|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Kwi 2009|, 2009 08:45
|
|
|
Gaiger,
Nie pisałem że było grzebane przy pompie wtryskowej a turbina nie będzie dawała jak nie będzie odpowiedniej ilości spalin.
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Otóż jak się gasi auto to po przekręceniu kluczyka na 0 następuje lekki wzrost obrotów i potem gaśnie. Trwa to może 1 do 2 sek. |
Ostatnio zmieniony przez brontozaur |14 Kwi 2009|, 2009 09:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Kwi 2009|, 2009 13:56
|
|
|
brontozaur napisał/a: | turbina nie będzie dawała jak nie będzie odpowiedniej ilości spalin. | bez przesady żeby miało coś nieodpowiednią ilość spalin. To by chyba dziura musiała być jak pięść w wydechu przed turbiną. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |14 Kwi 2009|, 2009 21:44
|
|
|
Cytat: | następuje lekki wzrost obrotów i potem gaśnie. Trwa to może 1 do 2 sek. | To wskazywaloby na zawieszajacy sie zawor gaszenia silnika. Czyli ten na glowicy rozdzielacza.Po wylaczeniu stacyjki zdejmujemy obciazenie z silnika(altek plus ewentualnie klima) a zawor pomalu zamyka paliwo.Moja rada-wyjac bebechy z zaworu.Pamietac nalezy,ze silnik zgasimy tylko na biegu i hamulcu.Wykluczymy jednak elektroskubanca. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Kwi 2009|, 2009 15:21
|
|
|
Panowie pilna sprawa.
Potrzebuję przepływomierz do tego VM-a, z numerków jakie odczytałem na obudowie nie wiedzą w hurtowniach co to jest. Podajcie mi jakieś oznaczenia jeśli znacie. |
|
|
|
|
krzycho_s [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Kwi 2009|, 2009 17:49
|
|
|
brontozaur tu masz nr.czesci 0281002164
Mysle jednak ze wymiana tego nic nie da.Mam ten sam problem co Ty z brakiem mocy i jak narazie nie rozwiazany.Napisz lepiej jaki efekt sprawdzenia turbiny |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Kwi 2009|, 2009 20:31
|
|
|
krzycho_s, muszę wymienić przepływkę bo mi errorami sypie. Pojawił się też błąd czujnika na wale. Po nitce do kłębka. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Kwi 2009|, 2009 22:24
|
|
|
brontozaur, kwestia przeplywki w dieslu była już poruszana na forum. Chodzi tak samo z jaki i bez. Jak już doszliśmy do jakiegoś wniosku to stanęło na tym, że upchali go tam aby auto spełniało kolejną już normę emisji spalin Euro. Odepnij go i tyle. Czujnika na wale jako takiego nie ma. Jest na kole zamachowym.
Prościej byłoby sprawdzić turbo, przyspieszacz kąta wtrysku i samo ustawienie tegoż kąta.
Proste, tanie i nie do sprawdzenia na komputerze. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |16 Kwi 2009|, 2009 22:28
|
|
|
brontozaur napisał/a: | muszę wymienić przepływkę bo mi errorami sypie. | Platyn, daj chlopu wymieniac jak musi. Jak jest przeplywka,to niech bedzie sprawna i tyle. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 07:11
|
|
|
Platyn napisał/a: | samo ustawienie tegoż kąta.
Proste, tanie i nie do sprawdzenia na komputerze |
Że nie do sprawdzenia na kompie to racja, ale że to proste...
Zabawa na cały dzień, jak zrobisz sam to tania |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 07:17
|
|
|
Platyn, "Chodzi tak samo z jaki i bez" no trochę to dziwne i nie logiczne dla mnie. Mam autko z silnikiem VAG i jak nie ma przepływki to owszem jeździ ale najczęściej w trybie awaryjnym i gorzej. Nie wiem jak w skorupie ale wydaje mi się że po coś ona jest. Jeśli auto jeździ tak samo jak z jak i bez to niech wszyscy je wywalą i po sprawie. Chciał bym żeby to była prawda z tą przepłyką, bo jak można bez to ją wywalę i po sprawie. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 10:14
|
|
|
brontozaur, to jest wieloryb więc nie sugeruj się błędami kompa jako wykładnikami a tylko wskazówkami. Ja bym wcześniej wiązki obadał. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
krzycho_s [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 14:58
|
|
|
Jak juz pisalem,mam ten sam problem z brakiem mocy.Przeplywke wymienilem i nic sie nie zmienilo,pomimo tego ze u mnie byla ewidentnie uszkodzona mechanicznie.Z tanszych rzeczy ktore mozna jeszcze wymienic a moga byc za taki stan odpowiedzialne stawiam na MAP.Dzisiaj wieczorem powinienem go miec i jak kac pozwoli to jutro postaram sie wymienic i zobaczymy jaki bedzie tego efekt.
Sugeruje sie tym co jest opisane na tej stronce.http://www.fordscorpio.co.uk/replacemap.htm |
Ostatnio zmieniony przez krzycho_s |17 Kwi 2009|, 2009 14:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 15:20
|
|
|
krzycho_s napisał/a: | Przeplywke wymienilem i nic sie nie zmienilo,pomimo tego ze u mnie byla ewidentnie uszkodzona mechanicznie.Z tanszych rzeczy ktore mozna jeszcze wymienic a moga byc za taki stan odpowiedzialne stawiam na MAP |
A bierzesz pod uwagę że za brak mocy w twoim przypadku odpowiada kilka równoległych przyczyn?
I że zlikwodowanie tylko jednej nie poprawi niczego?
[ Dodano: |17 Kwi 2009|, o 15:22 ]
brontozaur napisał/a: | Otóż jak pewien mechanik zaglądnął do elektrozaworu, tego koło pompki paliwowej to auto jeździ dobrze ale tylko do 2300 |
Brontozaur z tej wypowiedzi wywnioskowałem że mechanik grzebał w zaworze i to po jego grzebaniu ten problem |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
krzycho_s [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 15:42
|
|
|
Gaiger napisał/a: | A bierzesz pod uwagę że za brak mocy w twoim przypadku odpowiada kilka równoległych przyczyn?
I że zlikwodowanie tylko jednej nie poprawi niczego? |
Oczywiscie ze tak ,ale od czegos trzeba zaczac. Na stronie do ktorej link podalem problem jest dosc jasno opisany z objawami jakie wystepuja przy awarii MAP.
Jezeli to nie to bedzie przyczyna,to poki starczy mi cierpliwosci bede szukal dalej,w ostatecznosci postawie pod orzechem i niech sie pasie |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Kwi 2009|, 2009 19:55
|
|
|
Gaiger, dokładnie
w poniedziałek autko jedzie do niego z powrotem i ma coś zmajstrować. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |