|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Tykanie na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 12:16 Tykanie na niskich obrotach
|
|
|
Witam.
Czytałem wiele na tym forum na temat tego Forda i powiem Wam że trochę się zniechęciłem ale nie do tego stopnie by go nie kupić. Otóż mam okazję tanio kupić Ford Scorpio 2,5TD 1995r Sedan i w przyszłym tygodniu jade po niego do miasta odległemgo ode mnie o 200km. Przez telefon zdarzyłem się dowiedzieć że na niskich obrotach coś tyka ale gdy doda się gazy ten dźwięk już ginie. Czy może być to coś groźnego? Naczytałem się sporo o pękających głowicach itp i nie chciałby kupić samochodu i wpakować w niego 3tyś zł na remont aby pojeździć nim 2-3lata. Na co zwracać szczególną uwagę przed zakupem samochodu z takim silnikiem?
Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedź. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 15:12
|
|
|
Najlepiej odpuść sobie auto z tym silnikiem. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
kondzio508
Auto: Passat b7 12r. 1,6 TDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Lut 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 15:23
|
|
|
jak juz cos tyka to wiadomo ze cos trzeba robic .. jezeli turbo to uuu sporo bedzie kosztowało na dziendobry, cena moze i okazyjna ale tylko dlatego ze cos do roboty jest ..... ,a pozatym z tego co zauważyłem to jakos własciciele VM-ów mają po pare aut a conajmniej 2 a dlaczego ?..... |
_________________ Passat b7 2012 1,6 TDI .
Touran 2004 1,6 FSI . |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 17:54
|
|
|
Dziś rozmawiałem z mechanikiem który przed latami pracował w serwisie forda a teraz prowadzi własny warsztat. Zapytałem co on sadzi o tych samochodach wiec uzyskałem odpowiedź następującą: Robiłem kilka tych silników i powiem Ci szczerze że ludzie nie narzekali. Były to typowe drobnostki typu naprawa uszczelki pod miska olejową, zmiany olejów, a auta robiły setki tysięcy kilometrów z lawetą i drugim samochodem na niej wiec nie ma raczej się czego bać. Jeśli tyka na wolnych obrotach to mogą to być regulatory które wszystkie łącznie kosztują 800zl. Nie polecam kupować auta z silnikiem dieslowskim od młodej osoby bo takie to zazwyczaj wyżywają się na samochodach a diesle nie są tak odporne na wysokie obroty czy palenie gumy jak benzyna. To są muły robocze do spokojnej długiej jazdy...
Tak więc jeśli chodzi o kupno autka nadal jestem zdecydowany gdyż kosztować będzie mnie ono 2800zł + wymiana przedniej szyby (pęknięta) 200zł, malowanie i klejenie przedniego zderzaka (pęknięty) 300zł + ewentualnie regulatory 1000zł. Łącznie 4300zł za Scorpio 1995 2,5 TD - Nie licząc olejów i rozrządu (ok. 600zł).
A na co mogę zwracać uwagę przed zakupem?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 18:10
|
|
|
grigorios, mechanik to chyba mówił o dieslu z mk1 i mk2 a nie o mk3. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 18:38
|
|
|
grigorios, kup, jak chcesz zaraz będę miał taki silnik na części.
Wierz mi, że jak Ci w tym silniku coś padnie to przy kasie w sklepie ( bardziej w serwisie) będziesz ryczał jak bóbr
[ Dodano: |22 Maj 2009|, o 18:43 ]
A jeszcze jedno. Przy ewentualnym zakupie scorpio w dieslu zwróć uwagę na silnik. Jeżeli to czterogłowicowy VM to daj sobie spokój. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 19:04
|
|
|
kondzio508 napisał/a: | własciciele VM-ów mają po pare aut a conajmniej 2 a dlaczego ?..... | Odezwal sie Ten,co zawsze mial tylko jedno. Platyn napisał/a: | A jeszcze jedno. Przy ewentualnym zakupie scorpio w dieslu zwróć uwagę na silnik. Jeżeli to czterogłowicowy VM to daj sobie spokój. | Pierdoły pociskasz,bo Twoj wyciagnal kopyta.Jak dobrze kupisz,to bedziesz jezdzil dlugo,tanio i bezstresowo.Jak dobrze kupisz.jesli chodzi o zakup VMa za 2800pln,to smiech na sali.Nigdy za takie piniondze nie kupisz auta do jazdy.zacznie sie od popychli,a skonczy na drugim silniku w niewiadomym stanie.apropos popychli.dwa lata temu w serwisie forda placilem za sztuke 211pln.nie sadze,aby byly zamienniki.pozdrawiam serdeczni i zycze powodzenia. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 21:41
|
|
|
slawektg napisał/a: | Jak dobrze kupisz,to bedziesz jezdzil dlugo,tanio i bezstresowo.Jak dobrze kupisz.jesli chodzi o zakup VMa za 2800pln,to smiech na sali.Nigdy za takie piniondze nie kupisz auta do jazdy.zacznie sie od popychli,a skonczy na drugim silniku w niewiadomym stanie.apropos popychli.dwa lata temu w serwisie forda placilem za sztuke 211pln.nie sadze,aby byly zamienniki |
Dokładnie, kupienie VM'a w dobrym stanie graniczy z cudem.
A taki w złym stanie to skarbonka bez dna.
Popychacz zamiennik jest za ~80 zeta sztuka, ale jak podliczysz koszt uszczelek to wymiana wszystkich wyjdzie i tak koło 1000.
Btw mój właśnie też wyciągnął kopyta. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 21:44
|
|
|
Dobra. Czyli jaki dieslowski silnik waszym zdaniem w fordzie 2,5 jest najlepszy? Jeśli nie VM to jaki? Łatwo jest wizualnie rozróżnić VM'a od innego? Dodam że nie interesuje mnie żadna benzyna (za mała ekonomia) ani benzyna + LPG (dodatkowe przeglądy, silnik słabszy no i wiadomo że dostaje w D...PE na gasolinie). Mnie interesuje tylko i wyłącznie poczciwy klekot. |
|
|
|
|
kondzio508
Auto: Passat b7 12r. 1,6 TDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Lut 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 21:55
|
|
|
grigorios napisał/a: | wyłącznie poczciwy klekot. |
to kup mk1 /mk2 z 2.5 dislem ale PSA a nie VM ... |
_________________ Passat b7 2012 1,6 TDI .
Touran 2004 1,6 FSI . |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 22:03
|
|
|
albo kup sprawdzony i zadbany od kogos z forum |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 22:35
|
|
|
slawektg napisał/a: | Pierdoły pociskasz,bo Twoj wyciagnal kopyta |
Może to i pierdoły ale z czystym sumieniem nikomu tego motoru nie polecę. Wiem, że dobry VM daje sporo radochy z jazdy a przy tym jest dość ekonomiczny ale tam niewielkie pierdoły przechodzą w poważne problemy a pod względem cen części i napraw to chyba coss jest tańszy
[ Dodano: |22 Maj 2009|, o 22:42 ]
Gaiger, a co z twoim się porobiło? Kurde plaga jakaś czy co ?!?! |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 22:50
|
|
|
Tylko że ja nie chce starej budy. Chce nową okrąglutką budę produkowaną od roku 1994. Jeśli dobrze rozumiem te podziały. To jak to wkońcu jest? Na allegro scorpio podzielone jest na Mk1(1985-1994) i Mk2 (1994-1998) a jak jest w rzeczywistości? A czy modróżnić PSA od VM? |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2009|, 2009 22:58
|
|
|
Speedo - widze ze masz Mondka 1.8TD właśnie do takiego też się przymierzam ale do Mk1 bo na mk2 mnie nie stac. Powiedz mi jak sie zbiera taki dieselek? Ile to ma konia? Nie wiem czemu ale zryłem sobie totalnie na te scorpio. Moze przez to ze niewątpliwie jest to najtansze auto z segmentu luksusowego samochodu przez swoj niewypalony wyglad ktory mi osobiscie sie bardzo podoba. |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Maj 2009|, 2009 09:24
|
|
|
Zastanawia mnie dlaczego wszyscy którzy maja scorpio mk3 odradzaja mi to auto ale sami go nie sprzedadza skoro jest taki do D...PY. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |