|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 22:02
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Gaiger, dokładnie
w poniedziałek autko jedzie do niego z powrotem i ma coś zmajstrować. |
Na sierrafan był przypadek że przy wymianie elektrozaworu poszedł jakiś paprpch do pompy i ścierka nie chciała jeździć. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Kwi 2009|, 2009 18:31
|
|
|
Panowie, gdzie można dostać przepływkę w sensownych pieniądzach? |
|
|
|
|
krzycho_s [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Kwi 2009|, 2009 18:48
|
|
|
szukaj na allegro,dzwon do tych ktorzy sprzedaja czesci na pw dam Ci nr tel z Krakowa moze jeszcze ma. |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Kwi 2009|, 2009 06:40
|
|
|
krzycho_s, dzięki
[ Dodano: |21 Cze 2009|, o 20:00 ]
Witam po dłuższej nieobecności.
W końcu wróciłem do Krakowa i mogę się zająć VM-emem bo już jest mój.
Sprawy wyglądają następująco:
Przepływka została zmieniona,
reset kompa również i co i auto ożyło
ALE ALE ALE
Rano wsiadłem do auta odpaliłem i......, dalej to samo, ale to jeszcze nic, przejechałem jakieś 20 kilosów (raczej zmordowałem) i zrobiłem sobie przerwę (dzidziulka się znudziła i chciała zobaczyć co słychać u taty), pobawiliśmy się pilotem od centralnego i auto odżyło. Dojechałem do domu ale podjechałem na shela zatankować i oczywiście auto już nie żyło po odpaleniu. Teraz tak: czy możliwe że mam jakieś elektrocódo w aucie co się nie zawsze wyłącza? Jak wymieniałem przepływkę to zmieniłem baterie w pilocie i kilka razy zamknąłem i otworzyłem auto i potem ożyło, jak zmieniłem przepływkę to sprawdziłem czy turbina daje na wężu i dawała, ale potem auto jeździło. Czy możliwe że jakieś ustroństwo pewnie elektrocoś odpowiada za sterowanie turbiną?
Pilota mam z 3 przyciskami i w germanenbook jaką mam z autem narysowane jest że zamykanie odbywa się podwójnym kliknięciem i jak siedzę w środku i zamykam 1 raz to auto się zamyka a jak 2 raz to coś zaszumi i za 2 sek mrugnie kierunkami.
Wczoraj wieczorkiem na spokojnie rozkminiłem całą sprawę związaną z odpalanie i wyszło że muszę przekręcać kluczyk z 1 na 2 i potem z powrotem na 1 i dopiero potem odpalam. Autko po takim odpalaniu jeździ normalnie i nie mam żadnych problemów.
Tak więc sprawa zakończona,
[ Dodano: |16 Wrz 2009|, o 07:28 ]
Witam
Panowie, koniec żartów!
Bardzo bym prosił o podanie wszystkich istniejących możliwych układów odpowiedzialnych za dawkowanie paliwa oraz za rozruch. Chodzi mi o elektrykę. Czy mała skrzynka ma coś z tym wspólnego? Wszystkie styczniki, przekaźniki, elektryka na pompie wtryskowej itd. Sprawa dotyczy omawianego problemu z brakiem mocy, wszystko było OK ale teraz ramo jak jest wilgotno to nawet na 100 razy go nie mogę normalnie odpalić a po południu jak postoi na słońcu to na dwa razy pali super i jest wszystko. Wychodzi mi z tego że to elektryka, ale co?
Duża skrzynka zregenerowana, mała nie. Tylko nie piszcie że zregeneruj małą skrzynkę to wszystko będzie ok, proszę o konkrety, co i dlaczego w tej skrzynce itd.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |23 Cze 2009|, 2009 11:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 13:37
|
|
|
Jaki tam jest system wtrysku? Skoro przed grzebaniem przy elektrozaworze było ok, to sugerowałbym:
- nieprawidłowy montaż EZ np. krzywo, odwrotnie i nie pracuje, jak trzeba,
- spuchnięty rdzeń EZ wykręcić i sprawdzić czy chodzi, czy nie zapieczony, podłączyć pod 12V na 15 min i też sprawdzić jak pracuje,
- zapowietrzony układ paliwowy,
- zanieczyszczony układ paliwowy,
- przy grzebaniu EZ mogło dojść do uszkodzenia kabli od EZ.
Ktoś już pisał o próbie bez EZ. Jeśli to możliwe, to od tego bym zaczął. Silnik zawsze możesz zgasić na 5 biegu. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 18:26
|
|
|
Panowie
Jak odpalam auto na dwa razy tzn. daję na grzanie świec potem powrót do pozycji pierwszej to słychać jakieś cykanie na pompie wtryskowej. Jak odpiąłem tą okrągłą wtyczkę od pompy to nic nie "cykało". Czy u Was jest podobnie? |
|
|
|
|
Prezes [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lut 2010|, 2010 12:20
|
|
|
nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj. Albo jestem przewrazliwiony albo auto tez jakos tak troche zamulilo. Odpala wszystko ladnie bez problemu. Swiece wymienione, wtryski tak samo, filtry plyny , olej. Turbo swiszczy. przy dodawaniu gazu. na parkingu chcialem sprawdzic co tam z rury bedzie lecialo jak dam wiecej gazu. No i jest ladnie - czysto. Nie puszcza zadnego syfu. Takiego wiekszego kopa czuje tak po ok 2.5 tys obrotow.. Nic nie szarpie, nie zrywa-ładnie pracuje.
Ale dzisiaj jak sie nim przejechalem to jakos tak slabiej...hmm..nie wiem. Moze to juz z przyzwyczajenia.
Podsumowujac moj opis...cierpie na przewrazliwienie czy moze byc cos nie tak ? |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Lut 2010|, 2010 13:13
|
|
|
Prezes napisał/a: | czy moze byc cos nie tak |
Napiszę krótko - u mnie jest nastawnik pompy wtryskowej do roboty.
U Ciebie to może filtr paliwa, filtr powietrza, turbina, zapowietrzanie, pompa wtryskowa, nastawnik pompy, pęknięta głowica też muli (ale są oznaki). |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Prezes [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lut 2010|, 2010 13:46
|
|
|
Filtry zmienione....turbinka dziala...uklad jest szczelny..glowica peknieta nie jest na bank. Gdyby byla peknieta to bym nie jezdzil bo by sie grzal bardzo szybko.Na korku od oleju tez nie ma zadnych zaciekow ani osadu-czysto. Pompa tez jset ok. Wiec jestem tylko przewrazliwiony
a robiac male OT...wiecie moze gdzie dostane zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodzacego? Bo moj byl kiedys pekniety, jest klejony ale nie do konca trzyma jak trzeba bo poci sie od spodu ten zbiornik...Albo moze...zalac go czyms zeby byl wytrzymalszy ? |
Ostatnio zmieniony przez Prezes |16 Lut 2010|, 2010 13:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Lut 2010|, 2010 16:50
|
|
|
Prezes napisał/a: | Gdyby byla peknieta to bym nie jezdzil bo by sie grzal bardzo szybko |
No akurat to, to kompletna bzdura. One pękają z przegrzania, a nie grzeją się z powodu pęknięć. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |16 Lut 2010|, 2010 21:32
|
|
|
Do Prezesa ZBIORNICZEK wyrównawczy dostaniesz u kol. Julka zamów ten droższy i zapomnisz o problemach .......... |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Mar 2010|, 2010 19:34
|
|
|
MOCY PRZYBYWAJ.
Od wczoraj nie muszę odpalać auta kręcąc kluczykiem w stacyjce jak kołowrotkiem.
Po pierwsze sprawa elektrozaworu- okazało się że była tam założona "atrapa" zaworu, dlatego był ten efekt wzrostu obrotów przy gaszeniu, zawór wymieniony i auto gaśnie normalnie, czas zająć się mocą.
Okazało się że płytka sterująca nastawinika jaką miałem włożoną był nie do tej pompy (z jakiegoś VAGA), po założeniu płytki z BMW (taka sama pompa) auto jeździ aż miło. Koszt 200 PLN. Polecam Panów z Niepołomskiej, naprawdę znają się na rzeczy. To że płytka jest z VAGA wyszło tylko dzięki temu że właściciel często jeździ do BOSHA do Niemiec na szkolenia (ostatnio był w zeszły pon i wt. i tam dostał informacje na temat takich starych pomp). Temat uważam za zamknięty, oczywiście służę radą bo przekopałem auto w tej sprawie chyba całe. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |19 Mar 2010|, 2010 19:39
|
|
|
witaj w śród żywych |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |20 Mar 2010|, 2010 16:59
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Mam problem z pewnym VM-em 125 koni 98 rok. Otóż jak pewien mechanik zaglądnął do elektrozaworu, tego koło pompki paliwowej to auto jeździ dobrze ale tylko do 2300 1/min a potem to tak jakbym jechał jakimś starym 60 konnym mułem. Filtry wymienione, akumulator odpinany, podciśnienie z EGR-a też i nic. Co wy na to? Jakieś propozycje?
Pozdrawiam | To jak to w koncu bylo? |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Mar 2010|, 2010 19:30
|
|
|
Tak jak pisałem, za wzrost obrotów przy gaszeniu winę ponosiła atrapa elektrozaworu, a za brak mocy zła płytka nastawnika w pompie. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |