$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Biodiesel lac czy nie lac
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Biodiesel lac czy nie lac
Autor Wiadomość
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |18 Wrz 2009|, 2009 16:59   Biodiesel lac czy nie lac

Biodiesel lac czy nie lac, no właśnie jestem ciekaw waszych opini na ten temat przeleciałem kilka forów i tak jak są zwoleninicy są i przeciwnicy, jak to ma się do silników które są pomontowane w autach marki ford td,tdi,tddi itp...Sam właśnie stoje przed tym dylematem czy moje tddi strawi biodiselka.Więc będe wdzięczny za porady.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |18 Wrz 2009|, 2009 17:08   

ja testowalem bio na Escorcie 1.8 TD 90KM i na 70KM, ten 90KM gorzej odpalal rano i sobie odpuscilem szybciutko. Do tego 70KM lalem jezdzil ok przez jakis czas, z czasem cos zaczelo wariowac przy pompie,bo obroty same wzrastaly i mial chwilowa czkawke przy jakis ok 2500obrotow. Po zmianie na normalne paliwo bylo ok. Dodam ze nie byl to jednorazowy wybryk, testowalem wiele razy to paliwo i nie byla to wina jakiejs tam jednej dostawy.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |18 Wrz 2009|, 2009 17:14   

zelazny_gst, powiem tak,znajomy kupował bio do Ostrówka. Jak tylko koparke zgasił tak już nie odpalił. Mechanik który przyjechał naprawiać stwierdził że pompa wtryskowa jest totalnie zamulona.Po wypompowaniu "biocuda" i zalaniu zwykłego diesla wszystko wróciło do normy.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Wrz 2009|, 2009 17:19   

My zwykłe diesle czasami przepalamy na tym paliwku ze stacji Bliska, ogólnie jest OK, zapach wiadomo jaki, ale coś tam po jakimś czasi czuć, że ten motor inaczej pracuje, do ciągnika (Ursus) bardzo często to lejemy ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
robkom 



Auto: Omega '98 MV6 nivo
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Lut 2007
Skąd: Osięciny
Wysłany: |20 Wrz 2009|, 2009 07:34   

ja w swoim kadecie śmigałem na bio całe lato... spalanie takie samo jak na zwykłej ropce. Dłużej odpala rano. Strasznie zasyfia filtr.. ja po jakiś 3tyś. musiałem zmienić na nowy bo tak się zakleił że pompa się zapowietrzała. Z powrotem wróciłem do zwykłego oleju napędowego.
_________________
Jest:
Omega '98 B 3,0 MV6 ASB TECH, HANA, GOLD
Vectra B 1,6 '96 LPG
Były:
MK3 Coss '98 Ghia AGIS
 
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |20 Wrz 2009|, 2009 14:04   

1 kumpel - pasiok b5 leje i jeździ bez problemu
2 kumpel - golf I leje i jeździ bez problemu
3 kumpel - nissan sunny leje i wiecznie mu coś się dzieje pompą wtryskową i wtryskami

pytałem ich co sądzą o tym paliwie to jest im to narazie obojętne (bo tańsze) ale jednak na zime to chyba tak jak wszyscy piszą, przerzucą się na zwykły ON

...poza tym jeszcze dużo zależy od stanu silnika i układu zasilania.
Ostatnio zmieniony przez YGH |20 Wrz 2009|, 2009 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mass44 



Auto: Brak scorpio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2008
Skąd: Dębica
Wysłany: |20 Wrz 2009|, 2009 22:26   

1. Escort 1,8 TD Problemy z odpalaniem
2. Renault 19 1,9D Problemy z odpalaniem, zapowietrzanie sie pompy
3. Scorpio Vm Problemy z odpalaniem i też się zapowietrzał po tym specyfiku i już nie pomogło lanie normalnej ropy :[

Czytałem gdzieś w necie że ten bioester wypłukuje wszystkie syfy z silnika i potrafi stare uszczelnienia rozpuścić :] tak że nie polecam
_________________
jest:
Lancia Lybra 2,4 JTD
Lancia Phedra 2.0JTD Pullman
Było :
mkIII 2,3 KOMBI, 2,5TD VM
MKI 2,0 DOHC
mkII 2,0 Kombi, hb 2,0 DOHC ASB
 
 
 
Pierre 
DPL49AT



Auto: renia Laguna kombi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Cze 2007
Skąd: Legnica
Wysłany: |21 Wrz 2009|, 2009 15:13   

14 lat doświadczenia po serwisach kilku marek i powiem/napisze jedno - NIE lać!!!!

mass44 napisał/a:
bioester wypłukuje wszystkie syfy z silnika


i wtryski też skutecznie zalatwia. Ale zeby prawde napisac to tylko we wschodniej europie takie rzeczy sie dzieja Zachód ma inne normy odnośnie -bio i u nich na ichniejszym dieslu sillniki daja rade - nawet common rail'e
_________________
Stanowczo stwierdzam, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 08:51   

W łikend zajrzałem do Ursusa i zobaczyłem całkiem fajnie zalepiony odstojnik takim glutem pochodzącym z Bio. Ogólnie do Ursusa się nadaje, ale proponuje co jakiś czas zalać zwykłej ropuchy to może będzie rozpuszczała tego gluta. Patrząc na powyższe nie wiem czy lał bym Bio non stop do swojego diesla, na pewno co jakiś czas zalewałbym zwykłym ON. Aha, przy pługu czuć lekki osłabienie ciungnika.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |22 Wrz 2009|, 2009 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
--Marcin-- 
603-773-876



Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 09:59   

:-d Renault 21 95r. bez turbo 2,1 D - daje rade, bez problemu odpala w zimę i w lato, spod świateł bierze wszystkie kosłorty ;) nie zostawia chmury czarnego dymu, jedynie zostawia woń smażonych placuszków :P - :690: zobaczymy ile to jeszcze będzie trwało :P
_________________
Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =<
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 10:28   

--Marcin-- napisał/a:
:-d Renault 21 95r. bez turbo 2,1 D - daje rade, bez problemu odpala w zimę i w lato, spod świateł bierze wszystkie kosłorty ;) nie zostawia chmury czarnego dymu, jedynie zostawia woń smażonych placuszków :P - :690: zobaczymy ile to jeszcze będzie trwało :P

A to fakt, ale Pug 309 1.9D jakoś tak trochę prycha na tym Bio.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 21:45   

Więc ogólnie rzec można że biodiselek odpada,zastanawia mnie jedno byłem dziś u klienta patrze że ma focusa po pytaniu jaki silnik padło że tddi no to się pytam na czym jeździ czy leje biodiesela gości mówi mi że po co opala się olejem opałowym i to samo leje do focusa,więc jak to jest że bio silniczki nie chcą połykać a oranżadke tak, gdzie tu logika producentów paliw przecież to powinno być odwrotnie że bio jak najbardziej a jak ktoś wleje czerwone to od razu układ paliwowy do wymiany,słyszałem opinie w pracy że leprze czerwone niż bio.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 21:49   

Zobaczymy jak bedzie wyglądała glowica i gniazda zaworów za 6 miesięcy po paleniu oranżadą . :twisted:
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 21:51   

LOL to Benzyna też jest BIO? Ja tu tankuje :one: http://www.st1.eu/index.php?id=2389 i coś tam pisze ło tym :?
 
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |22 Wrz 2009|, 2009 21:58   

Adam73 napisał/a:
Zobaczymy jak bedzie wyglądała glowica i gniazda zaworów za 6 miesięcy po paleniu oranżadą . :twisted:



Gościu już tak 3 lata jeździ odkąd dom wybudował a focus ma już nalatane ponad 400 tyś.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group