$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zapowietrza się
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zapowietrza się
Autor Wiadomość
woso1975
[Usunięty]

Wysłany: |7 Mar 2009|, 2009 14:24   zapowietrza się

Witam! Małe pytanko do znawców VM-a. Gdzie szukać najprawdopodobniejszych miejsc zapowietrzania się układu zasilania paliwem? Bo już mnie cholera bierze z tym autem. Dzisiaj właśnie akumulator wykończyłem na próbie uruchomienia auta.
 
 
pavlo88
[Usunięty]

Wysłany: |7 Mar 2009|, 2009 16:16   

ja miałem uszkodzona membranę w tej ręcznej pompce przy filtrze paliwa
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |7 Mar 2009|, 2009 18:03   

woso1975, najprawdopodobniej Ci się nie zapowietrza tylko paliwo Ci spływa z powrotem do baku. Najprostsze i najtańsze rozwiązanie to załóż sobie zaworek zwrotny. U mnie sprawdza się idealnie.
 
 
adamf 



Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2007
Skąd: Lubaczów
Wysłany: |7 Mar 2009|, 2009 19:27   

PO DOCISKAJ kapturki na swiecach , mój zapowietrzał sie wtyką na wtryshiwaczu sterującym silikon pomógł -sparciałe wężyki na wtryskiwaczac jest to prawie niewidoczne a dostanie powietrza powodzenia.........adamf,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :) :shock: :oops:
 
 
Janek
[Usunięty]

Wysłany: |8 Mar 2009|, 2009 10:58   

też niedawno męczyło to mnie-najpierw wymieniłem przewody odpływowe od wtrysków(puszczały),trochę już było lepiej,a tak jak Platyn -założyłem zaworek zwrotny (25 zł. w skl.motor. ) i w końcu jest super w normie.Pewno zaworek jest prościej założyć niż rozbierać pompkę! ;)
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Mar 2009|, 2009 20:14   

No cóż, ręczna pompka i połączenia wężyków w okolicy filtra.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |8 Mar 2009|, 2009 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jajcuś
[Usunięty]

Wysłany: |8 Mar 2009|, 2009 21:27   

Ja równiez bardzo długo walczyłem z zapowietrzaniem.

U mnie było peknięcie na wężyku wychodzącym ze zbiornika, zakleiłem poxiliną i działa do dzisiaj. Niestety trzeba było sciagać zbiornik paliwa.
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 07:00   

Janek napisał/a:
Pewno zaworek jest prościej założyć niż rozbierać pompkę! ;)

Zaworek jakieś 15 minut. A spróbuj wyciągnąć pompkę z filtrem :D Można osiwieć :twisted:
 
 
juran_k
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 15:42   

Platyn napisał/a:
Zaworek jakieś 15 minut. A spróbuj wyciągnąć pompkę z filtrem :D Można osiwieć :twisted:


Co nie zmienia faktu że wypada tą membrankę wymienić bo przez nią ucieka paliwo.
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 15:45   

juran_k, jeżeli założy się zaworek zwrotny to ta pompka w zasadzie potrzebna jest tylko w przypadku jeżeli zapowietrzysz układ brakiem paliwa. Ale jak już Ci paliwo nie będzie się cofać to i bez tej pompki dasz radę odpalić. Wystarczy odkręcić dwa pierwsze przewody paliwowe od wtrysków i kręcić silnikiem.
Tak więc pytanie: po co się narobić?? :P
 
 
juran_k
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 15:58   

Platyn napisał/a:
Ale jak już Ci paliwo nie będzie się cofać to i bez tej pompki dasz radę odpalić.

nie mówię o cofaniu się paliwa do zbiornika, tylko o wycieku z całego układu.

Platyn napisał/a:
Tak więc pytanie: po co się narobić??


A potem są teksty w stylu "VM- to badziewiasty silnik"
Jak coś się naprawia to się naprawia tak jak powinno być a nie urządza rzeźbiarstwo.
Wcale nie uważam że zaworek zwrotny jest złym rozwiązaniem, ale usunięcie uszkodzeń przewodów lub membrany w pompce ręcznej jest rzeczą podstawową.
 
 
Platyn
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 16:16   

juran_k napisał/a:
A potem są teksty w stylu "VM- to badziewiasty silnik"
Jak coś się naprawia to się naprawia tak jak powinno być a nie urządza rzeźbiarstwo.

Możesz mi wierzyć lub nie ale ten silnik znam na wylot. Przerobiłem remont tego silnika we własnym zakresie. Samo wyjęcie silnika z auta zjadło dużo czasu i jeszcze więcej nerwów.
Rzeźbiarstwo to jest wtedy jak się wyrwane szpilki krzywek zaworowych wkleja na Loctite a nie jak się zastąpi jeden element drugim, który spełnia taką samą funkcję.
Czy spasowanie zbiornika wyrównawczego z innego auta to też rzeźbiarstwo szkodzące silnikowi?
Silnik jest tak "precyzyjnie spasowany" w komorę że sama wymiana paska przyprawia mnie o frustrację a wymiana membranki przy której i tak trzeba wyjąć całą obudowę filtra to nie jest robota na 20 minut.
Zresztą, spróbuj to dziadostwo wyjąć to będziesz wiedział o co mi chodzi!
 
 
woso1975
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 17:52   

Tylko dziwne że problem z odpaleniem występuje tylko czasami i w określonych temperaturach (ok 0 stopni) Natomiast przy -17 palił od kopa. Muszę przede wszystkim ten cały podgrzewacz wywalić i wtedy zobaczę, ale znając życie do następnej zimy będzie spokój. Rok temu miałem to samo, w ASO cały dzień się męczyli, ale zrobili, z tym że nie chcieli powiedzieć co zrobili, a na f-vat pisało "naprawa urządzenia rozruchowego". Paliwo raczej się nie cofa, bo po popuszczeniu odpowietrznika na pompce ręcznej od razu czyste paliwo leci.
 
 
pavlo88
[Usunięty]

Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 19:56   

wyjecie tej pompki rzeczywiście zajmuje trochę czasu zwłaszcza jeśli robi sie to pierwszy raz ale jeśli jest pęknięta membrana to za chwile pęknięcie może sie powiększy do tego stopnia że pompa będzie ciągnąc tylko powietrze, i wtedy nie pomoże zaworek
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |9 Mar 2009|, 2009 20:50   

woso1975 napisał/a:
Muszę przede wszystkim ten cały podgrzewacz wywalić


racja, od tego zacznij. Ja też miałem z nim problemy - wywaliłem, puściłem przewód bezpośrednio i skończyło się kręcenie do upadłego.
pozdro.
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group