$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie chce jechać i coś wyje na "D"! Reszta jest ok.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie chce jechać i coś wyje na "D"! Reszta jest ok.
Autor Wiadomość
jackdeville
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2009|, 2009 21:28   Nie chce jechać i coś wyje na "D"! Reszta jest ok.

Chłopaki pomóżcie! Nie znalazłem takiego przypadku na forum, ale może ktoś już to przerabiał? Mianowicie na pozycji "D" nie ma jazdy, tzn. jest ale tak jakby jej nie było. Jak wrzucę na "1","2","3" lub "R" to normalnie jedzie. Jak wrzucę "D" kiedy samochód jest rozpędzony to normalnie wrzuca 4 bieg i lock-up. Jednak nie chce redukować, a jak stanę to na "D" juz nie ruszę. Ponadto jak chcę ruszyć z pozycji "D" to ze skrzyni dobiegają jakieś dziwne jęki. Może konwerter się sypnął? Aha, chodzi mi o 2.9 12V z A4LD z 1990r.

Opiszę jeszcze jak mi się to stało. Ruszyłem normalnie na "D". Po chwili zaczął mocno piszczeć pasek klinowy, więc wrzuciłem na "N" i przegazowałem, żeby przestał piszczeć. Jednak kiedy wrzuciłem z powrotem na "D" to jazdy już nie było!

Proszę o wszelką pomoc! Auto służy mi w codziennych dojazdach do pracy. Jeżeli ktoś coś wie to niech napisze smsa, czy nawet puści strzałkę na mój nr 695-756-925 to oddzwonie. Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Ostatnio zmieniony przez jackdeville |21 Lip 2009|, 2009 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Lip 2009|, 2009 21:32   

Poczytaj tutaj
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |21 Sie 2009|, 2009 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Casey
[Usunięty]

Wysłany: |21 Sie 2009|, 2009 18:19   

Adam_2000 napisał/a:
Poczytaj tutaj


Mi się otwiera strona główna FST :neutral:
Mam ten sam problem co kolega i chętnie bym poczytał co może być przyczyną.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Sie 2009|, 2009 18:48   

Teraz link już będzie działał.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Casey
[Usunięty]

Wysłany: |21 Sie 2009|, 2009 19:04   

Dzięki bardzo!!!
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |21 Sie 2009|, 2009 23:25   

jackdeville napisał/a:
Może konwerter się sypnął?

Objaw całkowitego uszkodzenia konwertera jest tylko jeden :)
Pojazd nie jedzie :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Sie 2009|, 2009 11:53   

Adam, ale to jest A4LD a nie wasze wielorybnicze wynalazki - jack, pierwsze to taśma 4, może się urwała czy cokolwiek, znajdź jak się ją reguluje, i spróbuj wyregulować, jak nie będzie oporu na śrubie regulacyjnej, to znaczy że taśma jest luźna, a kawałki kotwicy taśmy albo napinania leżą w skrzyni...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Sie 2009|, 2009 12:16   

Prawda Boni, ale hydraulika jest w zasadzie ta sama.
Natomiast to :
jackdeville napisał/a:
Jak wrzucę "D" kiedy samochód jest rozpędzony to normalnie wrzuca 4 bieg i lock-up. Jednak nie chce redukować, a jak stanę to na "D" juz nie ruszę.

sugerowałoby zacięcie EZ 3/4 w pozycji załączony. Albo się zaciął, albo jest jakieś zwarcie i cały czas dostaje zasilanie.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |24 Sie 2009|, 2009 04:40   

OK, ja przecież nie mówię że to nie może być EZ (i parę innych rzeczy), ale rozluzowana taśma w A4LD jest jakby znacznie bardziej prawdopodobna ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |29 Sie 2009|, 2009 23:22   

Na taśmę bym raczej nie stawiał, gdyż żadna taśma nie pracuje w momencie wrzucenia D i próbie ruszenia. Postawiłbym, w optymistycznym przypadku - za niskie cisnienie (zacięty governor, lub modulator ewentualnie coś w samej płycie sterowania), a bardziej pesymistycznym - uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe niskich biegów. Ale to i tak tylko totalizator.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
Ostatnio zmieniony przez 1Bodzio |29 Sie 2009|, 2009 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |29 Sie 2009|, 2009 23:38   

1Bodzio napisał/a:
zacięty governor

I to może być właśnie przyczyna. Zapomniałem o nim ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
piotrsanandreas
[Usunięty]

Wysłany: |4 Lis 2009|, 2009 19:41   

przepraszam że rozkopuje temat ale mamy ten sam problem,
i co w końcu wyszło
1Bodzio napisał/a:
zacięty governor
???

bo u nas jest taka różnica że po wżuceniu D bardzo bardzo się ślizga ale rusza, ledwo ledwo i nie wyje na D

ps. postawnowiłem odkopać niż tworzyć nowy :):
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |4 Lis 2009|, 2009 22:39   

ślizga się na 1 biegu czy na każdym ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
fiebik 



Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Paź 2005
Skąd: Iława Warm-Maz
Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 00:42   

piotrsanandreas napisał/a:
bo u nas jest taka różnica że po wżuceniu D bardzo bardzo się ślizga ale rusza, ledwo ledwo i nie wyje na D
jakie auto? czy jest wsteczny?
_________________
`93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam
 
 
 
piotrsanandreas
[Usunięty]

Wysłany: |5 Lis 2009|, 2009 08:43   

gufer-posepny napisał/a:
ślizga się na 1 biegu czy na każdym ?


ślizga się tylko na D (tzn.1,2,3) bo jedynie jak można jechać żeby się nie ślizgał to 1,2,3,D ,wtedy się nie ślizga, dodam że gdy lewarek jest w pozycji D to nie ślizga się tylko na czwórce.

Cytat:
jakie auto? czy jest wsteczny?


scorpio '93 2.9v6 12v , wsteczny działa
Ostatnio zmieniony przez piotrsanandreas |5 Lis 2009|, 2009 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group