Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja wiązki silnka 2.0 8V 95r.
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 14:07   Regeneracja wiązki silnka 2.0 8V 95r.

Do regeneracji wiązki silnika może nakłonić nas:

1.Nieprawidłowa praca jednostki napedowej
2.Pojawiające się "kwiatki".

W moim przypadku pkt.2 był wystarczający aby odpowiednio wcześniej zająć się tematem nie czekając na pogorszenie pracy czy wręcz unieruchomienie silnika.

Przykładowe "kwiatki" na instalacji:


1. Do wykonania nowej wiązki potrzebujemy :

Materiały:

1.Dobrej jakości przewód elektryczny 0,75 mm2 , ja użyłem SIF0.75-Y firmy HELUKABEL
2.Nowe wtyczki dwupinowe.
3.Osłony karbowane 16 , 13 , 11 , 9 , 5
4.Dobrej jakości taśma izolacyjna , ja użyłem winylowej SCOTCH 33 firmy 3M
5.Koszulka termokurczliwa 3,2

Narzędzia:

1.Lutownica
2.Cyna , topnik
3.Ściągacz izolacji
4.Kombinerki
5.Cęgi
6.Nóż uniwersalny
7.Źródło ciepła

2. Demontaż:

Rzucamy okiem na zagadnienie od strony teoretycznej:

http://www.fordscorpio.co...C8VDescript.pdf

Aby ułatwić rozpinanie wszystkich końcówek, demontujemy układ dolotowy luzując opaskę zaciskową na korpusie przepustnicy i zwalniając zatrzaski łączące obudowe filtra powietrza z przepływomierzem.
Ponieważ wykonywałem prace bez kanału, niezbędnym okazało się podniesienie przedniego prawego koła i wczołganie się pod samochód celem odpięcia wtyczek od czujnika wału korbowego i cisnienia oleju.
Uwaga !
Zanim wejdziemy pod samochód, koniecznie podstawmy solidną podporę i opuśćmy na nią pojazd.

Tak wygląda interesujący nas kawałek instalacji po wyjeciu z samochodu:


3. Regeneracja

Usuwamy izolacje aby odsłonić przewody.
Sprawdzamy zgodność połączeń z Listą Połączeń

Rozbieramy Wtyk Złącza Głównego


Demontujemy pokrywę zewnętrzną.
Odpinamy pokrywę z numerowanymi otworami.
Demontujemy czerwone listwy.
Odginamy delikatnie zatrzaski kolejno wyjmując przewody razem z pinami.



Obcinamy piny z kawałkami przewodów(dzieki temu większość pinów trafi z powrotem na swoje miejsce).


Czyścimy części składowe WZG.
Korzystając z Listy Połączeń docinamy odpowiedniej długości kawałek nowego przewodu , zarabiamy odpowiedni pin na jego końcu (wykorzystałem stare piny odginając zacisk izolacji, odcinając resztke starego przewodu) zaciskając izolacje i lutując bezposrednio do konektora.


Następnie tak przygotowany przewód przewlekamy przez pokrywkę z otworami i przez uszczelkę silikonową.
Czynności powyższe powtarzamy 21 razy.
Uwaga ! Przewody sygnałowe od czujnika położenia wału korbowego (CPWK) oraz od czujnika położenia wału rozrządu (CPWR) muszą być ekranowane. Ekran tutaj jest w postaci skrętki. Każda para biegnąca do czujników ma postać skrętki dzięki czemu zyskuje odporność na zakłócenia.


Mając tak przygotowane przewody montujemu WZG w kolejności odwrotnej.
Jako osłony zastosowałem głównie rury karbowane , gdzie z jakichś względów niedało rady - taśma izolacyjna. Taśmą zabezpieczyłem również rozgałęzienia rurek karbowanych jak i przejścia rurek we wtyczki.

Sporo czasu straciłem na upychanie przewodów w rurkach, zwłaszcza odcinek od WZG do listwy , podchodziłem dwa razy bo rurka teoretycznie odpowiednia (13) w praktyce okazała się za mała. Docelowo poszła tam 16mm, ale czasu namarnowałem co niemiara.


Po złożeniu całości i zaizolowaniu gdzie trzeba otrzymujemy mniej więcej taki widok:


Zanim zamontujemy do samochodu raz jeszcze "przedzwaniamy" miernikiem sprawdzając zgodność przejść odpowiednich pinów WZG do odpowiednich pinów wtyczek czujników.

Dla poprawy kontaktów spryskujemy gniazda i wtyki jakims dedykowanym specyfikiem, ja użyłem LEKTRO CLEAN firmy TESLANOL.

Po założeniu naszej zregenerowanej wiązki, uruchamiamy silnik , rozgrzewamy i pozostawiamy na asfalcie dwie czarne smugi z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku użytkownika Scorpio. ;)

Podsumowując koszty:

Materiały brutto:

Przewód 0,75 mm2 - 100 mb
Taśma izolacyjna
Rurka termokurczliwa
Karbowane rurki osłonowe
Złącza dwupinowe z konektorami i dławnicami

Suma: ~ 270 PLN

Materiały netto:

Przewód 0,75 mm2 - 36 mb
Taśma izolacyjna
Rurka termokurczliwa
Karbowane rurki osłonowe
Złącza dwupinowe z konektorami i dławnicami

Suma: ~ 150 PLN

Robocizna netto:

16h x 50 = 800 PLN
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |17 Cze 2009|, 2009 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:54   

Fasonowa robota
_________________
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
kondzio508 


Auto: Passat b4 1,8 kombi pacific
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lut 2008
Skąd: Sokólka
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:56   

Mozna by do warsztatu dać . :one:
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 15:59   

Piękna robota . Tylko od tego zółtego białaczki można dostać . 2 kolory by były przyjemne . No i nie pomieszać kabelków .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Maciej1970 


Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 30 Kwi 2009
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:05   

nie białaczki , a żółtaczki kolego ale pomimo to ,to piękna robota. gdzie można kupić owe wtyczki ???
Ostatnio zmieniony przez Maciej1970 |17 Cze 2009|, 2009 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:08   

No to jeszcze hardcore podłużnica i można nurkować w wodzie . I wtedy można uznać że oczaty nie wywinie numeru .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Maciej1970 


Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 30 Kwi 2009
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 17:39   

Maciej1970 napisał/a:
nie białaczki , a żółtaczki kolego ale pomimo to ,to piękna robota. gdzie można kupić owe wtyczki ???
[/b]
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 22:20   

Wtyczki kupiłem w pobliskim sklepie motoryzacyjnym. Komplet czyli wtyczka + konektory + dławnice silikonowe to koszt niecałych 8 PLN.
Przewód, taśmę winylową, termokurczki - TME
Przewód jednego koloru bo poniżej 100mb nie sprzedają, chętnie wziąłbym kilka kolorów ale by mnie koszty materiałów brutto przekroczyły budżet.

P.S. Dzięki za uznanie. Mam nadzieję że, komuś się przyda.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |17 Cze 2009|, 2009 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |17 Cze 2009|, 2009 22:28   

Reader napisał/a:
P.S. Dzięki za uznanie. Mam nadzieję że, komuś się przyda.


oj przyda się! przyyyda :)
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Cze 2009|, 2009 17:56   

no jakby to było takie proste w kosie...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group