$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - REGENERACJA WIĄZKI SILNIKA SCORPIO 2.0 16V 95R DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
REGENERACJA WIĄZKI SILNIKA SCORPIO 2.0 16V 95R DOHC
Autor Wiadomość
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
  Wysłany: |17 Maj 2009|, 2009 19:14   REGENERACJA WIĄZKI SILNIKA SCORPIO 2.0 16V 95R DOHC

Właśnie jestem po regeneracji wiązki silnika tej odpowiedzialnej za:

wzbudzanie cewek,
wtrysków,
czujniki temperatury powietrza zasysanego,
czujnik położenia wału
czujnik położenia wałku rozrządu
czujnik temperatury silnika na zegarach
czujnik temperatury silnika dla komputera
czujnik ciśnienia oleju
czujnik położenia przepustnicy(TPS)
silniczka krokowego

TA OPERACJA WYMAGA DOKŁADNOŚCI, DOKŁADNOŚCI I DOKŁADNOŚCI!!!

owszem można tu debatować czy to trudne czy nie ale mogę powiedzieć tylko tyle że zawsze boimy się tych miejsc gdzie nas jeszcze nie było i teraz wszystko zależy od nas czy nasza ciekawość zwycięży.

Mnie zmusiło do tego problem z instalacją gazową. Komputer instalacji sekwencyjnej dostawał błędne impulsy co powodowało dziwne zachowanie silnik typu szarpanie, dławienie się, problem z rozruchem. Wymieniłem wszystkie czujniki i wydałem trochę pieniędzy na nieudaczników i naciągaczy myśląc że to coś da. W końcu trafiłem na aukcje ALLEGRO na której gość sprzedawał zregenerowana wiązkę do SCORPIO i w tekście zawarł jedno stwierdzenie:

"większości niedomagań silników benzynowych w SCORPIO związane jest ze źle funkcjonującą wiązką silnika"


http://wiazka.pxd.pl/gall...32820018244.jpg
a wierzcie mi że to i tak słaby przykład sparciałej izolacji przewodów.
Myślisz sobie że ten temat mnie nie dotyczy. Nie dotyczy tylko wtedy gdy już ktoś zabrał się za to rzeczowo od początku do końca. Wiadomo że jest to bolączką SSAKA zaraz po "wodo odpornych" skrzynkach przekaźników, bezpieczników i "niepozornej" wiązce podłużnicy której sposób naprawy ktoś już opisał na FORUM FST

to był kamień milowy w eksploatacji Mojego WIELORYBA:-)

do regeneracji wiązki potrzebne są
- wtyk BOSCH żeński(6 sztuk) wraz z konektorami(12 sztuk)
http://wiazka.pxd.pl/gall...11015397820.jpg
http://wiazka.pxd.pl/gall...23293339769.jpg

- Oczywiście potrzebne są nam przewody w dwóch kolorach o trochę bardziej wytrzymałej izolacji na temperaturę. Ja użyłem starej wiązki z BMW.
- resztę wtyczek musimy użyć powtórnie
- lutownica, kalafonia, cyna
- obcinaczki do przewodów
- taśma izolacyjna materiałowa
- taśma zwykła izolacyjna silikonowa(tak jak przewody WN silikonowe są lepsze w wysokich temperaturach tak i taśma taka jest lepsza)
- rurki termokurczliwe (przy wtyczkach czujników posłużą nam do zaizolowania przewodów i usztywnienia ich)

zaczynamy od wymontowania jej z samochodu. zaczynamy od listwy wtryskowej a potem według zasady po nitce do kłębka :-) Najciężej jest odłączyć czujnik położenie wału i czujnik ciśnienia oleju znajduje się one pod kolektorem ssącym i nad rozrusznikiem, najlepszy dostęp jest z kanału. Ze wszystkimi czujnikami i wtyczkami obchodzimy się delikatnie i nie wykonujemy ruchów poprzecznych czyli nie wyginamy tylko wzdłużnych czyli wyciągamy. W wymontowaniu części czujników pomoże nam na pewno wymontowanie rur powietrza zasysanego.

Po zdemontowaniu jej ogołacamy ją z wszelakich osłon plastikowych i taśm zasłaniających nam przewody. Robimy to tak aby nie uszkodzić (pozrywać gdzieniegdzie już nadwyrężonych przewodów)
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155942/1/wiazka-gola

Oględziny prowadzimy także pod osłonami gumowymi w których są wyprowadzone przewody z listwy wiązki
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155458/1/p1020576
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155464/1/p1020577

Przy wtykach BOSCH tak aby było wiadomo który przewód idzie do lewego lub prawego konektora wtyczki.
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155926/1/stary-wtyk

Podstawa logiki w tej regeneracji JEST:
- wymieniamy wszystkie wtyki bosch żeńskie wraz z przewodami do momentu wejścia do listwy wtrysków gdzie ucinamy ,lutujemy i izolujemy
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155928/1/gdzie-polu

- wymianę prowadzimy na zasadzie kolejnego ucinania przewodów z wtyczkami i odwzorowania ich długość jednocześnie kładziemy sobie na wzór obok siebie STARY i ciągle porównujemy!!!
WAŻNE!!!! PRZED UCIĘCIEM STAREGO PRZYGOTOWUJEMY SOBIE NOWY PRZEWÓD WRAZ Z WTYCZKĄ. OKREŚLAMY KTÓRY PRZEWÓD ŁĄCZY SIĘ Z KTÓRYM WE WTYCZCE(CZY LEWYM CZY PRAWYM) I TAK SAMO JE LUTUJEMY.
- następnie wtyczki czujników !!!PAMIĘTAJMY O TAKICH SAMYCH DŁUGOŚCIACH PRZEWODÓW!!!

!!!!!!! NA PRZYKŁAD!!!!!!!!!
Po zastąpieniu starego przewodu z wtykiem sprawdzamy jeszcze raz czy zgadzają się nam bieguny!!! czy brązowo biały przewód jest połączony z lewym konektorem wtyku a biało czerwony z lewym konektorem tak jak było to w starym uciętym przed chwilą

Głównego przewodu wraz z wtyczką prawdopodobnie nie będziemy ruszać bo z mojego doświadczenia ten odcinek jest zazwyczaj w dobrym stanie. Oczywiście prowadzimy oględziny tego odcinka od wtyczki głównej do momentu wejścia w listwę wiązki.
http://wiazka.pxd.pl/zdjecie/155925/1/wtyk-glowny

Po wykonaniu regeneracji nie osłaniamy jeszcze nowych przewodów tylko montujemy je w auto i sprawdzamy poprawność działania. Przy składaniu trudno jest się pomylić ze względu na to iż długości poszczególnych przewodów ograniczają ich inne użycie niż powinno być.

JEST OK!!! Zaczynamy teraz rzeźbę na aucie. Najlepiej jakbyśmy identycznie odwzorowali stary układ przewodów. Dwie taśmy w ręku i izolujemy przewody najpierw taśmą zwykłą silikonową a następnie taśmą materiałową. Kilka trytów jeszcze tak aby miało to ręce i nogi i gra muzyka.

Teraz pozostaje nam z elektryki na sumieniu jedna lub dwie skrzynki przekaźników,bezpieczników i oczywiście na deser wiązka podłużnicy

Oczywiście nie pisze nic o pracochłonności tej operacji bo każdy orientuje się że zależy to od osobistych predyspozycji wykonującego.
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |18 Maj 2009|, 2009 05:57, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group