$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jak działają czujniki klocków???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działają czujniki klocków???
Autor Wiadomość
danyy90
[Usunięty]

Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 22:37   Jak działają czujniki klocków???

witam wszystkich

pytanie mam jak w temacie, jutro chce zmienic klocki z tyłu, mam teraz z czujnikami
nowe kupiłem bez bo tańsze 8) no i nie wiem jak one działaja czy kontrolka sie zapala dopiero jak sie kabelek przetrze czy juz jak dotyka tarczy (bo mi sie świeciła cały czas na starych i bez to nie wiem, zaczeło mnie to wkurwiać i postanowiłem jej pomóc zgasnąć przy wymianie klocków)

jesli ktoś wie jak jest z tym czujnikiem to prosze o pomoc

dzieki i miłej nocki
 
 
felukes
[Usunięty]

Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 22:48   

Jak wymienisz na takie bez czujnikow to prawdopodobnie ABS bedzie ci cos sygnalizowac bo nie bedzie miec informacji o czujniku (nie wie dokladnie ale chyba tak to dziala bo 2 kable dochodza).
Co do dzialania czujnika to jest on zamocowany bezposrednio w klocku i jak sie zuzyje to taka mala blaszka zaczyna trzec o tarcze i komp odbiera to jako zuzycie klockow.

Ostatnio wzialem sie za wymiane z tylu w kombi i po rozkreceniu wszystkiego okazalo sie ze wtyczka w tych zakupionych jest okragla a przy samochodzie jest podluzna. :evil:
Czlowiek naprawde sie potrafi wqrwic jak pol godziny szuka przekletej 15-tki a potem okazuje sie ze nie moze wymienic bo wtyczka jest inna. ;)
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 01:28   

nie wiem jak w starym, w przejściówce działa na rozwarcei, czyli świeci jak kable sie przetrą. Patentu z blaszka nie widziałem.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 02:43   

W soim nie mam zadnych czujników i jak klocki się ścierają to zaczyna od czasu do czasu pomrygaiwać aż po jakimś czasie zapala się kontrolka na stałe i wtedy wiadomo że muszę jechać na wymiane klocków nie wiem na jakiej to zasadzie działa.

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 09:16   

a nie jet tak ze jak kontrolka pomryga sobie z 10 razy i zgasnie to uklad sygnalizuje awarie ?? tzn. nie moze sprawdzic czy jet oki czy tez nie i wlasnie sobie mryga sygnalizujac nas o tym ??
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 09:20   

jeśli mryga to znaczy że układ jest uszkodzony.
 
 
zommbi
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 12:53   

do sierars1
w miarę zużywania się klocków tłoczki coraz bardziej wysuwają się z zacisku
czyli więcej płynu mieści się w zaciskach, a skoro więcej wchodzi do zacisków
to obniża się jego poziom w zbiorniczku wyrównawczym
jak klocki są już bardzo zużyte poziom płynu na granicy minimum --> świeci kontrolka

oczywiście wszystko pod warunkiem że właściwa ilość płynu była po wymianie klocków
i NIE uzupełniano poziomu płynu w czasie zużywania się kloców

:twisted: TEORETYCZNIE :twisted:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 12:58   

no akurat poziom płynu ma swój czujnik i z kontrolą starcia nie ma nic wspólnego.
Mostkuje sie czujnik i nie świeci - dokładnie jak Speedo napisał.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 13:07   

Dokładnie jak struna napisal.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 18:29   

przykro mi speedo ale co do mojego si emylisz, chyba ze mam inny układ. Napewno dziala na rozwarcie, masa nie jest do niczego potrzebna. skad to wiem , ano proste, nie raz urwaly mi sie kable przy wtyczce i wogole nie dotykaly do niczego, wisialy w powietrzu i teza sie paliła, czy jak wypniesz wtyczke tez sie pali. a jak zmostkujesz, czyli połaczysz kable i jest przejscie, przestaje świecic. To pomrygiwanie jak sie koncza, to bierze sie z tąd, ze jak przetrze sie ten kabelek, to sa 2 wolne koncowki w klocku, odizolowane od siebie, a jak zaczynasz hamowac, to tarcza po dosuinieci u klocka, robi im za przewodnik, wiec czasem sie zapala, zreszta podczas jazdy tak samo, wiadomo ze klocek czasem otrze o tarcze. w przejściówce nic nie mrygalo mi , sygnalizujac awarje.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 22:33   

Jest tak jak pisze Rafał A.(antek) U mnie właśnie urwał się w tylym klocku kabelek (muszę od starych klocków dolutować) i teraz się kontrolka świeci cały czas.

Jak zewrzesz ze sobą te dwa styki we wtyczce od strony auta to kontrolka zgaśnie. Te dwa kabelki wchodzące do klocka łączą się w nim w środku tworząc zatopioną w klocku pętelkę - jak zużyje się klocek to pętelka się przetrze i nie ma na nich przejścia - wtedy kontrolka zacznie się świecić. Zwykle w miarę zużywania klocka przez długi czas ta pętelka raz przewodzi, raz nie i właśnie wtedy kontrolka miga, ale nawet jak już całkiem się zetrze to w momencie hamowania przejście jest przez tarczę i przy hamowaniu kontrolka gaśnie.

Co do ilości płynu to osobna historia - jak go jest za mało to świeci się kontrolka od hamulca ręcznego (czerwona) a nie ta pomarańczowa od klocków.
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 22:43   

U mnie nie ma w ogóle systemu diagnozującego starcia się klocków. Czy wieloryby w ogóle je mają?
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 23:48   

COSSY wieloryby mają może nie wszystkie bynajmniej w moim były tylko jakiś debil przedemną je wycioł a co do świecenia się kontrolki to zgodzę się z teżą ZOMMBI po wymianie klocków ani razu nie zapaliła się kontrolna i mam przynajmniej zgłowy nie muszę kupywać droższych klocków bo za czujnik robi mi poziom płynu w zbiorniczku :)

Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |2 Kwi 2005|, 2005 00:11   

U mnie w wielorybie nie ma żadnych przewodów do klocków. Jacek, a która kontrolka świeci jak sie kończą klocki?
W przejściówce jeżeli dobrze pamiętam wystarczyło wypiąć wtyczkę, a kontrolka już świeciła.
O tym patencie z blaszką to słyszałem taką wersje, że jak ta blaszka zacznie trzeć o tarcze to wydaje takie dźwięki, że szybko jedziesz na wymiane klocków :mrgreen:
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
danyy90
[Usunięty]

Wysłany: |2 Kwi 2005|, 2005 22:26   

8) no to mostek panowie w takim razie
nowe klocuszki zamontowane, niestety bez czujników jak już pisałem ale cena za cujnik mnie zabiła 166 pln :shock: wersja bez 41 pln ( obie sklep forda )
dziękuje wszystkim bardzo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group