|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
VM umarł - stało się to co stać się w końcu miało |
Autor |
Wiadomość |
woso1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 03:22 VM umarł - stało się to co stać się w końcu miało
|
|
|
Witam wszystkich po długiej przerwie nie działania forum!
Niestety po 2 latach jazdy VM-em i 2 latach ogólnego zadowolenia z silnika (oprócz wyskakujących lasek na 3cim i 4tym garze-luz ok 1mm na wydechach) nastąpił zgon w/w silniczka. Od ciagłego popuszczania i dociągania podstawki konika w celu upchnięcia wypadniętej laski urwała się jedna szpilka. Niestety zanim dojechałem do domu urwała się też druga. Jedną udało się wykręcić, lecz w drugiej po próbie nawiercenia otworu został kawałek wiertła. Nie pozostało mi nic innego jak zabrać się za demontaż głowic i dobrać się do szpilki od drugiej strony.Mam tylko do Was fachowców pytanko o moment dokręcania głowic bo kolejnośc znam i ewentualnie jakieś porady na co zwracać szczególną uwagę przy montażu. Czy głowice po zdemontowaniu trzeba planować czy nie. Teraz w sumie stoję z robotą, czekam na dostawę z allegro nasadek co by szpilki mocowania głowic i wtryskiwacze wykręcić, bo w zadnym sklepie oczywiscie nie mają takich rzeczy. Mam nadzieję że dobre kupiłem (12 i 14). Z wtryskami też jaja są bo klucz 27 za ciasny a 28 za luźny, ale widocznie w fordach tak juz jest. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 09:04
|
|
|
skocz do specow od glowic ( w Bielsku mam pewny adres ale pewnie znajdziesz blizej) i sprawdz czy sa proste. ( np. ponoc sie nie planuje glowic w 2,9 a jednak byly krzywe i trzeba bylo) |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 09:29
|
|
|
woso1975 napisał/a: | Nie pozostało mi nic innego jak zabrać się za demontaż głowic i dobrać się do szpilki od drugiej strony |
Nie wiem jak chcesz to zrobić, w końcu to nie są przelotowe otwory.
Jedyna opcja to rozwiercenie szpilki od góry.
Głowice należałoby sprawdzić i jeżeli będą krzywe splanować, tylko koniecznie wszystkie na ten sam wymiar. Te końcowe płytki też.
Co do reszty to wrzucę opis wieczorem jak wrócę z pracy. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 11:24
|
|
|
marcys napisał/a: | skocz do specow od glowic ( w Bielsku mam pewny adres ale pewnie znajdziesz blizej) i sprawdz czy sa proste. ( np. ponoc sie nie planuje glowic w 2,9 a jednak byly krzywe i trzeba bylo) |
Ło Bosze. To są 4 osobne głowice. Na pewno trzeba je planować. I te 2 aluminiowe płaskowniki (1 z przodu i 1 z tyłu). Jak urwałeś wiertło w otworze??? Trzymałeś głowicę między kolanami? Czy nie wyciągałeś wiertła i zakleiłeś je wiórami?
Do wykręcenia wtrysków używaj klucza rurowego. I powinno być dobrze. |
_________________ Waldi |
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |28 Sie 2009|, 2009 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
woso1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 13:47
|
|
|
Wiertło ułamałem próbując rozwiercić szpilkę w głowicy zamontowanej na samochodzie i trochę trzeba było sie wyciągnąć do 3-go cylindra, ręka się obsunęła i stało się. W najgorszym wypadku pozostanie zakup głowicy, a przy okazji popychacze sobie wymienię. Nie wiecie jaki może być koszt planowania głowic? |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 14:49
|
|
|
40 dyszki za sztuke wzyz ( ale to raczej po znajomosci) |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 15:18
|
|
|
marcys napisał/a: | 40 dyszki za sztuke wzyz ( ale to raczej po znajomosci) |
Oczywiście 40x4 + ze 20 za płytki końcowe |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
pavlo88 [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2009|, 2009 18:50
|
|
|
jak mi się szpilka urwała i nie poszła wykrętakami wpadłem na pomysł żeby wykręcić lewym gwintownikiem no i się oczywiście urwał to go diax'em z diamentowymi końcówkami zniszczyłem, wiertla diamentowe nie dały rade ale wiertło jest raczej miększe niż gwintownik to możesz jeszcze tak spróbować jak nie ściągnąłeś głowic |
Ostatnio zmieniony przez pavlo88 |28 Sie 2009|, 2009 18:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
woso1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Sie 2009|, 2009 04:05
|
|
|
i tak muszę je ściągnąć bo jak już wspomniałem za duzy luz na zaworach, a poza tym albo jakiś przedmuch mam albo jakiś zawór ssący nieszczelny bo wali we filtr powietrza i słychać taki dudniący odgłos. No i chciałbym zrobić to raz a porządnie, bo jeszcze zamierzam nim trochę się pobujać trochę. A do silnika zarzutów raczej nie miałem, oleju nie brał wcale, nie grzał się, spalanie średnie ok 8.5l/100km, a na trasie z katowic do przemyśla jak bardzo się starałem to udało mi się uzyskać 5.1, no ale to na kompie pokazywał a zazwyczaj wychodzi trochę wiecej. No ale zobaczymy czy się uda bo mogłem go załatwić jeżdżąc 3 dni na 3 garach. Oleju w każdym razie spuściłem 14l , pół na pół z paliwem zmieszany. No ale się nie dziwię bo zawory zamknięte były a paliwo do cylindra cały czas szło więc gdzieś musiało się dostać. Ale przynajmniej wiem,że juz grzebane było w silniku bo zauważyłem że głowice ktoś punktakiem ponumerował i 4 z 2 są pozamieniane. |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |30 Sie 2009|, 2009 12:58
|
|
|
witam miałem podobne przypadki z urwanymi wiertłami poniżej poziomu różnych płaszczyzn wkładałem w urwane wiertło dwie kolki -igiełki łożyskowe za pomocą kombinerek wykręcasz powodzenia adamf.............................
[ Dodano: |30 Sie 2009|, o 12:59 ]
witam miałem podobne przypadki z urwanymi wiertłami poniżej poziomu różnych płaszczyzn wkładałem w urwane wiertło dwie rolki -igiełki łożyskowe za pomocą kombinerek wykręcasz powodzenia adamf............................. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |30 Sie 2009|, 2009 22:32
|
|
|
woso1975 napisał/a: | Mam tylko do Was fachowców pytanko o moment dokręcania głowic bo kolejnośc znam i ewentualnie jakieś porady na co zwracać szczególną uwagę przy montażu. |
Dobra dokręcanie wygląda tak:
1. położyć wszystkie glowice na bloku
2. przykręcić lekko kolektor ssący bez uszczelki
3. dokręcić śruby M14 w kolejności siłą 30 Nm
4. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kąt 70 stopni
5. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kolejne 70 stopni
6. dokręcić śruby M12 w kolejności siłą 30 Nm
7. dociągnąć śruby M12 w kolejności o kąt 85 stopni
8. zdjąc kolektor ssący i zamontować ponownie z nową uszczelką - dokręcić na 32 Nm
9. założyć koniki zaworów i dokręcić na 33 Nm
10. wtryskiwacze 69 Nm
11. kolektor wydechowy 32 Nm
12. odpalić silnik, rozgrzać do temp roboczej 90 stopni
13. pozostawić do ostygnięcia, najlepiej przez noc
14. dociągnąć głowicę w następujący sposób:
Działamy na śrubach w kolejności takiej jak podczas przykręcania ale od A do C i dopiero przeskakujemy do następnej śruby.
Śruby M14
A. poluzować o kąt 180 stopni
B. dokręcić z siłą 30 Nm
C. dociągnąć o kąt 130 stopni
Śruby M12
D. dociągnąć z siłą 90 Nm |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |30 Sie 2009|, 2009 22:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
woso1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Sie 2009|, 2009 08:54
|
|
|
Dzięki, na pewno Twój opis okaże się bardzo pomocny |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |31 Sie 2009|, 2009 20:56
|
|
|
woso1975 napisał/a: | a poza tym albo jakiś przedmuch mam albo jakiś zawór ssący nieszczelny bo wali we filtr powietrza i słychać taki dudniący odgłos. | Takie sa objawy za duzego luzu na zaworach.Obojetnie z jakich przyczyn |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
woso1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Wrz 2009|, 2009 19:31
|
|
|
Głowice zrzucone, nie wiem czemu 4 uszczelki były bo podobno jedna jest. 3szt popychaczy na pewno do wymiany bo zabezpieczenia ledwo sie trzymają. Jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić popychacze które sprawne a które nie? |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Wrz 2009|, 2009 21:04
|
|
|
woso1975 napisał/a: | Głowice zrzucone, nie wiem czemu 4 uszczelki były bo podobno jedna jest. |
Do sierpnia '96 są 4 dzielone uszczelki głowic, od września '96 jedna cała.
Pytanie co tam u ciebie narzeźbione jest...
woso1975 napisał/a: | Jak sprawdzić popychacze które sprawne a które nie? |
Praktycznie nie da się sprawdzić.
Możesz jednie zobaczyć czy te rolki na dole popychaczy nie mają luzów na łożyskowaniu, samej hydrauliki nie przetestujesz.
Proponowałbym jednak wymienić wszystkie 8, zapłacisz więcej ale i tak mniej niż zrzucając drugi raz głowice. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |