|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Kwi 2009|, 2009 20:57 Brak mocy
|
|
|
Witam.
Mam problem z pewnym VM-em 125 koni 98 rok. Otóż jak pewien mechanik zaglądnął do elektrozaworu, tego koło pompki paliwowej to auto jeździ dobrze ale tylko do 2300 1/min a potem to tak jakbym jechał jakimś starym 60 konnym mułem. Filtry wymienione, akumulator odpinany, podciśnienie z EGR-a też i nic. Co wy na to? Jakieś propozycje?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sucre79 [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Kwi 2009|, 2009 21:02
|
|
|
Chyba w złym miejscu założyłeś ten temacik |
Ostatnio zmieniony przez sucre79 |10 Kwi 2009|, 2009 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ZOMO
Auto: Nysan Patrol 2.9 24V LPG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2007 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |10 Kwi 2009|, 2009 21:13
|
|
|
Coś mi się źle kliknęło. <zawstydzony> |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Kwi 2009|, 2009 17:15
|
|
|
brontozaur, turbo sprawdź. Może już nie pcha. |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 09:16
|
|
|
No sprawdzę turbinkę, ale zastanawiam się że to tak nagle po grzebaniu w w elektrozaworze. |
|
|
|
|
sucre79 [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 09:39
|
|
|
brontozaur napisał/a: | po grzebaniu w w elektrozaworze. |
może ten elektrozawór nie do końca się otwiera i za mało paliwa leci?
taka hipoteza bo mechanikiem nie jestem |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 14:27
|
|
|
brontozaur napisał/a: | do elektrozaworu, tego koło pompki paliwowej |
Masz na myśli tą ręczną pompkę na filtrem? |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 19:51
|
|
|
Elektrozawór to jest ale na pompie wtryskowej. Koło tej ręcznej pompki paliwa jest podgrzewacz paliwa, który jeżeli jest jeszcze wpięty w układ paliwowy powinien bardzo szybko z tego układu zniknąć zniknąć.
A jakieś inne objawy? Np. dymienie, jeżeli tak to na jaki kolor.
Nie regulował Ci może mechanior pompy wtryskowej? Nie grzebał coś przy dawce?
A jak turbina? Obraca się? Słychać ją w czasie jazdy?
Sprawdź dopływ powietrza czy nie jest gdzieś przytkany. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 20:23
|
|
|
Platyn dlatego jestem ciekaw co kolega ma na myśli
brontozaur napisał/a: | Otóż jak pewien mechanik zaglądnął do elektrozaworu, tego koło pompki paliwowej |
|
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 20:33
|
|
|
Gaiger, może mech mu wpiął podgrzewacz z powrotem i ciągnie teraz lewe powietrze albo zrobiła się kryza i nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa ? |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 21:25
|
|
|
Witam
Dzięki za zainteresowanie.
Więc po pierwsze to nie moje auto i powtarzam tylko to co usłyszałem od właściciela.
Mechanik na pewno nic nie dokładał, wyciągnął tylko elektrozawór odpowiadający za gaszenie auta (stożkowy).
Platyn, o co chodzi z tym podgrzewaczem?
Auto nie kopci , nie było nic regulowane.
Co do turbiny to ma pojechać na sprawdzenie. Osobiście jak jechałem nim to nie słyszałem turbiny, ale jak by mieszanka była uboga to i spalin może być mniej i turbina może się wysoko nie wkręcać. W ciągu tygodnia powinienem wykluczyć turbinę i przeglądniemy ten elektrozawór. |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Kwi 2009|, 2009 22:40
|
|
|
brontozaur napisał/a: | o co chodzi z tym podgrzewaczem? |
to takie cuś co robi więcej złego niż dobrego Lepiej , żeby tego nie było bo się rozszczelnia i powoduje, że do paliwa dostaje się powietrze i układ się zapowietrza. Potem są problemy z odpalaniem i jazdą itd. itp.
Co do turbo. Jak nie słychać a nie da się go wyżej wkręcić to raczej wątpię, żeby było sprawne. A jak auto stoi to też wchodzi tylko do określonych obrotów?
Dziwne żeby to była wina elektrozaworu bo on jest tylko otwarty albo zamknięty choć kij go tam wie. Może się przywiesza i nie daje przelecieć odpowiedniej dawce paliwa? |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |14 Kwi 2009|, 2009 07:20
|
|
|
Platyn napisał/a: | A jak auto stoi to też wchodzi tylko do określonych obrotów? |
Auto wkręca się normalnie, chodziło mi o turbinę.
Ok więc na razie koniec polemiki zabieram się do oględzin. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |14 Kwi 2009|, 2009 07:23
|
|
|
Brontozaur jak ci auto zdechło po grzebaniu w pompie wtryskowej to raczej tam trzeba szukać a nie w turbinie.
Ściśnij na postoju ten gruby wąż z IC do kolektora ssącego, daj z 2,5 tyś obrotów i jak turbina działa powinieneś poczuć że wąż zaczyna się robić twardy. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |