|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
rozerwany wąż chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |23 Lis 2009|, 2009 20:45
|
|
|
Potwierdzam.Zbyt duze cisnienie w wezach-korek lub uszczelka-glowica.poluzowanie korka to zly sposob. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Lis 2009|, 2009 22:45
|
|
|
slawektg napisał/a: | Potwierdzam.Zbyt duze cisnienie w wezach-korek lub uszczelka-glowica.poluzowanie korka to zly sposob. |
Slawek to bardzo dobry sposób...... na wykończenie silnika |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 10:15
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Slawek to bardzo dobry sposób...... na wykończenie silnika | - jezeli w prawidłowo funkcjonującym układzie temp. płynu moze osiągnąć 100*C ( i osiąga), do odkręcenie korka spowoduje, że będziemy mieli mieszaninę pary i płynu w układzie.
a jak ktoś nie wierzy:
sposób dla twardzieli - rozgrzać silnik i odkęcić korek (jeżeli nie mam racji, nic się nikumu nie stanie, jak mam rację, to nie ponoszę odpowiedzialności za rozległe poparzenia parą).
sposób dla inteligentnych - sprawdzić twardość węża, rozgrzać silnik i ponownie sprawdzić twardość węża. jeżeli jest twardszy, to albo wzrosło ciśnienie, albo materiał z którego jest wykonany wąż twardnieje od temp. Jeżeli wzrosło ciśnienie, to wzrosło, bo wzrosła temp., część płynu odparowało w zbiorniku (przekroczna temp. wrzenia), wzrosło ciśnienie i obniżyła sie temp. wrzenia lub też mamy bardzo dobrą pompę, która nam tak mocno podnosi ciśnienie. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 10:38
|
|
|
bingo napisał/a: | pamiętaj tylko, że przez obniżenie ciśnienia, obniżyłeś też temperaturę wrzenia płynu |
bingo- z całym szacunkiem ale nie pisz takich głupot. Odkręcając korek możesz jedynie obniżyć ciśnienie do ciśnienia jakie panuje na ziemi, czyli płyn wrze w temperaturze jaką podaje producent płynu czyli temperatura odpowiednia dla silnika.Z twojej wypowiedzi można by wywnioskować że układ chłodniczy pracuje na jakimś dużym nadciśnieniu który utrzymuje płyn w postaci ciekłej czyli BZDURA.
Tak więc jeśli gdzieś coś usłyszycie bądź przeczytacie to nie podawajcie tego bezmyślnie, bo forum czytają różni użytkownicy i jeszcze ktoś pomyśli że to prawda. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 10:49
|
|
|
brontozaur napisał/a: | bingo- z całym szacunkiem ale nie pisz takich głupot. Odkręcając korek możesz jedynie obniżyć ciśnienie do ciśnienia jakie panuje na ziemi, czyli płyn wrze w temperaturze jaką podaje producent płynu czyli temperatura odpowiednia dla silnika.Z twojej wypowiedzi można by wywnioskować że układ chłodniczy pracuje na jakimś dużym nadciśnieniu który utrzymuje płyn w postaci ciekłej czyli BZDURA.
Tak więc jeśli gdzieś coś usłyszycie bądź przeczytacie to nie podawajcie tego bezmyślnie, bo forum czytają różni użytkownicy i jeszcze ktoś pomyśli że to prawda. | - człowieku, to ty nie pisz bzdur - nawet w czajniku z gwizdkiem podnosisz temp. wrzenia przez podniesienie ciśnienia, a w górach temp. wrzenia obniża się. osuszając układy zamkniete robisz to obniżając ciśnienie, by woda wrzała już w temp ujemnych (wode możesz wyciągnąć z układów tylko w stanie gazowym, a nie ciekłym). A jak chcesz mieć jakąś substancję w stanie ciekłym, zamiast gazowym, to podnosisz ciśnienie. układ chłodniczy w skorpio jest ciśnieniowy, a twój poziom wiedzy i to, co przed chwilą napisałeś wyrażnie wskazuje, że nie masz nawet zielonego pojęcia o termodynamice. a je z tym mam do czynienia codziennie .... w tym przypadku to nawet wikipedia ma większą wiedzę.
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 11:14 ]
brontozaur napisał/a: | czyli płyn wrze w temperaturze jaką podaje producent płynu | - producen podaje temp. wrzenia dla danego ciśniena, najczęściej średniego atmosferycznego. i nie ma to nic wspólnego z temp. silnika. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |24 Lis 2009|, 2009 11:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 11:47
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Odkręcając korek możesz jedynie obniżyć ciśnienie do ciśnienia jakie panuje na ziemi, czyli płyn wrze w temperaturze jaką podaje producent płynu czyli temperatura odpowiednia dla silnika. |
Taaa jasne
Brontozaur układ chłodzenia ma nadciśnienie rzędu 1,2-1,5 atm.
To wystarcza żeby zwiększyć temp. wrzenia do około 130 stopni.
Normalna temperatura robocza silnika to zazwyczaj 90-100 stopni, punktowo w głowicy spokojnie dochodzi do 110-115 stopni.
Przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym płyn wrze przy ~94-96 stopniach.
Dalej twierdzisz że będzie OK ? |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 12:00
|
|
|
sorry gaiger, żle zrozumiałem twój poprzedni post. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 12:15
|
|
|
bingo napisał/a: | sorry gaiger, żle zrozumiałem twój poprzedni post. |
Spoko |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 13:22
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Dalej twierdzisz że będzie OK |
Po 1.
Płyn chłodzący ma temperaturę wrzenia większą niż 105 stopni
Po 2.
To jak odkręcisz korek to chodź byś miał pompę która daje 1000000 barów to woda zawrze w temp. ok 100 stopni bo ciśnienie jest takie jak działa na twoją głowę.
Po 3.
Jaki durny konstruktor zastosował by układ w którym podnosi się ciśnienie po to aby ciecz chłodząca wrzała w wyższej temperaturze? Nie łatwiej zastosować inną ciecz chłodzącą i odprężyć układ?
bingo - skoro zajmujesz się chłodnictwem i klimatyzacją to czy w twoich układach stosujesz ciecze o niskiej temp wrzenia i robisz układy o podwyższonym ciśnieniu?
Piszecie o czymś co w ogóle nie ma zastosowania w konstrukcji układów chłodniczych w silnikach spalinowych. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 13:29
|
|
|
brontozaur :
Temperatura wrzenia zależy silnie od ciśnienia, rosnąc wraz ze wzrostem ciśnienia. Zależność temperatury wrzenia od ciśnienia opisuje wzór Clausiusa-Clapeyrona.
Tyle w temacie pkt.nr 1. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 13:41
|
|
|
Mam wrażenie, że chyba jesteś najmłodszym uczestnikiem forum. Nie tylko nie masz zielonego pojęcia o termodynamice, ale nawet nie o fizyce, chemii i mechanice ... i to z poziomu szkoły podstawowej
brontozaur napisał/a: | Po 1.
Płyn chłodzący ma temperaturę wrzenia większą niż 105 stopni | - płyn chłodzący to nie jednorodna mieszanina składników, a temperatura wrzenia jest różna dla różnych składników. bez wnikania w szczegóły i różnych producentów - główny składnik czyli woda wrze przy 100*C w ciśnieniu atmosferycznym (czyli około 1 bar ciśnienia bezwzględnego) i to również w płynie chłodniczym. środki chemiczne mają za zadanie obniżyć temp. krzepnięcia.
brontozaur napisał/a: | Po 2.
To jak odkręcisz korek to chodź byś miał pompę która daje 1000000 barów to woda zawrze w temp. ok 100 stopni bo ciśnienie jest takie jak działa na twoją głowę. | - bo to nie pompa ci robi ciśnienie tylko poduszka powietrzna wytworzona przez płyn, który odparował. brontozaur napisał/a: | Po 3.
Jaki durny konstruktor zastosował by układ w którym podnosi się ciśnienie po to aby ciecz chłodząca wrzała w wyższej temperaturze? Nie łatwiej zastosować inną ciecz chłodzącą i odprężyć układ? | - po to durniu i idioto (bo już inaczej trudno ciebie nazwać), by m.in do chłodzenia silnika mozna było zastosować wodę oraz dlatego, że układy ciśnieniowe mają bardzo dużo zalet (daleko nie patrząc układ CO w domu - a po co tam ciśnienie? jak znajdziesz odpowiedz to wiele rzeczy będzie dla ciebie jaśniejszych)
brontozaur napisał/a: | bingo - skoro zajmujesz się chłodnictwem i klimatyzacją to czy w twoich układach stosujesz ciecze o niskiej temp wrzenia i robisz układy o podwyższonym ciśnieniu? | - to się nazywa termodynamika ... a chłodnictwo głównie z tego korzysta (są też inne rozwiązanie, nie wykorzystujące termodynamiki) brontozaur napisał/a: | Piszecie o czymś co w ogóle nie ma zastosowania w konstrukcji układów chłodniczych w silnikach spalinowych | - by się zgodził, ale mała korekta - to ty tak piszesz ... człowieku zrozum, że nie masz ani wiedzy, ani rozumu, a informacje, które posiadasz, nie mają żadnego pokrycia z rzeczywistością.
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 13:45 ]
Adam73 napisał/a: | brontozaur :
Temperatura wrzenia zależy silnie od ciśnienia, rosnąc wraz ze wzrostem ciśnienia. Zależność temperatury wrzenia od ciśnienia opisuje wzór Clausiusa-Clapeyrona. | - dla brontozaura to już zbyt naukowe podejście. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |24 Lis 2009|, 2009 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 14:08
|
|
|
Speedo napisał/a: | bingo napisał/a:
- po to durniu i idioto
Panowie Panowie Panowie... może podyskutujmy sobie bez ubliżania? | - ok, poniosło mnie, przepraszam za te określenia bronozaura |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 14:13
|
|
|
O , w dziale diesel znowu jakaś nerwowa atmosfera...
Z kart charakterystyki płynów chłodniczych:
Petrygo - temp. wrzenia - min. 107,5 °C
Borygo - temp. wrzenia - min. 107,5 °C
Korek łatwo sprawdzić czy trzyma te fabryczne 0,12 - 0,15 MPa.
Jeśli nie trzyma tego zakresu to wymienić na sprawny.
Jeśli trzyma zakres, a problem z przewodami to wymienić przewody na sprawne.
Jak ktoś wątpi w istnienie zależności między temp. wrzenia a ciśnieniem , niech sobie przypomni jak działa "szybkowar". Zamknięcie szczelne garnka podnosi ciśnienie i powoduje że, zupa gotuje się w wyższej temp. a dzięki temu szybciej. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |25 Lis 2009|, 2009 11:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 14:48
|
|
|
Speedo napisał/a: | po to durniu i idioto | z braku argumentów puszczają nerwy,nie przejmuję się bo to świadczy tylko kulturze.
Dlaczego staracie się wytłumaczyć coś co jest oczywiste (ciśnienie i wrzenia)?
Odpisałeś że: "bo to nie pompa ci robi ciśnienie tylko poduszka powietrzna wytworzona przez płyn, który odparował." czyli wyszło na moje że skoro odkręcisz korek to płyn będzie wrzał w temp. i ciśnieniu atmosferycznym i nic więcej. A zacząłeś od tego że ktoś obniży ciśnienie prze poluzowanie korka i przez to obniży się temperatura wrzenia, jak wlewasz płyn do układu to wiesz że jego temp wrzenia przy ciśnieniu ok 1 bara wynosi tyle i tyle i nie zastanawiasz się czy wrośnie ci ciśnienie w układzie czy też spadnie. Jeszcze raz ci napiszę może w końcu zrozumiesz nikt nie projektuje układów chłodzenia silników w ten sposób że podnosi się w nich ciśnienie tylko po to żeby podnieść temp wrzenia płynu chłodzącego bo to jest idiotyczne. Po to się stosuje odpowiednie chłodnice cieczy chłodzącej aby ciecz się nie "zagotowała".
napisałeś : "to się nazywa termodynamika ... a chłodnictwo głównie z tego korzysta (są też inne rozwiązanie, nie wykorzystujące termodynamiki)" - tak samo z siebie i pewnie babcia na drutach robi takie układy, dla mnie każda zmiana energii to termodynamika, no ale to ty jesteś fachmanem.
napisałeś "że układy ciśnieniowe mają bardzo dużo zalet" - jeśli chodzi o CO,no to poza zmniejszonym zapowietrzaniem i ograniczeniu kawitacji nic innego nie mogę wymyślić. Proszę podaj te "dużo" zalet, tylko nie pisz o temperaturze wrzenia bo się ośmieszysz.
Reader napisał/a: | Jak ktoś wątpi w istnienie zależności między temp. wrzenia , niech sobie przypomni jak działa "szybkowar". Zamknięcie szczelne garnka podnosi ciśnienie i powoduje że, zupa gotuje się w wyższej temp. a dzięki temu szybciej. | - raczej nikt w to nie wątpi
[ Dodano: |24 Lis 2009|, o 14:49 ]
Cytat: | Petrygo - temp. wrzenia - min. 107,5 °C
Borygo - temp. wrzenia - min. 160 °C |
Dokładnie tak jest, a jeżeli byśmy podnieśli ciśnienie jeszcze w układzie to te temperatury poszybują w górę, czyl było by bardzo ciężko "zagotować auto" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2009|, 2009 15:17
|
|
|
brontozaur, ale korek właśnie utrzymuje stale podwyższone ciśnienie w układzie - o to chodzi. Dopóki utrzymuje to możesz mieć np. temp płynu 120 st i się nie gotuje, ale jak nagle to ciśnienie zmniejszysz przez odkręcenie korka to płyn zacznie wrzeć. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |