ja nawet kosiara jakiś czas na mocno zmniejszonym ciśnieniu jeździłem bo mi ciekło z węża w głowicy - da się :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 11:54   

bingo napisał/a:
a co do wrzenia borego to podaliście temp. wrzenia koncentratu ...


Racja, już poprawione.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |25 Lis 2009|, 2009 13:34   

Reader napisał/a:
Racja, już poprawione.
- powinneś jeszcze podać stężenie, przy jakim to podajesz. są to przeciesz roztwory glikolowe ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group